Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GPS apparaat vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• GPS apparaat vraag

Over een week of 2 ga ik in 2 dagen van Amsterdam naar Parijs fietsen. Aangezien ik zo weinig mogelijk om wil rijden wil ik een GPS-ondersteuning hebben. Nu ga ik zo'n apparaat niet veel gebruiken, dus aankoop is voor mij geen optie. Huren wel.

Bever Zwerfsport verhuurd GPS apparaten van Garmin, specifiek de Oregon 300 (zie http://www.bever.nl/services/verhuur/13.gps). Hierbij zit alléén een topografische kaart van Nederland. Nu is mijn vraag: Heb ik daar wat aan. Tot Roosendaal natuurlijk wel, maar daarna? Ik lees op internet vanalles over waypoints, maar hoe werkt dat? Ik heb gezien dat je via Gmaps Pedometer GPX files kunt exporteren. Als je dan bijv 100 punten op de route selecteert....kun je deze uploaden in je garmin zodat deze de richting van het volgende waypoint kan wijzen? Ik heb dan in Belgie géén kaart maar wel een pijl naar het volgende waypoint/coordinaat......DENK IK....werkt dit ook zo?? Kun je wellicht topografische kaarten downloaden via torrents? Ik heb al een tijd gegoogled maar kan op deze vragen geen antwoord krijgen.....iemand hier bekend met GPS apparaten? Wellicht een ander verhuuradres mét routenavigatie voor op de fiets?

http://www.gps.nl/gps_op_de_fiets.html
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Ik weet niet of die moderne GPS apparaten het beter doen, maar ik weet nog wel dat ik vroegah tijdens een fietsvakantie voor hilarische "problemen" kwam te staan.

Een fietspad in Antwerpen waar je een 6 baans (snel)weg moest oversteken om de weg te kunnen vervolgen. Tunnels onder de Schelde, waar bij de een wel een lift was, maar die was er alleen voor voetgangers, zo vertelde een opzichter. Je mocht dus met je zwaarbepakte fiets 2 kilometer verderop of zo een roltrap 100 meter afdalen, want die was zgn. voor fietsers bedoeld... :-D

Achteraf wel om kunnen lachen, maar op de roltrap zelf was het best spannend.

Maar zonder navigatie kan het dus ook best. Overigens best stoer om A'dam-Parijs in 2 dagen te fietsen. Ik vermoed dat je daarna best pijn in je zitvlak hebt.
      Last edited by Alfisto; 23-06-09, 14:47.
      ---------------------------
      Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Ik weet niet, maar zo'n ding kost 300 euro.
        http://www.triderium.nl/app/urwfilte...908/index.html

Incl. heel Europa qua kaartmateriaal.

Daarna via Marktplaats weer voor 250 verkopen, zou wel eens een stuk voordeliger kunnen zijn.

Of, nog erger, gewoon op Internet kopen, en gebruik maken van je retour-recht binnen 2 weken (maar dan moet je hem niet bij bovenstaande shop kopen natuurlijk).
        Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Dat retour-recht verhaal is niet mijn stijl.

En 300e betalen of zo'n ding weer via marktplaats slijten is niet echt een optie....

Comment

Zeg, er staan gewoon bordjes langs de weg. Bordjes Paris volgen ;)
            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Lijkt me best gaaf trouwens, van Amsterdam naar Parijs fietsen.
              Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Zeker als je terug met de auto mag !

Comment

Terug gaan we met de trein. Ik ga zondag een stuk testen. Van Breda fietsen we dwars door België naar Mons (Bergen). En dan ook met de trein terug naar Breda. Ik heb zo'n GPS unit gehuurd bij de bever, en heb wat kaarten via een stel zweedse piraten bemachtigd. Eens kijken of het werkt. Verder vertrouw ik op Routiq kaarten van Falk, ik hoop dat die in het deksel van mijn aan te schaffen stuurtas passen!

Comment

Working...
                  X