Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Consumers rank Sony above Apple in innovation survey

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Consumers rank Sony above Apple in innovation survey

Interessant wel om te zien. Sony is goed in zijn algemene communicatie, hoewel het soms een allegaartje is aan producten en diensten.
    The survey, to be repeated on an annual basis, revealed that 74% of consumers respect brands that are 'constantly moving forward'. In addition, 85% said they want new products to make their life easier, although 60% are against the idea of creating something new for the sake of it.

* 1. Sony
    * 2. Apple
    * 3. Microsoft
    * 4. Virgin
    * 5. Nokia
    * 6. Dyson
    * 7. Nintendo
    * 8. Tesco
    * 9. Sky
    * 10. Panasonic
    * 11. Honda
    * 12. Samsung
    * 13. Google
    * 14. Phillips
    * 15. Dell
    * 16. Toyota
    * 17. eBay
    * 18. Amazon
    * 19. BT
    * 20. Toshiba
    Rock on. RS.

Ben wel benieuwd waar die innovatie van Sony de laatste jaren in naar voren komt dan. Blu-ray kan ik me voorstellen maar voor de rest, tis me niet duidelijk. Anyone?
    Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Telefoontjes zijn super, met of zonder walkman :-)
      fka v164

Comment

Okay, maar wat maakt ze innovatief. Ik weet ook wel dat SE (vergeet de E in dit geval niet) goeie en mooie telefoontjes maakt.
        Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Walkman vs iPod bedoel ik :-)

Geen idee verder, bovendien USA toch, al helemaal geen
          idee hoe de marketing daar in elkaar zit. Komt bij, de iPod
          en iMac gaan al weer even mee toch, qua innovatie. Dus
          dat Apple zo hoog staat komt dan door de iPhone?
          Hoe realistisch is deze survey? Philips heeft meer innovaties
          (waar je niet op zit te wachten) op de markt gebracht onlangs
          fka v164

Comment

Nou ja als ik dan Apple toch innovatief zou willen noemen dan gaat het vooral over gebruiksvriendelijk maken van dingen die anderen ook al hebben gedaan maar over het algemeen onbruikbaar hebben gemaakt. Ik kan me inderddad voorstellen dat Philips op nr. 1 zou moeten staan maar de producten die er uiteindelijk uitkomen zijn echt bagger dus dan diskwalificeren ze zichzelf weer. Anyways, ik zie niet wat Sony erg innovatief maakt (het kan de Walkman niet (meer) ziijn aangezien dat ding echt wel erg oud is).

Comment

Nee hoor :-)
              fka v164

Comment

Tja ik vind het bij beide bedrijven wel meevallen eigenlijk. Naast SE bieden PSP en PS3 (vooral samen) wel leuke mogelijkheden(bijv. Remote Play), maar innovatief... Het is meer handig gebruik van bestaande technologie(is natuurlijk ook innovatie), maar dat geldt ook voor Apple. Het ziet er allemaal leuk en gelikt uit, maar het is meer de Look and Feel dan dat je daadwerkelijk iets revolutionairs krijgt voorgeschoteld.

Maar het draait in deze lijst ook vooral om de perceptie van de gebruiker en bij een groot aantal bedrijven uit de lijst krijg ik het idee dat de mensen ook maar wat roepen.
                Every second of your life is a part of your song

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                  Nee hoor :-)
                  Tsja dat Sony oude paarden van stal haalt om het verkoopbaar te maken okay maar dit is de enige echte voor mij:

Last edited by AJB; 16-06-08, 12:23.

Comment

Hm, grappig dat jullie direct de veronderstelling maken dat het een US onderzoek was. Onderzoek was gedaan in de UK. SONY is wel degelijk een innovatief bedrijf, zij het dan op een verscheidenheid aan vlakken - en van banaal (Rolli) tot gaaf (OLED displays). Ze zijn out there.
                    Apple ook wel maar heeft de laatste jaren weinig innovatief gedaan (tenzij dan de iPhone door zijn gebruikersinterface), de computerline gaat alweer jaren mee, het OS wordt steeds beter, maar is niet innovatief ten opzichte van de eerste OSX, iPod en dergelijke worden gewoon leeg gemolken. Ik zou zelfs durven stellen dat Apple uit de innovative company fase van hun lifecycle gekomen zijn en nu de focus leggen op profitability en sustainance. Dat impliceert onmiddelijk dat ze minder risico's gaan nemen - wat zich ook duidelijk laat zien in hun redelijk conservatieve product line up.
                    Ik zou Apple niet op één zetten in deze survey, Sony eigenlijk ook niet, al begrijp ik wel dat ze er staan.
                    Rock on. RS.

Comment

Onderzoek was gedaan in de UK.
                      Was wel duidelijk met BT, Virgin en Sky.:D

Comment

Zie onderstaande Quote.

Kijk, dit heeft SONY dan weer wel: visie en zo. Het spijtige aan die organisatie is dat ze te groot is onder één titel. er gaat dus een deel verloren ergens. Eigenlijk zou je SONY Design Labs moeten hebben of zo, die als apart bedrijf dingen introduceren, dan zou je pas terug een duidelijk zicht hebben op het werk wat Sony doet om aan de weg te timmeren. Nu staat die nieuwe 'innovatie' op hetzelfde blaadje als de 457 digitale wegwerpcamera's die die week in promo zijn en krijg je teveel ruis inde communicatie.

Designers. When a product designer sits down to his pad, or mouse or whatever, he has to be a minimum of two years ahead of today. If he isn’t, he’ll create something that’s 2 years out of date when it finally arrives on shelf or in the showroom. So he ‘projects’ in a way in which you can’t. That’s why he’s a designer, not a marketeer. He’s an empath, someone who absorbs human mores and style and excretes relevant solutions. That’s what drew him to apply for design at University, not Physics.

If he’s good, he’s probably working on products that may be 6 or 7 years ahead of now, because some products, like cars or telecommunication devices, are planned that far ahead. Not designed that far ahead, necessarily, but planned. Long-term design strategy and short-term design implementation. These businesses have a ‘thousand yard stare’, which lets them lead what is going to happen themselves, whilst giving them the time to do it properly. While you are staring into the next couple of years and trying desperately to deliver the goods that fast, they’ve given themselves the luxury of time to get it right.
                        Rock on. RS.

Comment

You know that reality is immaterial

Comment

Een stuk tekst publiceren over het feit dat je ontwerp dat je over 2 jaar op de markt brengt ook dan nog vernieuwend moet zijn(lijkt me trouwens dat je dat bij de scholing ook al mee krijgt) is op zichzelf niet innovatief. Stonden er nou goede voorbeelden bij dan was het een ander verhaal. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                              Was wel duidelijk met BT, Virgin en Sky.:D
                              De marketing van Sony in de UK ken ik ook niet :-)
                              Maar het maakt het wel duidelijk waarom Apple of Microsoft niet op een staat, en idd Virgin, Sky en BT überhaupt genoemd worden :-)))))
                              fka v164

Comment

MN, het is dan ook een quote vanop een MKT blog, maar het gaat hem in sé ook niet om die twee jaar ... Twee jaar is gewoon te kort. Het gaat over lange termijn visie en zo. Innovatie doe je niet op twee jaar, innovatie zit in een bedrijf ingebakken of niet. In het laatste geval kan je enkel rekenen op 'geluk'.
                                Rock on. RS.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎