Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPod vs andere MP3 spelers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• iPod vs andere MP3 spelers

Gummers,

Ik ben een redelijke n00b als het gaat om MP3 spelers, ik heb er zelfs nog nooit een gehad. Maar nu zag ik bij een bekende Duitse groothandel de iPod Nano 4GB liggen voor 99 E. Dat is toch wel interessant. Punt is alleen dat ik er per se een radio op wil hebben, en dat is een extra van een paar tientjes.

Dan hebben we ook nog de Creative Zen 4 GB en de Philips SA serie. Beide met kosten minder dan 100 E en kunnen m.i hetzelfde als de iPod Nano.

Of is er toch een duidelijk verschil? De kwaliteit van Apple is bekend. Is het de meerprijs waard t.o.v. andere bekende merken?

Waarschijnlijk niet. Apple = image en dat kost meestal extra knaken.
    2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Grootste probleem dat ik heb met de i(Pod)Phone is dat je maar op één computer kan syncen, en dat dan altijd via iTunes moet zijn - zonder hackery. Als ik sync op mijn computer thuis, dan verwijderd hij eerst alle songs en zet er dan de songs op die in mijn playlists thuis staan.
      Dat vergt wat coordinatie en organisatie, copieren van files en zo, maarhet werkt wel goed.
      Rock on. RS.

Comment

Kan je die optie niet (meer) uitzetten, dat automatisch synchroniseren?
        fka v164

Comment

Automatisch syncen kan uitgezet worden.

Comment

Apple ipod is mooi en gaaf, maar eigenlijk zijn ze te duur vergeleken met de concurrentie waar je soms idd ook nog meer mee kunt. (meer mogelijkheden of meer geheugen bv)

Maar een mooi dingetje dat ook nog eens hip is, mag ook iets meer kosten natuurlijk.

Je moet alleen goed voor jezelf afwegen wat je belangrijk(er) vindt.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

De meeste randapparatuur (ook voor in de auto) wordt nog steeds speciaal voor de iPod gemaakt, ook dat moet je meenemen in je overweging.
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

En die iTunes zijn toch ook gewoon MP3's? Dwz die kun je overal op afspelen?
                Accessoires van de iPod zijn idd degelijk maar ook weer overpriced. 30 Euro voor een "sock", ga toch weg.

Maakt het qua geluidskwaliteit nog iets uit tov Creative en Philips? Lijkt me niet toch..

Comment

Taeke, iTunes is een programma (en dus geen bestandformaat zoals mp3) en altijd inclusief Quicktime meuk. Het is dat ik het nodig heb voor mijn telefoon, maar IMO is het toch wel aardig irritant. Maakt allerlei mappen aan, start zichzelf meerdere keren op zonder dat je erom vraagt, vreet geheugen en als je mp3'tjes niet allemaal perfect gelabeld zijn wordt je muziekmap automatisch een rotzooi.

Comment

Ok. Quicktime gooi ik altijd als eerste van een nieuwe PC :) Dat maakt de kansen voor een iPod niet groter..

Comment

Creative is niks mis mee...

Heb al jaren een Creative 20Gig Jukebox ( model Discman.. :-)) ), speelt perfect.

En in combi met de PlayDock PD200 een geweldig geluid ( vergelijkbaar met het Bose setje voor de i-pod)

Veritatis simplex oratio est

Comment

Zo dat heeft mijn beeldscherm maar net overleefd. Hoeveel lelijker wil je het hebben?
                        Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Ja, maar 9 jaar geleden was dat redelijk exclusief.. :-)

Overigens, zoals ik al zei, is het spul nog steeds heel, en dat moet je van de gemiddelde Ipod nog maar afwachten.

Comment

mwoah ik denk dat dat ook wel meevalt.
                            Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                              Ja, maar 9 jaar geleden was dat redelijk exclusief.. :-)
                              No offence Peter, maar 9 jaar geleden was dat ding ook al gewoon spuuglelijk. ;-))

Groet
                              GJ

Comment

Idd spuuglelijk, maar wel superieur qua geluid toentertijd.

Heb zelf nu al een tijdje een Cowon D2 (iAudio)
                                Mooi dingetje met hele redelijke spec's en goed geluid.

Helaas niet zoveel gadgets voor te krijgen als een I-Pod

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                                  No offence Peter, maar 9 jaar geleden was dat ding ook al gewoon spuuglelijk. ;-))

Groet
                                  GJ

Ik schrijf ook nergens dat het een mooi ding is, het is exclusief... ;-)

Het lag ook onder een handdoek in de Spider.

Kreeg complimenten voor de goede geluidskwaliteit tijdens een meeting van het Spiderregister, en ook de opmerking dat de luidsprekers en radio/cd-speler zo mooi weggewerkt waren. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                    Ik schrijf ook nergens dat het een mooi ding is, het is exclusief... ;-)
                                    Tis maar net hoe je exclusief definieert. Zo lelijk dat geen hond het wil hebben is in mijn boek niet exclusief maa gewoon lelijk . Maar toegegeven dat zegt niets over het geluid. Dus als dat goed is heb je dat in ieder geval.

Comment

Heb eerder een Creative mp3 speler gehad maar ben nu erg blij met m'n iPod Video (30GB) i.c.m. iTunes. Het grote voordeel vind ik de gebruiksvriendelijkheid en dat ik ook al m'n podcasts automagisch gedownload krijg en dergelijke.

Dat kan ook allemaal wel met andere tooltjes maar daar waar ik voorheen het idee had dat Apple overpriced was zou ik niet anders meer willen.
                                      ------------------------------------------------
                                      We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Kan iemand mij, als niet Windows gebruiker, uitleggen wat het probleem van QT en iTunes is. Ik ervaar beide op mijn Macjes als prettige programmas waarbij iTunes de eenvoud zelve is eigenlijk. Ik plug mijn iPod in en sleep wat muziek erop en klaar is Kees. Wat is er zoveel beter aan iTunes op de Mac dan op MS Windows?

Comment

AJB, gaat'm denk ik over het feit dat Apple gebruikers gewoon zijn aan het 'inlocken' in bepaalde software. Daar is Apple 'iets' groter mee geworden - door het locken van HW versus SW. Windows gebruikers zijn dit duidelijk niet gewoon, en het relatieve gemak waarmee je een MP3-speler als externe storage kan aanduiden en gewoon dingen kan overslepen ... tja, dan kom je met je iTunes proces van playlists en synchro en unieke librabries of anders haal ik je muziek weg, en eigen filetypes en ... en ... en ... niet echt ver.
                                          Op Windows is het een 'flawed' systeem, op Mac ben je niet beter gewoon. daar komt het eigenlijk op neer. Ik leer er ook mee leven - nu zeker met die iPhone - maar het heeft zeker zijn beperkingen.
                                          Rock on. RS.

Comment

Dus eigenlijk zijn Windows gebruikers niet gewend dat Soft- en hardware naadloos met elkaar werken (want zo ervaar ik het). Dan snap ik het want ik wordt gek van het feit dat dat op Windows gewoon niet zo is.

Comment

Er is ook helemaal niks mis met iTunes. Je moet er alleen eventjes mee leren werken, das alles.

Het enige nadeel van de iPod is dat je echt iTunes nodig hebt om er muziek op te flikkeren (hoewel daar ook omwegen voor zijn). En dat je er wel muziek op kunt zetten vanaf je PC maar niet andersom (ook daar zijn overigens oplossingen voor).

Ohja, en dat er nog geen 32GB nano is (niet eens 16). Wannee komen de nieuwe weer..?! :-)
                                              Aprilia RSV Mille '01

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AJB Bekijk bericht
                                                Dus eigenlijk zijn Windows gebruikers niet gewend dat Soft- en hardware naadloos met elkaar werken (want zo ervaar ik het). Dan snap ik het want ik wordt gek van het feit dat dat op Windows gewoon niet zo is.
                                                Twee kanten, zelfde medaille. :-)
                                                Rock on. RS.

Comment

Tijdje terug in New York deze gekocht: gewoon lekker klein met 2 Gig en een radio erin. Qua geluid is het geen hoogvlieger, maar een spelertje om tijdens het sporten te dragen (wordt hij ook voor gebruikt)

GF heeft deze Samsung al een paar jaar. Leuk design, inmiddels al wel wat gedateerd, geen radio, wél goeie geluidskwaliteit maar je merkt na een tijdje dat de ingebouwde batterij moe begint te worden. Het programma dat je gebruikt om muziek op te laden is wat omslachtig en traag.

Ik denk dat ik zelf voor een Creative of iPod zou gaan als ik hem vaker zou gebruiken.
                                                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Vandaag is m'n iTouch binnen gekomen.
                                                    Zit nu dus achter de pc te worstelen met iTunes, OMFG, wat een ***-programma.
                                                    Totaal NIET, totaal NIET logisch, wat een drama.....

Laten we het er maar op houden dat ik nog moet wennen, zo niet, dan duurt het niet lang voordat de iTouch ergens onderin de kast ligt gok ik zomaar...

Hoe voeg je albumillustraties toe? Is dat downloaden via iStore gratis?
                                                    Heb geprobeert via info van een album bij het tabje "illustratie" een foto van de cover te krijgen, maar zodra ik OK klik komt er niets en als ik dan weer bij info kijk heeft hij de desbetreffende cover niet meer staan.

GRMBL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Comment

Als klein mp3-tje zou ik een Sansa Clip overwegen, schijnt een goed geluid te hebben voor zo'n klein dingetje en dat voor een nette prijs.

Als speler voor in de auto heb ik een iRiver H120:

Niet de meest mooie speler maar wel eentje met een geweldig geluid en zeer diverse aansluitingen (TOSLINK in en out!). Bovendien is de originele firmware vervangen door Rockbox zodat deze speler opeens allemaal extra functies heeft gekregen. Wat voor mij misschien wel de belangrijkste functie is, is het kunnen afspelen van FLAC bestanden zodat ik naar CD kwaliteit kan luisteren, iets wat bij deze speler WEL uitmaakt!
                                                      Last edited by denheer; 16-06-08, 17:52.
                                                      Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

de ibood van vandaag

is toevallig een iriver.
                                                        When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk bericht
                                                          Vandaag is m'n iTouch binnen gekomen.
                                                          Zit nu dus achter de pc te worstelen met iTunes, OMFG, wat een ***-programma.
                                                          Totaal NIET, totaal NIET logisch, wat een drama.....

Laten we het er maar op houden dat ik nog moet wennen, zo niet, dan duurt het niet lang voordat de iTouch ergens onderin de kast ligt gok ik zomaar...

Hoe voeg je albumillustraties toe? Is dat downloaden via iStore gratis?
                                                          Heb geprobeert via info van een album bij het tabje "illustratie" een foto van de cover te krijgen, maar zodra ik OK klik komt er niets en als ik dan weer bij info kijk heeft hij de desbetreffende cover niet meer staan.

GRMBL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                                                          Dat bedoel ik. Het is zo simpel. CDtje erin. Zorgen dat je een internetaansluitiing hebt. iTunes zoekt in de database op het net de juiste tracks. Zo dat is alvast goed. Dan heeft iTunes een functie om CD-covers te zoeken inde iTunes Music Store. Je kan de CD aanklikken en dan ga je naar die functie onder 'advanced' (tenminste zo heet het bij mij op mijn Mac) en zeg je 'Get Album Art'. Zoeken zoeken zoeken en hebbes (en als ie dus niet in de iTMS staat niet jammer. Als dat het geval is a ik altijd naar Google, type de naam van de CD in en kijk vervolgens bij images. copy de file met het juiste plaatje ga naar info in iTunes en paste het plaatje. That's all. Je kan ook het plaatje er gewoon opslepen als je de info window open hebt. Dat is echt alles wat je moet doen. Voor PLaylists ook simpel. Maak een playlist en sleep de CDs of de nummers erop. en KLaar is playlist. Echt elk blondje kan dit. Iet'ssss a simple.

PS. Als je er niet uit komt gooi dan die iPOd Touch niet in de kast maar stuur hem maar naar mij. Ik weet er wel weg mee :-)

Comment

De iPod Touch slaat herhaaldelijk vast, diverse hard resets moeten geven.
                                                            Op de Apple site krijg je het schitterende advies dat als de iPOd vast slaat, je hem moet restarten...

Nu dus via iTunes herstellen gedaan, betekent wel dat al de muziek er weer af is.

Dit is de eerste en gelijk de laatste Apple die ik ooit gekocht heb.

Comment

Dat bedoel ik. Het is zo simpel. CDtje erin. Zorgen dat je een internetaansluitiing hebt.Creative zoekt in de database op het net de juiste tracks. Zo dat is alvast goed.

En dat al ver voor appeltje met een speler op de markt kwam....

Comment

ipod moet altijd met itunes in principe?
                                                                Dat is natuurlijk irritant.

Ik wil dat ding gewoon als usb-stick oid kunnen benaderen en er dingen op kunnen zetten of af kunnen halen.
                                                                Dat ding moet niet zelf van alles beter gaan weten dan ik. Dat automatisch synchroniseren is natuurlijk echt irritant.

Maar alles zal wel mogelijk zijn met allerlei trucjes en tooltjes, maar eigenlijk moet dit gewoon standaard zijn i.p.v. een uitzondering.

We gebruiken itunes trouwens wel hier, maar dan puur als jukebox om muziek af te spelen.
                                                                MP3-speler is een oude gifgroene Creative Zen 5gb. (met mooie micro-HD)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                                                                X