Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Media center

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Media center

Goed, ik heb het helemaal gehad met de muur vol CD's en DVD's, kopietjes zonder hoesje, enzovoort.

Kortom: ik wil een structurele oplossing voor alle media die overal rondslingert in huis.

De TV is prima, 37 inch full-hd apparaat met HDMI, receiver een harman/kardon met alles er op en eraan, ook HDMI, maar nu wil ik dus een media-center erbij. Zodat ik alle meuk daarop kan zetten, en afspelen.
    Eisen: ook voor kinderen/vriendin makkelijk te bedienen.
    Veel ruimte
    Internetmogelijkheid om bijvoorbeeld youtube filmpjes te kunnen kijken
    Mogelijkheid om nog gewoon een schijfje er in te stoppen
    Stil
    Full HD

Nou ja, dat was het dan wel. En eerlijk gezegd heb ik geen zin om zelf een PC te gaan bouwen en installeren.

Wat is handig om te nemen? Iemand ervaring hiermee???

Alvast bedankt voor de tips en truuks.
    Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Ik gebruik een WD Media Center met een 1TB harddisk via USB aangesloten.

Perfect. Leest en speelt zo'n beetje elk formaat van iPod tot 1080p, ondersteunt Dolby Digital 5.1 en HDMI upscaling.

Tuurlijk, niet te vergelijken met een PC media center, maar voor 99 euro helemaal top.

http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=572
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

http://www.hardware.info/nl-NL/artic..._mediaspelers/

Comment

Popcornhour A110 of een HDX 1000.

Comment

Ik heb de dvico 6500, maar ook daar kan je geen schijfje in stoppen, geen idee eiegnlijk of dat wel bestaat.
          De reden voor mij om de 6500 te kopen was de eenvoudige bediening, inderdaad voor het thuisfront.

Comment

Zoiets?

http://hdi.co.il/fullhd_players/67-dune_hd_center.html

Alles in 1, incl BluRay.

Comment

@Ionline: Wat zijn de beperkingen van jouw media center t.o.v. een pc media center? We zitten namelijk nog te dubben, een pc vind ik zelf eigenlijk te groot en onhandig, vooral ook omdat ik 't als aanvulling zie op de cd-wisselaar en dvd speler, niet als vervanging. 99 euro is niet veel geld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FatChick Bekijk bericht
                Ik heb de dvico 6500, maar ook daar kan je geen schijfje in stoppen, geen idee eiegnlijk of dat wel bestaat.
                De reden voor mij om de 6500 te kopen was de eenvoudige bediening, inderdaad voor het thuisfront.
                Die heb ik hier ook staan. works for me!
                Als jke dan toch iets van een cd/dvd wilt kijken, kun je altijd nog een netwerkkoppeling naar de speler in je pc maken via het netwerk. Kijk je indirect alsnog van de dvd.
                Zelf heb ik daarentegen gewoon nog de dvd-speler bij de tv staan. Gewoon omdat ik het zonde vind om dat - destijds - dure apparaat aan de kant te zetten, terwijl ie perfecte beeld geeft. Blijft meerwaarde houden naast de encoded (dvix etc) rips en opnames.
                Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                  @Ionline: Wat zijn de beperkingen van jouw media center t.o.v. een pc media center? We zitten namelijk nog te dubben, een pc vind ik zelf eigenlijk te groot en onhandig, vooral ook omdat ik 't als aanvulling zie op de cd-wisselaar en dvd speler, niet als vervanging. 99 euro is niet veel geld.
                  Nadelen:

-Kost 99 euro excl. harddisk. Je zult dus nog apart een USB harddisk (ergens tussen de 40 tot 100 euro) er bij moeten tellen indien je nog geen USB harddisk hebt.

-HDMI kabel wordt niet standaard meegeleverd. Nog 's extra kosten dus wanneer je er nog geen hebt.

-Geen netwerkaansluiting. Je zult dus altijd je USB harddisk aan je PC moeten hangen wanneer je er films op wilt zetten.

-Geen internet.

-Geen DVD, die zal er dus naast moeten blijven staan.

-Leest wel DVD iso's, maar leest géén DVD menu's.

Voordelen:

-Goedkoopste Full HD speler.

-Speelt zo'n beetje elk videoformaat, van iPod MP4 tot 1080p MKV-tjes en DivX. Incl. DVD iso's en TS bestanden.

-Leest ondertitelbestanden voor TS, MP4, MKV, AVI en DivX bestanden. (die laatste in SRT-formaat)

-Leest NTFS geformateerde schijven. Dat is een must wanneer je HD content wilt afspelen. (FAT/FAT32 kunnen namelijk geen bestanden >4GB aan.)

-Mooie, overzichtelijke menusstructuur met simpele afstandsbediening.

Comment

Btw, ik weet niet hoeveel DVD's je hebt, maar indien je die allemaal in 480p (NTSC) of 576p (PAL) bestanden (MP4 of AVI) wilt omzetten ben je érg lang zoet ben ik bang...

Aan de andere kant, daarna heb je een complete verzameling op je harddisk en hoef je nóóit meer met die schijfjes te k*tten. :)

Comment

Heb net op aanraden van een vriend de HD Digitech HDX-1000 Full-HD Networked Media Tank gekocht via iBood.

Ben heel benieuwd.

Heb nu een Apple TV en dat is prima voor de kids en de vrouw.....

Maar ik wil meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee rrrr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                        Nadelen:

-Kost 99 euro excl. harddisk. Je zult dus nog apart een USB harddisk (ergens tussen de 40 tot 100 euro) er bij moeten tellen indien je nog geen USB harddisk hebt.

-HDMI kabel wordt niet standaard meegeleverd. Nog 's extra kosten dus wanneer je er nog geen hebt.

-Geen netwerkaansluiting. Je zult dus altijd je USB harddisk aan je PC moeten hangen wanneer je er films op wilt zetten.

-Geen internet.

-Geen DVD, die zal er dus naast moeten blijven staan.

-Leest wel DVD iso's, maar leest géén DVD menu's.

Voordelen:

-Goedkoopste Full HD speler.

-Speelt zo'n beetje elk videoformaat, van iPod MP4 tot 1080p MKV-tjes en DivX. Incl. DVD iso's en TS bestanden.

-Leest ondertitelbestanden voor TS, MP4, MKV, AVI en DivX bestanden. (die laatste in SRT-formaat)

-Leest NTFS geformateerde schijven. Dat is een must wanneer je HD content wilt afspelen. (FAT/FAT32 kunnen namelijk geen bestanden >4GB aan.)

-Mooie, overzichtelijke menusstructuur met simpele afstandsbediening.
                        Deze heb ik vanmiddag ook gehaald, 99 euro bij MyCom. Superding!

Comment

Wel een gaaf ding die WD en 99 euries is niet duur. Hmm.. eerst maar eens een platte tv kopen :)

Comment

http://www.1dayfly.nl/index.asp

Is dit wat? Lijkt me wel interessant namelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
                              http://www.1dayfly.nl/index.asp

Is dit wat? Lijkt me wel interessant namelijk.
                              Prima apparaat!

Comment

Ik heb een HTPC samengesteld met 2TB aan schijfruimte, quad core en 4GB RAM voor 800€, gebaseerd op adviezen op Tweakers.net. Het ding moet nl. niet alleen Mediacenter draaien, maar op de achtergrond nog vrolijk torrenten en nieuwsgroepen lezen, en een VMWare Server draaien. En bovendien is ie vreselijk stil :).
                                2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Ook het WD apparaat maar gehaald.
                                  http://www.westerndigital.com/en/pro...sp?driveid=572

1,5TB schijf erbij, precies genoeg voor de muziekverzameling. Een paar DivX-jes erop, en klaar.

Comment

1,5 TB aan muziekbestanden?!!!!

Wow...

Comment

http://www.1dayfly.nl/?Moreinfo=1

(Alleen) Vandaag is er weer zo'n mediaspeler in de aanbieding en 'check dat filmpje' (suited for work)

HD Digitech HDX-1000 - Networked Media Tank Player
                                      179 euris.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                        http://www.1dayfly.nl/?Moreinfo=1

(Alleen) Vandaag is er weer zo'n mediaspeler in de aanbieding en 'check dat filmpje' (suited for work)

HD Digitech HDX-1000 - Networked Media Tank Player
                                        179 euris.
                                        Net bedrag, heb zelf wat meer betaald voor dat apparaat. Nog steeds tevreden :D

Comment

Hoe is dat geluid van zo'n mediaspeler, kan je dvd's bv. op DTS 5.1 afspelen?
                                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Mijn WD Tv kastje speelt tot nu toe alles af. En 5.1 of DTS via de receiver, supergeluid.
                                            Full-HD ook probleemloos, FLAC (audio zonder compressie) speelt ook prima, dus gewoon halen zo'n ding.

Comment

De HD die ik in mijn mediaplayert had zitten is trouwens laatst overleden. Dat telkens opstarten en uitschakelen is hem blijkbaar niet in de kouwe kleren gaan zitten. Was ook een WD-schijf trouwens (320GB). Wel snel, want volgens mij zat hij er pas een dik jaar in.

Wel jammer, want was als extra backup-schijf wel handig.
                                              Nu kijk ik rechtstreeks van het routernetwerk via een LAN-kabel. Voordeel is dat je niks meer over hoeft te zetten op de HD.
                                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                                Hoe is dat geluid van zo'n mediaspeler, kan je dvd's bv. op DTS 5.1 afspelen?
                                                http://tweakers.net/reviews/1080/2/h...-pagina-2.html

wma, wma pro, aac, mp1, mp2, mp3, lpcm 5.1/7.1, flac, dts, ac3 (ondersteund via decoder)
                                                http://tweakers.net/ext/i/1229037591.jpg

Comment

De opvolger van de WD TV komt eraan:

http://tweakers.net/nieuws/61871/det...ekken-uit.html

Dit keer mét lan port zodat je niet meer met je USB drive hoeft heen-en-weer te lopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
                                                    Goed, ik heb het helemaal gehad met de muur vol CD's en DVD's, kopietjes zonder hoesje, enzovoort.

Kortom: ik wil een structurele oplossing voor alle media die overal rondslingert in huis.

De TV is prima, 37 inch full-hd apparaat met HDMI, receiver een harman/kardon met alles er op en eraan, ook HDMI, maar nu wil ik dus een media-center erbij. Zodat ik alle meuk daarop kan zetten, en afspelen.
                                                    Eisen: ook voor kinderen/vriendin makkelijk te bedienen.
                                                    Veel ruimte
                                                    Internetmogelijkheid om bijvoorbeeld youtube filmpjes te kunnen kijken
                                                    Mogelijkheid om nog gewoon een schijfje er in te stoppen
                                                    Stil
                                                    Full HD

Nou ja, dat was het dan wel. En eerlijk gezegd heb ik geen zin om zelf een PC te gaan bouwen en installeren.

Wat is handig om te nemen? Iemand ervaring hiermee???

Alvast bedankt voor de tips en truuks.
                                                    Uw gebeden zijn verhoord en uw dromen zijn voor 120 USD te verwezenlijken:

http://www.nu.nl/plugged/2100326/wes...diaspeler.html

Comment

Thanks.

Ik heb de WD TV al gekocht een tijdje terug. Werkt inderdaad prima. En die live-mogelijkheden mis ik niet. Af en toe lopen met een harde schijf is geen probleem.

Comment

Sinds een paar dagen heb ik een schraapoplossing (you know me!) ofwel een ziekenfondsmediacenter. :)

Ik moest toch een nije DVD-spelert hebben, en heb er een met USB poort genomen.

D'n dizze: http://www.kieskeurig.nl/dvd-speler/akai/ad200h/277137/

Ik verwachtte er eigenlijk niet zoveel van, je leest toch veel verhalen over te lage snelheden, schokkerig beeld, etc.

Niks van dat al. Ik heb even wat series en films op een 16 gieg Cruzer gejenst, en tot mijn grote verbazing werkt het eigenlijk verdomd goed.

Spelertje kostte me 5 tientjes. Wou 't toch even delen. :)
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Akai!?! Amaaaai!

Wordt wachten tot de voeding eruit fikt (van al die binaire gizzzzm)...
                                                          Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Aldi desktop? Budget-DVD-speler? Auto op de zaak zonder bijtelling? Waar gaat dat naartoe?! :)

Gisteren nieuwe TV aangesleept, en Windows 7 met Media Center afgeregeld. Hackje hier, codecje daar en all is well. En in breedbeeld en Full HD :D
                                                            2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

*Windows* 7? Wat doe je jezelf aan, masochist! :-P
                                                              Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Volgens mij stapt Jasper straks van de schroefdoppenwijn over naar wijn in kartonnen pakken...
                                                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Working...
                                                                X