Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help pc doet raar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Help pc doet raar

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb van de week mijn PC geformateerd aangezien deze steeds vast liep.
    Dat is verder goed gegaan zonder problemen.

Sinds gisteren werkt de windows button niet meer (links onderin), het menu opent zich niet, kan ik dat ergens vergrendeld hebben wellicht ?
    Ik heb verder niks veranderd.

Tevens werkt de zoekfunctie in mijn Office outlook ook niet meer.

Iemand een idee ?

Alvast bedankt.

groetjes Jamie
    Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
    Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
    Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
    http://www.fineline-imports

menu werkt inmiddels weer maar alleen onder de klassieke weergave.

zoeken in outlook werkt nog steeds niet en dat is wel klote met zoveel emails, iemand een idee ?

Comment

Nieuwe installatie van Windows na de format niet helemaal goed gegaan?
      2019 Volvo V60 T6

Comment

de eerste 3 dagen werkte alles prima, dus dat lijkt me geen probleem.

Comment

Welke versie windows en office gebruik je? En heb je toevallig een Dell laptop met Media Direct?

Volgens mij is de Outlook search functie nauw verweven met de Windows Desktop Search (standaard in Windows Vista). Je zal de indexering, die standaard gebeurt wanneer de pc inactief is, de kans moeten geven om uit te voeren. Dus ff je pc/laptop een nachtje aan laten staan zou het moeten oplossen.

Mocht dit niet helpen zou je eventueel nog een backup kunnen maken van je mail en contacten en wat je nog meer wilt bewaren, in te loggen als admin en als admin je profiel van de gebruiker verwijderen. Vervolgens opnieuw inloggen als gewone gebruiker en een nieuw profiel laten aanmaken.

Overigens blijft bovenstaande indexering dan nog steeds noodzakelijk.
          Last edited by Alfisto; 07-06-09, 23:08.
          ---------------------------
          Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Oorzaak van huidige probleem is wellicht het oude probleem ; "pc liep steeds vast". Dat is toch niet helemaal gebruikelijk :)

Kortom ; heb je virusscanners en zoja zijn die echt up to date (dwz elke dag updaten!)

Verder ; door een kapotte of verstopte ventilator op je CPU kan die erg heet worden en dan wordt de zaak instabiel. Vergelijk met kapotte fan van auto -> auto aan de kook met rare effecten.

Heb ooit bij een lastige PC paar uur gezocht naar software-problemen en kwam er achter dat tussen de werkende ventilator op de CPU een laag stof was komen te zitten (bovenop de koelribben van koelblokje op de CPU) dat als een matje/filter werkte en de cpu dus te weinig koelde. Zonder koeling crashts een PC altijd vrijwel direct / na enkele minuten, maar met halve koeling krijg je rare effecten.

Start PC eens op, kijk in BIOS of je daar een temperatuur indicatie kan vinden van de CPU, laat PC 5-10 minuutjes aanstaan zodat CPU en moederbord op termperatuur kan komen. Boven de 60 graden is aan de hoge kant, hoewel dat heel erg per CPU/merk scheelt. Vanaf de 70 beschermt je BIOS meestal je CPU en schakelt zelf je PC uit of gaat hard piepen.

Comment

probeer eerst eens met systeemherstel een backup van VOOR de problemen terug te zetten
              gaat in 95% goed
              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Ik heb de pc ook goed schoongemaakt voor de format, deze was aardig vervuild.

De pc gaf geheugen problemen e.d en dat is nu met de format opgelost.

Ik heb een HP pavilion slimline, met vista home erop. ik gebruik norton als virusscanner.

Terug naar het herstelpunt werkt niet, had ik al geprobeerd.

Met het klassieke menu kan ik ook werken, dus laat ik het maar zo.

Ik heb zojuist een backup van de mail gemaakt en ga outlook nog maar eens installeren, wellicht helpt het, want niet kunnen zoeken in de emails is voor mij wel een probleem.

Bedankt voor de reacties.

Comment

@motroosje:
                  systeemherstel zal profielproblemen meestal niet verhelpen.
                  ---------------------------
                  Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfisto Bekijk bericht
                    @motroosje:
                    systeemherstel zal profielproblemen meestal niet verhelpen.
                    als ze (onbewust)aangepast waren wellicht wel?
                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

de gewone zoekfunctie werkt ook niet, kan iemand mij als noob dat simpel uitleggen hoe dat werkt met die profielen ?

Comment

probleem opgelost.

heb een nieuwe pc gekocht ;)

Comment