Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows7

Zo. Net overgestapt van XP pro naar Windows7 RC. Eerste indruk: zeker niet verkeerd! Bijna alle hardware werd direct herkend. Alleen de SD cardreader had een extra driver nodig.
    Wel irritant, Windows wil nu eerst het SD kaartje formatteren. En dat wil ik niet. Dan maar via een omweg de info eraf halen.

Dat dacht ik vanmiddag ook even te doen, alleen de RC downloaden van technet gaat een beetje traag nu.. Moet zeggen dat de beta al erg lekker draait hier, zeker een stuk beter als vista.

Comment

Is de MR klaar dan?

De Beta draait al een maandje of 2, en ik ben er erg tevreden over...

EDIT

Ja dus :-) MSDN download draait op volle toeren...
      Last edited by Martijn; 02-05-09, 15:55.
      Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Op volle toeren..... nog 20 uur te gaan hierzo ;-) Wil niet echt vlotten die msdn download.

Comment

Ligt denk ik niet aan MSDN, komt hier met 1MB/s binnen...

Heb de X64 ook al vast in de queue gezet, kan ik mijn desktop ook upgraden :-)
          Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Weet ook niet waar het aan ligt. UPC denk ik. Download pagina van MS haal ik normaal rond de 1.5MB/s, nu 300 kb/s
            30KB/s met MSDN die ik nu haal is wel erg traag...

Nou ja, heb geen haast :)

Comment

Al een tijdje gespeeld met de Beta in een VM, maar sinds een week ofzo de RC build 7100 x64 echt geinstalleerd.
              Werkt goed, soms wat omslachtig om bij bepaalde instellingen te komen ( quadrafonisch geluid instellen bijvoorbeeld, of windows firewall uitschakelen ) en een paar keer wat gedoe met het netwerk ( ipv6 nu uitgeschakeld ).

Draait verder prima, snel en best overzichtelijk.

gr
              JPD
              VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

Comment

We zijn weer een tijdje verder met w7.
                Gebruik het nu als main besturingssysteem, draait gewoon goed, dat mediacenter is heerlijk, pinnacle TV kaartje werd direct herkent, en werkt veel beter in het media center dan in de standaard software.
                Games en alles draait prima in W7, zelfs 'oude' vista x64 drivers kunnen vaak gewoon gebruikt worden.

Ben er eigenlijk best tevreden over, zeker gezien het gewoon nog maar een RC is ...

Nog meer mensen die met W7 draaien ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPD Bekijk bericht
                  We zijn weer een tijdje verder met w7.
                  Nog meer mensen die met W7 draaien ?
                  Op mn desktop nog een Beta, op de laptop de RC1.

Zelfs al het Win7 Beta examen (71-680) van Microsoft gedaan :-)

Comment

Ik draai nu al weer een paar weken de laatste RC van W7.

So far, so good.

Ik zie eerlijk gezegd weinig verbeteringen t.o.v. Vista. De hardwareondersteuning lijkt érg goed (tot nu toe nog geen drivertje hoeven downloaden), maar ondanks al dat gezeik in de media was de hardwareondersteuning onder Vista al beter dan van welke Linux distro dan ook. Logisch dat ze die voor W7 in stand hebben gehouden en daarop hebben uitgebreid.

Kwa snelheid lijkt er weinig verbetering. Opstarten duurt nog steeds een eeuwigheid en ook willen bepaalde handelingen waarbij de explorer betrokken is nog wel 's érg traag verlopen. Met name de handelingen waarbij gebruikerstoestemming nodig zijn lijken soms onnodig traag te verlopen. Nauwelijks sneller dan Vista eerlijk gezegd.

Eén ding waar ik Vista soms tegen aanliep lijkt in W7 opgelost. In Vista wilde er nog wel 's wat wazige processen (svchost, system etc.) ineens 100% CPU pakken en het complete systeem platleggen. Gebeurde niet vaak, maar als het gebeurde was het zwaar irritant. In W7 dit gedrag nog niet tegengekomen.

Anyhow, draai de laatste tijd vaak SLAX. Voor de liefhebber, Linux distro die er érg gelikt uitziet (ok, niet niveau Vista of W7) en, belangrijkste reden, in een seconde of 30 opstart vanaf USB stick:

http://www.slax.org/screenshot.php?s=3

Ik heb 'm geïnstalleerd op een USB stick van 16GB, maar zou al passen op een 256MB stikkie, en boot vanaf daar. Ben op zoek naar een Netbookje met SSD (bijv. Anus Eee) en wil daar SLAX op gaan draaien. Moet dan mogelijk zijn om in een seconde of 12 op te starten. Draait VLC Media Player, Firefox + Flash, Acrobat Reader en Open Office. Meer hoef ik 9 van de 10x niet. :) Het installeren van die paketten is té simpel. Je download ze in .lmz formaat, gooit het lmz-tje in een bepaalde folder en klaar is Kees.

Bovendien: gratis.

Windows 7 zal straks wel weer een eurootje 0f 400 moeten kosten. Ik ben best een MS-fan, maar weet niet hoe lang MS dit nog vol gaat houden.
                    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Voor een netbook zou ik ubuntu 9.04 kiezen of windows. Die bieden beide voldoende ondersteuning out-of-the-box. Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van gOS (ubuntu kloon), maar daar krijg ik mijn wifi kaart van mijn eeepc niet werkend mee.
                      Windows 7 RC x64 heb ik als VM draaien. Dat gaat erg goed. Ik ben wel wat huiverig voor het helemaal overschakelen.
                      When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                        Kwa snelheid lijkt er weinig verbetering. Opstarten duurt nog steeds een eeuwigheid en ook willen bepaalde handelingen waarbij de explorer betrokken is nog wel 's érg traag verlopen. Met name de handelingen waarbij gebruikerstoestemming nodig zijn lijken soms onnodig traag te verlopen. Nauwelijks sneller dan Vista eerlijk gezegd.
                        Moet toch zeggen dat Win7 (beta & RC) toch een stuk sneller is dan Vista, op mijn hardware dan. Dit is trouwens ook de algemene indruk van meerdere mensen. Waarom het bij sommigen natuurlijk niet sneller is / minder goed loopt is natuurlijk alleen maar te gokken.

Over al ben ik prima tevreden over dit speeltje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ingmar Bekijk bericht
                          Voor een netbook zou ik ubuntu 9.04 kiezen of windows. Die bieden beide voldoende ondersteuning out-of-the-box. Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van gOS (ubuntu kloon), maar daar krijg ik mijn wifi kaart van mijn eeepc niet werkend mee.
                          Windows 7 RC x64 heb ik als VM draaien. Dat gaat erg goed. Ik ben wel wat huiverig voor het helemaal overschakelen.

Ik heb slechte ervaringen met Ubuntu.

Hardwareondersteuning is bedroevend, idd ook problemen met WiFi en het installeren van de meest simpele dingen ging óf erg omslachtig óf niet.
                          Denk hierbij aan Ati drivers, Flash, VLC Media Player etc. Daarbij ging Ubuntu hopeloos de fout in met het energie-gebeuren op mijn laptop. Uit de slaapstand komen duurde daardoor langer dan een koude start.

Anyhow, ik heb meer mensen gehoord over gOS, dus zal 's een poging wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                            Moet toch zeggen dat Win7 (beta & RC) toch een stuk sneller is dan Vista, op mijn hardware dan. Dit is trouwens ook de algemene indruk van meerdere mensen. Waarom het bij sommigen natuurlijk niet sneller is / minder goed loopt is natuurlijk alleen maar te gokken.

Over al ben ik prima tevreden over dit speeltje.
                            http://www.computerworld.com/action/...icleId=9132665

Comment

Over de nieuwe ubuntu (9.04) ben ik juist erg tevreden in termen van out-of-the-box draaien. gOS is daar slechter in. Slax lijkt ook geen ondersteuning voor mijn wifi-kaart (Atheros AR5BXB63) te hebben.
                              Ander voordeel van Ubuntu is wubi: daarmee kan je rustig van windows naar ubuntu overstappen. HElaas bestaat wubi ook alleen voor (k)ubuntu en niet voor andere distro's.
                              When men were men

Comment

http://tweakers.net/reviews/1236/pre...-en-vista.html
                                When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ingmar Bekijk bericht
                                  Over de nieuwe ubuntu (9.04) ben ik juist erg tevreden in termen van out-of-the-box draaien. gOS is daar slechter in. Slax lijkt ook geen ondersteuning voor mijn wifi-kaart (Atheros AR5BXB63) te hebben.
                                  Ander voordeel van Ubuntu is wubi: daarmee kan je rustig van windows naar ubuntu overstappen. HElaas bestaat wubi ook alleen voor (k)ubuntu en niet voor andere distro's.

Het schijnt dat het W7 systeem ook goed op wabentu 10.6 out-of-the box draait. Daarbij is slop 7.3 een goede ondersteuning voor mijn huidige videokaart. Maar je moet met dat nieuwe W programma maar afwachten hoe stabiel ie in Ram blijft draaien
                                  Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Conclusie onderzoek Tweakers:
                                    Welke benchmark we ook gebruiken, het testsysteem presteert onder Windows Vista, XP en 7 bijna identiek.

Wat ik dus al zei. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                      Het schijnt dat het W7 systeem ook goed op wabentu 10.6 out-of-the box draait. Daarbij is slop 7.3 een goede ondersteuning voor mijn huidige videokaart. Maar je moet met dat nieuwe W programma maar afwachten hoe stabiel ie in Ram blijft draaien
                                      Als jij nu 's je Wabentu 10.6 zo out of the box in je Rambus douwt. :)

Comment

W7 is bij mij absoluut niet traag, start snel op, en sluit snel af, en loopt soepel, vergelijkbaar met een goed geinstalleerde XP, behalve dan dat XP 32bit maar 3 gb geheugen gebruikt en W7x64 al het geheugen ( tot 192 gb ofzo ) aan kan spreken, en dat je met W7 gewoon meer kunt. Vista heb ik overgeslagen, te veel ellende gezien met computers welke ik daarmee heb geinstalleerd en met pc's op het werk.

Op mijn ene EEE-pc draai ik eeebuntu, leuk, maar that's it, wel wordt alles out of the box ondersteund overigens. Op de andere EEE draai ik gewoon de standaard meegeleverde XP home, dit omdat ik het ding ook wil kunnen gebruiken als navigatie systeempje als ik met mijn bootje vaar, en daar is domweg geen software voor onder linux.

Comment

Windows 7 draait prima op m'n laptop. Kwa snelheid vergelijkbaar met Vista. Vooral op oudere hardware merk je dat Windows 7 veel sneller werkt dan Vista.

Comment

Ik zit n u met dat Slax ook te k*tten met WPA2 ondersteuning. Is er dan écht geen enkele fatsoenlijke Linux distro?

Comment

Ik zit n u met dat Slax ook te k*tten met WPA2 ondersteuning. Is er dan écht geen enkele fatsoenlijke Linux distro?
                                              Retorische vraag?

Nee! Natuurlijk :-)

Comment

Ik lees net dus dat alleen bepaalde WiFi adapters maar ondersteund worden door Slax.

Serieus, ik durf te zeggen dat ik bést de weg weet op een PC, maar zit átijd te k*tten met Linux. Dingen waar je onder Windows nauwelijks over na hoeft te denken kunnen niet onder Linux of kosten uren browsen op de meest obscure fora om ze aan de praat te krijgen. CFG files handmatig editten, modules hercompileren, inf files importeren. Pfff, Linux is volgensmij vooral bedoeld voor SM-ers die graag sleutelen aan hun PC. Een beetje de Harleyrijders onder de PC-gebruikers.

Ik begrijp nu waarom sommige Netbook fabrikanten zijn gestopt met het verkopen van de Linux varianten van hun produkten en waarom mensen bereid zijn flink meer te betalen voor een versie waar een variant van Windows op draait.

Ben érg benieuwd naar de Netbook-variant van W7 die MS op stapel heeft staan.

Comment

Linux is volgensmij vooral bedoeld voor SM-ers die graag sleutelen aan hun PC. Een beetje de Harleyrijders onder de PC-gebruikers.
                                                  Zelfs die sleutelaars blijven al tijden weg van Linux. Voornamelijk om de redenen zoals jij die noemt.

Comment

Het is met linux een beetje geluk hebben welke hardware je hebt. Ubuntu 9.04 draait op m'n laptop out of the box, alle hardware werkt direct. Ook bluetooth/wireless e.d. En in combinatie met het Ext4 bestandssysteem is het zeker zo snel als Windows 7. Maar het is waar; als bepaalde zaken niet werken begint het gezeik goed met Linux, dan wordt het gauw erg tijdrovend om een en ander werkend te krijgen. En dan haken mensen af..

Comment

Ubuntu, zoals ik al aangaf, heb ik ook geprobeerd. Lukte aardig, maar ondersteunde in eerste instantie mijn WiFi adapter niet en na oeverloos ge-etter kreeg ik de adapter aan de praat, maar alléén met WEP, niet met WPA, laat staan WPA2.

Ter vergelijking onder Windows 7 ging het na de eerste keer opstarten ongeveer zo:

Meteen de melding: "Draadloze netwerken gevonden. Met welke wil u verbinden?" M.a.w., alles werkte dus in één keer. Daarna: Klik (koos mijn router uit het rijtje. Gevolgd door: "Geef sleutel." (klikkedieklik, enter) en klaar is Kees.

Een rondgang door de diverse fora leerde dat zelfs de meest geharde Linux-nerds hier tegenaan lopemn en velen van hen al blij zijn indien zij de boel met WEP aan de praat krijgen. Hoezo Linux veilig?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                                                        Zelfs die sleutelaars blijven al tijden weg van Linux. Voornamelijk om de redenen zoals jij die noemt.
                                                        Eh nee.
                                                        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Ubuntu 9.04 draait zonder problemen op mijn eeepc 900. Ubuntu 9.04 netbook edition zal dat ook wel doen. Ik ben nu met gOS bezig, waar ik van weet dat mijn wifi standaard niet wordt ondersteund. Beetje pielen dus ;-)
                                                          When men were men

Comment

Maar over Win7. Heb het sinds gisteren draaien. Een paar weken geleden had ik de RC al gedld via Technet. Ik wilde het installeren, maar wilde nog heel even m'n mobo upgraden. Tip: als je dat doet, doe dan niet tegelijk andere dingen op andere comp. Mobo gebricked. :-(

Dus nu nieuwe mobo Core i7 920 er in, 12 Gb DDR3 geheugen dat in de aanbieding was en 2 Velociraptors er in. Win 7 geïnstalleerd en het draait als een zonnetje :-)

Linux (Ubuntu) draait ook als een zonnetje trouwens.

Wat ik alleen zo kut vind van Windows, wat me elke keer weer irriteert, is het gekut met drive letters. In Unix heb je een unified filesysteem, met aan de top /, de root.
                                                            Onder Linux heb ik software raid draaien en ben in staan om live mijn root filesysteem (systeemfiles) naar een andere schijf te verplaatsen (LVM op software raid). Vereist wat denkwerk, maar het is heel flexibel.

Onder Windows ben je altijd gebonden aan die drive C: en die vergroten is een drama. Over schijven heen kan alleen maar via hardware RAID en op dezelfde schijf kan alleen als de diskruimte aangrenzend is.
                                                            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Ik vidn Win7 trouwens niet zo snel als ik zou verwachten met mijn nieuwe systeemspecs.

Comment

Hier hetzelfde. W7 komt op mij absoluut niet over als sneller dan Vista.

Moet wel zeggen dat zo'n beetje álles in één keer werkte. Printer, scanner, mobiele telefoon synchronizeren, het fingerprint-lezertje op mijn laptop, ja zelfs mijn GPS die ik er alleen maar aanhing om op te laden (via USB) werd meteen als dusdanig herkend en geïnstalleerd voor gebruik.

Daarbij ziet het er allemaal erg gelikt uit.

Nu nog een Quad Core met 16GB of zo om het allemaal écht soepel te laten draaien. :)

Comment

Working...
                                                                X