Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

internetproviders

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• internetproviders

ik zit er aan te denken om over te stappen naar een andere provider. Op dit moment betaal ik 35 euro per maand voor internetten en bellen via KPN.

wat bevelen jullie aan?
    Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Waarom wil je weg bij KPN?
    When men were men

Comment

Koop iig geen VoIP want dan heb je regelmatig storingen op je telefoonlijn voor gewoon bellen.

'k Heb zelf hier normale draad van KPN, administratie overgezet naar Tele2, ADSL2 via Telfort (20mbit, kost me nu 20e per maand, voor nieuwe mensen is 't 25e per maand afaik, na de introductieperiode van 15e p/m)

Gemiddeld 1-2 storingen per jaar, van 1 uur tot halve dag, op ADSL. Telefonie is natuurlijk bijna 100% stabiel omdat 't nog ouderwets koper is.

Als je kabel hebt en gebruikt voor TV kan een all-in-one TV+Internet deal over de kabel wel voordeliger zijn, maar dan zit je met een relatief dure normale telefoonaansluiting via KPN.

Als je weinig belt kan je dan VoIP via de kabel proberen als je 't niet erg vindt als 't soms niet goed werkt.

Ik kijk TV via satelliet (10e per maand, digitaal ruisvrij beeld) dus heb geen kabelaansluiting.

Comment

Je vraagt wat wij aanbevelen, maar dan is het misschien wel handig om te melden wat jouw opties zijn. Welke kabelboer en/of ADSL providers zijn er bij jou beschikbaar?
        Last edited by Alfisto; 01-05-09, 02:29.
        ---------------------------
        Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Dit draadje lijkt erg op deze draad
          Vraag stellen en daarna niet meer reageren.
          When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfisto Bekijk bericht
            Je vraagt wat wij aanbevelen, maar dan is het misschien wel handig om te melden wat jouw opties zijn. Welke kabelboer en/of ADSL providers zijn er bij jou beschikbaar?

volgens mij UPC/tiscali etc.

ik zou eigenlijk het liefst tv/internet/telefoon van 1 provider hebben.

@ingmar: dat klopt niet helemaal. Ik heb de thread doorgezet via de PM met Peters

Comment

Ik heb meer dan een jaar gezeik gehad met UPC.

Internetverbinding kapte er steevast na 20 minuten mee. Enige oplossing was dan: kabeltje losschroeven uit modem, modem resetten, kabeltje er weer in schroeven en 5 minuten wachten.

Telefonie idem dito. Na ongeveer 20 minuten of eerder werd steeds weer de verbinding verbroken. Enige oplossing was dan: kabeltje losschroeven uit modem, modem resetten, kabeltje er weer in schroeven en 5 minuten wachten.

On demand functies van televisie idem dito. Na het bestellen van een film kapte deze er steevast na 20 minuten mee. Enige oplossing was dan: kabeltje losschroeven uit modem, modem resetten, kabeltje er weer in schroeven en 5 minuten wachten.

Dit dus een jaar lang. Erg fijn bellen, internetten en tv-kijken op die manier.

Na 5 of 6 monteurs kwam er in April 2008 een monteur achter dat er iets fout zat in zo'n grijs kastje buiten. Sindsdien deed de boel het een stuk beter, maar nog steeds regelmatig storing.

Wel had ik iedere maand rekeningen van 80 tot 90 euro betaald. Toen ik daar over belde werd mij een vergoeding van 864,09 beloofd. Laatste keer dat ik belde kreeg ik te horen dat ze het bedrag niet zouden uitkeren omdat ik tussen die 20 minuten storing door wel gebruik kon maken van hun diensten... (ik zal niet herhalen wat ik antwoordde over de telefoon)
              Verder is mij zonder overdrijven zo'n 10x of meer beloofd dat het geld overgemaakt zou worden en dat ik teruggebeld zou worden. Nooit gebeurd. Februari 2009 heb ik een aangetekende brief verzonden, maar tot op heden nog geen antwoord gehad. Wel heb ik alle betalingen maandenlang stopgezet todat ik ongeveer aan die 864,09 zat. Daar kreeg ik dus weer wél brieven over. Na 20x of meer bellen kreeg ik notabene een brief waarin stond dat men na herhaald aandringen nog steeds niets van mij vernomen hadden m.b.t. de betalingsachterstand... Helemaal gestoord daar die gasten. Ben toen lichtelijk ontploft aan de telefoon. Nu al weer weken niets van ze gehoord. Als het moet laat ik het voorkomen.

Dat geld zit ik nu (een jaar later) nog op te wachten. Inmiddels ben ik over op KPN, zonder telefonie. Minder snel, maar véél betrouwbaarder (nog geen storingen gehad) én een helpdesk die wel haar beloften nakomt.
              Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

*herinnert zich het UPC moet dood-draadje op het oude gummen*
                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Maar de vraag van ingmar zie ik nog niet beantwoord. Waarom wil je weg bij de KPN? If it ain't broke, don't try to fix it.
                  2019 Volvo V60 T6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                    *herinnert zich het UPC moet dood-draadje op het oude gummen*
                    Tis alsof de duvel er mee speelt. Ik krijg net van UPC een telefoontje met verontschuldigingen, de belofte dat alle bedragen (914 euro) worden verrekend én dat ik nog 150 euro + een bos bloemen toegestuurd krijg. Ik heb dit keer maar om een schriftelijke bevestiging van het hele gesprek gevraagd en een naam genoteerd.

Eerst zien, dan geloven, maar goed, we hebben goede hoop dat na bijna 2 jaar het hoofdstuk UPC is afgesloten.
                    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Hier heb ik Alice. 30 e p/m met in mijn geval 5mbit download + telefonie en gratis bellen naar vaste nummers.
                      Behalve dat internet 1x per uur wegvalt gedurende 10 seconden, ben ik tevreden.
                      De KPN van 35 is de traagste wat er is : 1,5 mbit download + dokken voor het bellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                        Maar de vraag van ingmar zie ik nog niet beantwoord. Waarom wil je weg bij de KPN? If it ain't broke, don't try to fix it.
                        met name vanweg de prijs. in vergelijk met bijvoorbeeld UPC betaal je bij KPN voor hetzelfde pakket (upload en downloadsnelheid) 20 euro pm meer. dat is 240 euro per jaar. vind ik veel geld voor een beetje internet.

Comment

Let wel op dat 1 x storing per dag dat financieele voordeel als sneeuw voor de zon doet verdwijnen. Als je niet kan bankieren, surfen of mailchecken als jij 't wilt dan werkt dat gescheurde-kransslagader-verhogend.

Comment

Wij hebben Ziggo (was ooit Orange) a 29,50 euro pm en dat bevalt erg goed. Eerste 6 maanden hebben we een tientje minder betaald. Internet is snel en zeer stabiel. Op wat problemen tijdens de overgang van casema naar ziggo na (mijn router bleek de verhoogde snelheid niet aan te kunnen, opgelost door direct een wifi router, met de hoogst mogelijke snelheid die ik kon vinden te kopen). Het was even ruk dat 't via de helpdesk en op diverse websites niet bekend was dat de oude router 't probleem veroorzaakte anders had ik 't direct op kunnen lossen.

Binnenkort verhuizen, ik wil ook iets goedkopers, omdat we alleen surfen en amper downloaden. Maar eigenlijk is 't onzin. 3 tientjes voor topkwaliteit is helemaal goed natuurlijk. Dus ga ik me nu eens focussen op meer downloaden van topfilms en goede muziek. Nu kopen wij nog steeds dvd's en cd's, omdat ik downloaden teveel tijd vind kosten. :)

Comment

Ik heb sinds een week internet via Online. Ik heb geen vaste lijn en betaal per maand 20 euro per maand voor internet. 18 euro kan ook, maar dan is het langzamer en vond ik de 2 euro besparing niet waard.
                              Tot nu toe gaat het prima, goede duidelijke service en het werkt allemaal netjes.
                              Volgens mij is dit een van de goedkoopste opties als je geen vaste lijn aansluiting hebt (en wil hebben).

Comment

Working...
                              X