Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alles zonder kabels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Alles zonder kabels

In ons nieuwe huis wil ik geen kabels meer. TV en internet dus digitaal.

Nu heb ik gehoord dat KPN Digitenne (goedkoop, handig) niet altijd zo'n goed bereik heeft. NL 1, 2 en 3 wel, maar andere zenders hebben veel problemen. Dit kan locatie afhankelijk zijn. Van een maatje van me kan ik zo'n digitenne een keer proberen of dat bij ons ook problemen geeft. Als dat nou zou is, dan wil ik iets anders, maar wat is er als alternatief?

Internet/netwerk wil ik ook volledig draadloos. Modem in de meterkast en verder geen gezeur met kabels. Moet ik dan nog mijn wireless router gebruiken? Dat ding werkt perfect namelijk, maar als ik bijv. internet via KPN neem dan krijg ik er een draadloze modem bij. Is dat goed spul? Of kan ik beter ergens anders shoppen?

Ik was nooit zo van de KPN, maar ze hebben leuke aanbiedingen op dit moment. Vandaar dat ik digitenne en hetnet overweeg.

Ik heb nu digitenne op mijn tijdelijk adres. Het is waardeloos. Heel veel storingen/haperend beeld/beeld wat achter blijft bij het geluid. Zappen duurt meerdere seconden. Gewoon een kabel erin en die wegwerken. Je bent nu toch lekker aan het klussen. Kleine moeite om ff mee te nemen.
    You know that reality is immaterial

Comment

Ja daar was ik al bang voor na alle berichten te hebben gelezen.

Is er nog een kwaliteitsimpuls van digitenne te verwachten? Als iedereen klaagt, dan zal men er toch snel mee klaar zijn?

We kijken niet veel tv, maar als we kijken moeten we:
      a: goed beeld hebben (HD tv, maar ik ben al blij als er geen ghosting te zien is en het beeld, geluid en ondertiteling op 't juiste moment tegelijk doorkomen)
      b: snel kunnen zappen
      c: geen storingen hebben
      Het aanbod van zenders vond ik geen beperking, sterker nog, ik vind dat nog steeds teveel zenders. :)

Tot nu toe heb ik niemand kunnen vinden die op a, b en c kon zeggen dat Digitenne voldeed aan de verwachtingen. Dat is wel jammer.

Comment

Ok, plan B.

Bestaat er ook zoiets als een digitaal tv abonnementje via internet?
        Dan zou ik via mijn modem/netwerk het signaal naar een 'streamer' bij de TV kunnen doorsturen, net als een mediacenter/streamer.

Comment

Zoiets dus? http://www.digitaaltvkijken.nl/aanbi...ve_tv_van_kpn/
          Iemand daar ervaringen mee?

Edit: "Op het door u opgegeven adres is helaas geen digitale televisie beschikbaar" grmbl, dat vertellen ze er niet bij op funda! :)

Comment

Grappig trouwens. Ik ben superouderwets in dit soort dingen. Mijn motto voor een volgend huis is: alles bekabeld. :)
            You know that reality is immaterial

Comment

Ik heb zelf prima ervaring met Digitenne, maar ik heb begrepen dat de plaats in huis nogal van belang is voor het succes: hoe hoger in het huis, hoe beter de ontvangst. In mijn geval heb ik 't op de slaapkamer (hoog), dus geen problemen. Het enige dat stoort in de ontvangst is een voorbij rijdende brommer....

Beneden heb ik 'Interactieve TV' van KPN (vroeger heette dat 'Mine'), waardoor een extra Digitenne abonnement gratis is. Dit is weliswaar niet draadloos, maar verder ben ik er wel tevreden over, met name doordat je hiermee ook 'Uitzending gemist' op je televisie hebt: als je TV wilt kijken, maar er wordt op dat moment niets interessants uitgezonden, kun je altijd nog iets kiezen uit een al uitgezonden programma door de publieke omroepen; je kijkt dus wat gerichter. Daarnaast biedt het een goede HD-recorder en kun je -tegen betaling- films kiezen. Als totaalpakket TV/internet/telefoon best aantrekkelijk, hoewel er ongetwijfeld scherpere aanbiedingen zullen zijn. Maar ach, heb vroeger bij KPN gewerkt, en dan blijf je toch een beetje merkentrouw ;-).

Aanvulling: je kunt veel van KPN zeggen, maar hun helpdesk is erg goed: klachten worden serieus opgepakt, mijn ervaring is dat de medewerkers goed geinformeerd zijn, en mocht je -gegrond- echt niet tevreden zijn, dan doen ze niet moeilijk over het teruggeven van abonnementsgeld.
              Last edited by Iep; 08-06-09, 16:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                Grappig trouwens. Ik ben superouderwets in dit soort dingen. Mijn motto voor een volgend huis is: alles bekabeld. :)
                Dat moet de vorige eigenaar van ons huis ook gedacht hebben, want iedere kamer was bekabeld. Best netjes gedaan allemaal, maar ze komen allemaal uit op plekken waar wij niet snel een tv zullen hebben.

@Iep: zo'n combinatie lijkt me wel wat. Wel een aansluiting in de woonkamer, en op de tv kamer (zolder van garage dus redelijk hoog en vrij) een digitenne, aangezien we daar toch voornamelijk dvd's zullen kijken. Helaas is 't op ons adres nog niet beschikbaar.
                Last edited by Dennis Cavallino; 08-06-09, 18:41.

Comment

Same here. TV via de coax en ADSL internet via de telefoonlijn.
                  Nooit geen gedoe. 12 euro voor kabel, 15 euro internet, 15 euro KPN.

Ik geloof het allemaal wel die met die streaming sh*t via de ouderwetse koperdraad. Dat gaat pas écht goed werken als elk huis op fiber zit. Tot die tijd...

Comment

Ik heb beneden digitale kabel en op zolder Digitenne. (kan ik tv kijken als ik op de hometrainer zit)
                    Best goede ontvangst, alleen wel storing als er een brommer langs rijdt.

Digitale kabel is qua kwaliteit vele malen beter, maar ook een stuk duurder.
                    Dus ik zou dat nemen. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Hier, in ''t buitengebied, kun je niet anders dan met kabels werken. Telefoon en internet = ADSL, TV en radio via de schotel (CanalDigital). Geen problemen.

Comment

Jij hebt geen directe buren Ton, dan zou ik ook wel een schotel durven te opperen. Die schotel kun je dan zo plaatsen dat je hem zelf nooit ziet. Ideaal.

Maar op ons huis komt dus echt geen schotel, want niet alleen de buren, maar ook ik zelf zou zo'n lelijk ding dus altijd verafschuwen, omdat 't van alle kanten zichtbaar zal zijn.

Comment

Dennis,

Ik zie er geen zak van...., als ik binnen zit. Zo'n wasrek, zoals wij thuis vroeger aan de schoorsteen hadden geklemd, dat was pas lilluk.

Comment

Digitenne voert geen BBC, toch?

Dat was mijn grootste bezwaar ertegen.
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Dennis,

. 't is dat ik het weet, maar hier is het toch amper te zien?

Comment

'k Kijk alweer wat jaartjes via schotel. Superbeeldje, vrijwel geen ruis, alleen bij onweer en zeer zware regen kan je totale blackout verwachten. (1 keer per jaar bv).

Kosten zijn erg laag, 7,95 per maand voor alle NL zenders, een kwart miljoen rare zenders en natuurlijk Discovery, Animal Planet, National Geographic.

Nadeel ; geen BBC normaal, wel BBC world (en CNN, Sky, etc etc)

Schoteltje van 80 cm is aan te raden of een multi-sat schotel ; die is raar gevorm en daar zitten dan 2 ontvangstkoppen op om met een vaste schotel 2 satellieten te kunnen ontvangen.

Met een HD ontvanger kun je enkele gratis HD kanalen ontvangen maar veel is dat nog niet.

Imho is digitale televisie (SD, geen HD) niet te vergelijken met schotel ; schotel is stukken beter, zie je zelfden blokjes, tenzij je een 100+ cm lcd hebt staan, dan merk je dat een SD signaal echt prut is en dat je net zo goed een 640x480 TFT had kunnen kopen ;)

Comment

Ik heb sindskort Digitenne. In het begin k u t met peren. Haperen, blokjes, sommige zenders helemaal niet doorkomen etc.

Toe ik belde beloofde ze me een buitenantenne + 10m kabel. Idd, binnen 3 dagen dat ding in huis. De binnen antenne eruit, buitending erin, ergens aan de gevel gehangen en gaan. Perfect beeld, scherp, zonder ruis en alle zenders.
                                  Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Maar wel weer een kabel dus? Dat vind ik jammer. Die verwachte draadloosheid zal dus wel een illusie blijven voorlopig.

@Ton: ik weet hoe je huis eruit ziet, dus bij jou kan ik 't begrijpen, maar bij ons huis is 'ie niet te verstoppen, of ik moet hem in de tuin van de buren plaatsen bovenin een boom. :)

Comment

Ik heb nu ook ruim 1,5 jaar Digitenne en ik vind het prima. Ik zit wel 3 hoog op zich en ook wel op een hoog punt in Nijmegen. Wellicht dat dat in het voordeel werkt.

Helpdesk van de KPN is compleet ruk, oplichters. Zodra je iets wil kopen, zijn ze vriendelijk, maar als het om geld teruggeven gaat krijg je opeens vage antwoorden of helemaal geen reactie.

Comment

Ik heb nu digitenne op mijn tijdelijk adres. Het is waardeloos. Heel veel storingen/haperend beeld/beeld wat achter blijft bij het geluid. Zappen duurt meerdere seconden. Gewoon een kabel erin en die wegwerken. Je bent nu toch lekker aan het klussen. Kleine moeite om ff mee te nemen.
                                        Ik hbe ook digitenne en ik heb geen last van dit soort dingen. Zappen is niet zo snel idd.

Maar het is ook belangrijk dat je de antenne uit de buurt van electrische apparaten houdt, dus CV boiler, droger, wasmachine etc. ja ervaringsdeskundige dan krijg je vreemd beeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                          Helpdesk van de KPN is compleet ruk, oplichters.
                                          Ik heb zakelijk te maken met KPN en moet hier helaas hartgrondig en volmondig mee instemmen.

Digitenne hoor ik wisselende geluiden over, ik overweeg het soms, maar heb het er nog niet op gewaagd. Gebrek aan BBC1&2 zijn daarin ook een belangrijke factor.
                                          * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                          * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Working...
                                          X