Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dom vraagje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• dom vraagje

Zal vast al duizenden keren terug te vinden zijn op google ofzo, maar even in jip en janneke taal aub.

Ik ben in het bezit van www.audidealer.nl
    nu krijg ik een verzoek van Pon om de naam over te dragen.
    Ze bieden me geen onkosten vergoeding.

Kan ik uberhaubt iets van geld vragen of moet ik de naam vrijwillig afstaan.
    www.tuningparts.nl

Hmmm. Hier zo denk ik ook wel meespelen in hoeverre je het dealerschap van Audi op prijs stelt, denk ik? :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Hier al gekeken ??

http://www.domjur.nl/ace.php/c,5,10
      Veritatis simplex oratio est

Comment

Leuke casus.

Vraag me af hoe Pon aan kan tonen dat jij inbreuk deed op hun handelsnaam of merkrecht toen je die domeinnaam regsitreerde.

Dat is namelijk de enige grond waarop zij de domeinnaam van jou kunnen vorderen. Als dat niet zo is dan mogen ze hem kopen.

Comment

Ik zou toch op z'n minst een vergoeding vragen voor het "beschermen" van deze domeinnaam tot het moment dat Pon het nodig vond om er iets mee te doen.
          1% extra inkoopkorting ofzo :-)

Of daadwerkelijk een Audi dealerschap erbij, wellicht?
          Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Ah, dat is een extra nuance, ik dacht dat VdV ook audidealer was.

Wat is het verschil dan tussen het dealerschap en het Audi-Service-Partner zijn?

Comment

Ligt eraan of Pon het merkrecht heeft op 'Audi' of 'Audidealer' in Nederland lijkt me. Dat zou je moeten kunnen informeren bij het Nederlands octrooibureau.

http://www.octrooicentrum.nl/index.p...odel/merk.html
              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                Leuke casus.

Vraag me af hoe Pon aan kan tonen dat jij inbreuk deed op hun handelsnaam of merkrecht toen je die domeinnaam regsitreerde.

Dat is namelijk de enige grond waarop zij de domeinnaam van jou kunnen vorderen. Als dat niet zo is dan mogen ze hem kopen.
                Hij maakt al inbreuk op het merken recht van Audi. Indien PON de rechtsvertegenwoordiger is van het merk Audi in Nederland heeft Edwin geen poot om op te staan.

Het enige dat je kan 'eisen' is de vergoeding van (aantoonbaar) gemaakte (administratie) kosten.

Lees ook dit door van de SIDN: http://www.sidn.nl/ace.php/p,727,551...ruari_2008_pdf

En dan met name:
                Artikel 2. Op welke gronden kan een vordering worden ingediend?
                2.1 Eisen kunnen worden ingediend door iedereen die gemotiveerd stelt dat:
                a. een domeinnaam identiek is aan of zodanig overeenstemt dat er verwarring kan
                ontstaan met een:
                I. naar Nederlands recht beschermd merk of handelsnaam waarvan eiser
                rechthebbende is; dan wel

Comment

Ik denk dat ze die naam niet zomaar kunnen vorderen zonder er iets tegenover te stellen.

Volgens mij kun je aannemelijk maken dat jij destijds die naam met reden heb geclaimed/gebruikt, dus het is niet zomaar een kwestie van slim domeintje kapen geweest. Ik denk dat ze een rechtszaak hierover zullen willen vermijden, dus als je het okÚ vindt om uiteindelijk die naam op te geven dan kunnen ze daar best een mooi prijsje voor geven.

Vraag anders via Patrick hoe dat zit. Die gasten van Digitux die onze sites hosten moeten hier meer van weten.
                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                    Hij maakt al inbreuk op het merken recht van Audi.
                    Dat lijkt me de vraag.
                    Als je audidealer bent dan lijkt me dat van niet.

Ik vroeg me namelijk ook af of service partner niet het naampje is wat audi aan dealers geeft.

Comment

Dat lijkt me de vraag.
                      Als je audidealer bent dan lijkt me dat van niet.

Ik vroeg me namelijk ook af of service partner niet het naampje is wat audi aan dealers geeft.
                      Dan zal Edwin moeten uitzoeken of hij de naam Audi & Dealer tesamen mag voeren als Audi Service Partner zijnde.

Comment

Nee dus, ff googlen levert op dat Audi onderscheid maakt tussen dealers en service partners.

Comment

In de tijd van registraite 25-6-1999 (!!) waren wij officieel audi dealer.
                          Nu zijn de b.v's inmiddels gescheiden en heeft de b.v. waar dit domein op staat alleen het SEAT dealerschap.

Maargoed, ik heb er dus 10 jaar op gepast. Toen bestond audi.nl nog niet eens :)
                          www.tuningparts.nl

Comment

Precies, dus destijds is de naam met goede reden gekozen.
                            Nu moeten ze gewoon dokken.
                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

ik heb 2500 gevraagd
                              www.tuningparts.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Edwin Bekijk bericht
                                ik heb 2500 gevraagd
                                Lijkt mij een mooi bedrag om te schikken en zo weg te blijven uit de rechtzaal.

Comment

Vind ik netjes idd.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                    Precies, dus destijds is de naam met goede reden gekozen.
                                    Destijds wel. Nu dus niet meer.

Het 'wie het eerst komt die het eerste hem heeft' geldt voor domeinnamen waar geen merkenrecht e.d. bij komt kijken.

Comment

neem eens een kijkje op www.domjur.nl
                                      "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
                                      The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

Nette prijs. Het is in wederzijds belang er geen halszaak van te maken, dus lijkt me prima zo.
                                        * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                        * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Als je geen handelsnaam (kvk inschrijving) hebt die overeenkomt met de naam en het gaat duidelijk om Audi, het automerk, dan heb je sowieso geen poot om op te staan. De naam Audi is al eeuwen geregistreerd in nederland door Pon.

Verder is de content van de domeinnaam ook niet eens meer naam-gerelateerd ( je komt tenslotte bij iets uit met Volkswagen en Seat) dus kun je ook niet claimen dat je bedrijf afhankelijk van deze naam is, of dat er naamsbekendheid (door de domeinnaam) of goodwill is opgebouwd.

Zou mooi zijn als je met 2500 euro wegkomt. Audi/Pon kan nl makkelijk zeggen, inleveren die hap. Een zaak verlies je en kost je niet alleen je eigen advocaatkosten, griffiekosten en waarschijnlijk een stuk van de kosten van de tegenpartij als die wint. Dat kan rustig richting die 2500 euro gaan.

Comment

als het in ditgeval om audi.nl zou hebben gegaan zou ik het met je eens zijn M4, maar in dit geval zit duidelijk meer nuance in de zaak.

Ik ben het wel met Slibbe eens dat je dit misschien niet op de spits moet willen drijven.

@ Datman
                                            Oud nieuws, beter draadjes lezen, iemand was je voor :-)

Ben benieuwd hoe het afloopt Edwin.

Comment

Ik zou het wat beter hebben uigezocht dan dat ik een transactie van 2500,- had voorgesteld denk ik, maar aan de andere kant: wie is verder ge´nteresseerd.

Mijn buurman had bedrijfswagens.nl
                                              Die heeft 'ie voor heel wat meer verkocht aan dezelfde organisatie, maar daar zijn natuurlijk meer gegadigden voor.
                                              Last edited by NoTVR; 19-06-09, 20:07.
                                              Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                                                Ik zou het wat beter hebben uigezocht dan dat ik een transactie van 2500,- had voorgesteld denk ik, maar aan de andere kant: wie is verder ge´nteresserd.
                                                Nah, edwin moet zijn Seats ergens vandaan halen. Dus het enige wat er uit te zoeken of af te wegen valt, is hoeveel de relatie met de importeur je waard is.
                                                * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Zat ik ook aan te denken. Wie een stok zoekt,...

Andere kant opdenken Edwin: kun je de domeinnaam niet aan de vereniging van audi-dealers 'gunnen' ?

Comment

Working...
                                                  X