Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC start niet meer op

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• PC start niet meer op

Mijn Acer Aspire M5600 is zojuist vastgelopen en start sindsdien niet meer op.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn en vooral, hoe krijg ik mijn brikje weer aan de praat?

Hulp is welkom!
    De Boekhouder

Oi, no professionals

rofl. Bel jij ook bij een garage met de mededeling dat de auto afgeslagen is, niet meer start en wil je dan horen wat het probleem nu is?
    Erg naar allemaal voor jou, maar je informatie is te summier om ook maar iets te diagnostiseren.
    When men were men

Comment

Begrijpelijke reactie inderdaad.

Wat zou je moeten/willen weten om een diagnose te stellen? Ik ben zoals je begrijpt geen computerexpert. :)
      De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Nou, begin eens met:
        branden er lampjes bij inschakelen? Hoor je een ventilator draaien? Niet opstarten betekent bij mij dat de pc geen eens een bios scherm (dat zwarte scherm in het begin) laat zien. Bij jou ook?
        Waarom liep hij vast? Wat deed je toen? Virusscanner was up to date? Bliksem inslag of andere malheur van buiten is uit te sluiten? Windows? XP of Vista? Al gezocht mbv google?
        When men were men

Comment

Ik hoor de pc wel aanslaan en lopen maar op het scherm is niets te zien. Ventilator draait gewoon mee zo te horen.

Waarom ie vast liep zou ik niet weten, het scherm bleef steken en alt-ctrl-del leverde geen reactie op. Zodoende de zaak uitgezet en even gewacht met aanzetten.

Blikseminslag e.d. is niet relevant bij mijn weten. :) Ik zal er eens met google achteraan gaan.

Het systeem draait op Vista voor thuisgebruik.
          De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Is je monitor wel aangesloten? Doet je monitor het überhaupt?
            When men were men

Comment

Monitor doet het prima, heb ik net aan de laptop gehangen.
              De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Klinkt als vastgelopen processor. Tenminste, dat had ik ooit, en toen ging het exact hetzelfde.
                Nieuwe processor kopen, met een beetje pech meteen ander moederboard.
                Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Dat klinkt vrij ernstig. Als ze tijd & plek hebben gaat ie vanmiddag naar de MyCom in de buurt om het uit te zoeken.

Wat zou een nieuwe processor & moederbord moeten kosten?
                  De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                    Dat klinkt vrij ernstig. Als ze tijd & plek hebben gaat ie vanmiddag naar de MyCom in de buurt om het uit te zoeken.

Wat zou een nieuwe processor & moederbord moeten kosten?
                    Om een idee te krijgen:

Comment

hoe oud is de pc?
                      You know that reality is immaterial

Comment

Als je Vista draait dan zal het een redelijk recente PC zijn. Heb je geen garantie meer? (zal ook de strekking van Stephan zijn vraag zijn gok ik).
                        ------------------------------------------------
                        We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Een vastgelopen processor ???

:-D

Kapot misschien ja, ivm geen koeling........
                          paulvh

Opel Ascona B 2.4 - Opel Astra J 2.0 BiTurbo (MY2013.5)

Comment

Bij een vrij nieuwe pc ben je voor 100-150 euro klaar voor moederbord en dualcore. Bij een oudere pc is het maar de vraag of je überhaupt nog iets passends gaat vinden. Vandaar de vraag (ik had over Vista heengelezen).
                            You know that reality is immaterial

Comment

mocht er echt iets stuk zijn :

www.nowthatsit.nl kreeg gister een mail met een aanbieding, complete pc voor weinig... (niet nieuw denk ik)

misschien een manier om machine snel te vervangen.....

grt,
                              paulvh

Comment

Vanochtend toevallig hetzelfde met de XP laptop van het werk.

http://www.sysresccd.org/Main_Page Heeeeerrrrrssssssccccccchhhhhhhtttttttt!!!!!!
                                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

ik haak af. wat heb je daar aan als je pc geen eens meer een bios scherm of ander teken van leven geeft ? net als of je dan van die cd kunt booten........

ik hoop voor de topicstarter dat zn pc gered kan worden :-)
                                  paulvh

Comment

De PC is net een jaar oud en had op dat moment hele imposante specs. Online racen met LFS en offline met GTR2 is altijd prima gegaan. Daarnaast was het altijd mogelijk om meerdere programma´s tegelijk naast elkaar te draaien. (ideaal vind ik)

Specs;
                                    CPU - Inten Core Duo2 Quad6600
                                    HDD - 2x 500GB
                                    Memory - 3GB DDR II RAM
                                    Graph card - GeForce 8800GT

(only on Gummen - patsen met je kepotte PC)
                                    De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Kast al opengemaakt en alle stekkers goed aangeduwd? wil nog wel eens helpen.

"Ik hoor de pc wel aanslaan en lopen"
                                      Aanslaan, is dat het piepje wat je altijd hoort of een andere?
                                      Met lopen bedoel je de ventilator?
                                      "Waarom ie vast liep zou ik niet weten, het scherm bleef steken"

Dat klinkt bij elkaar een beetje als een videokaart die het opgegeven heeft.

[knutselarij]
                                      haal uit een oude pc de videokaart, kijk voorzichtig of die past, zoja, opstarten dat ding.
                                      [/knutselarij]

Comment

Misschien de videokaart?

Comment

Geeft ie piepjes als je 'm aanzet? Piepjes vertellen je wat er mis is als een soort morse code. Gene piepjes, dan meestal processor of socket.

PC openmaken, alles ff goed aanduwen (ook de processor met de koeler erop), alle insteekkaarten goed in de slots duwen, stofzuigertje d'r doorheen en nogmaals proberen.

Geen soelaas -> PC boer.

Comment

Kapotte videokaart geeft geen piepjes. Tenminste bij mij niet laatst ;-) Dat was gewoon plof en daarna zwart beeld.

Comment

Piepjes zijn belangrijk ja.
                                              Geen piepjes?
                                              Connector van mainboard eraf en weer erop, wil soms helpen.
                                              Niet, probeer dan:
                                              Geheugen en videokaart eruit halen, pc aanzetten zonder deze items.
                                              hdd's en dvd los.
                                              Niks? hoogst warschijnlijk mainboard en/of cpu. Kan ook nog voeding zijn. Of speaker niet aangesloten natuurlijk!

Succes!

Jacco

Comment

Even ventilator nakijken of die goed draait en eventueel 't stof tussen ventilator en koelblokje wegplukken. Had tijdje terug een wat oudere Pentium 4 die al 3 jaar had staan stofhappen en daar zat een mooi isolatielaagje van stof (dekentje) tussen fan en koelblok waardoor de CPU gewoon niet meer kon koelen (soort deken voor je radiator zeg maar) en liep daardoor vast met de meeste fantastische foutmeldingen in de windows (waardoor ik eerst 2 uur zat te zoeken naar niet bestaande malware en virussen).

Comment

Working...
                                                X