Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Router traag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Router traag

Mijn internetsnelheid direct op het modem is 10Mb, maar via de router zowel via LAN als Wireless net 3Mb. Waar moet ik zoeken? Resetten helpt iig. niet, Firewall uitschakelen heeft geen enkel effect.

Getest vis speedtest.net
    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Iets met de Wan poort op de router? Duplex anders zetten op die poort?

Comment

Via wireless is 3 Megabyte/sec niet slecht. Bij een 54mbit wlan ding haal je vaak maar 30-40 Mbit effectief en dat komt ruwweg neer op 3 Mbyte/sec.

Via Lan zou 't natuurlijk max speed moeten zijn dus daar lijkt wat mis te zijn. Zijn de kabels in orde ? Heb je 2 PC's om mee te testen (bv desktop en laptop) ? Krijgen die allebei dezelfde resultaten ?

Verder is speedtest alleen maar betrouwbaar op een redelijk snelle PC ; trage bakjes met trage browsers zouden wel eens gehinderd door de langzame CPU slechtere resultaten kunnen laten zien.

De beste test is om even een bestand van 100 Mb van een snelle hoster te downloaden en dat te timen met een klokje :

http://reserved.transip.nl/100mb.bin

Die heeft voldoende outgoing bandbreedte voor een nauwkeurige meting.

Comment

Ik heb zo'n 300mbit ding en haal met die speedtest net geen 6mb/sec, klopt dat een beetje?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
          Mijn internetsnelheid direct op het modem is 10Mb, maar via de router zowel via LAN als Wireless net 3Mb. Waar moet ik zoeken? Resetten helpt iig. niet, Firewall uitschakelen heeft geen enkel effect.

Getest vis speedtest.net
          Wat voor router heb je? (merk/type)
          Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Wireless 11g Broadband Router... meer staat er niet op.
            Wireless: Adapternaam: Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connect
            LAN: Adapternaam: Intel(R) PRO/1000PL

De verbinding is wireless 54Mbps.
            Zoals gezegd: rechtstreeks op het modem is 10M geen probleem
            Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Klopt wel aardig. 54 Mbit is min of meer de snelheid waarmee de 2 draadloze beestjes met elkaar praten maar overdracht van veel data kakt altijd in omdat de verbinding zo zwak is dat er continue packets opnieuw verstuurd moeten worden. Van die 54 Mbit hou je dan iets van 3-4.5 mbyte/sec over.

"Wat zeg je ? Vijf. Wat ? VIJF. Hoe ? VIJF. Ok ok, schreeuw niet zo" you get the idea.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                Ik heb zo'n 300mbit ding en haal met die speedtest net geen 6mb/sec, klopt dat een beetje?
                Ligt beetje of je ontvanger van zelfde merk is en dus 'ook' die 300 mbit net-niet-standaard snapt. Helaas is alleen alles op 54 mbit standaard, daarboven is het heel erg merk/model specifiek. Zet twee 300 mbit dingen naast elkaar en kans is groot dat ze terugvallen tot 54 mbit.

Verder wordt er nogal wat getoverd met cijfers , moet je soms op 3 meter van de zender af zitten met je ontvanger, of liever nog buiten, in de woestijn als 't even kan.

Wat altijd de moeite waard is met wireless is om het kanaal van de zender aan te passen. Er zijn iets van 8 mogelijkheden afaik en de meeste routers staan op 1 vast ding. Als je buurman , de overbuurman , de onderbuurman en de buurvrouw ook zo'n wireless ding hebben die allemaal op 't zelfde kanaal staan te brullen kan 't lastig zijn om fatsoenlijke wireless snelheid te krijgen en houden. Beetje 't 27MC allemaal door elkaar-schreeuw-concept op 't zelfde kanaal. Sterkste wint, maar storing blijf je houden.

Comment

Working...
                X