Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop : welke?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Laptop : welke?

Het moet een redelijk normale laptop zijn. Niet zo'n Mini-ding, maar ook geen hele grote. Dus 12" of 15" oid.

Op dit moment is er een aanbieding bij de Makro voor de Fujitsu-Siemens Amilo PA3515 voor 355,81 euro incl btw.
    Dat lijkt mij een hele scherpe prijs voor deze laptop.
    Maar is dat ook zo? (2gb intern, 250gb HD, Athlon ql-60 dual core etc)

En wat zijn de concurrenten qua mogelijkheden en prijs?
    Ik wil fatsoenlijk kunnen typen, internetten etc etc.
    Accu moet wel lang mee kunnen bij voorkeur.

Ik vind het wel een leuk ding ook nog :

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

350 is erg lage prijs en ziet er idd nog leuk uit ook. Ik zou zeggen: doen :)
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Tja, aanbieding is t/m 13-07 dus ik ben een beetje laat. :-)
      Zal wel weg zijn overal....

Even kijken of dat vandaag nog gaat lukken evt.

Alfa Giulia 1300 (1966)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Alles strak en stijlvol ingericht en dan zo'n tjiepo laptop? Kan natuurlijk niet hè.... ;-)

Macbook Air!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
          Alles strak en stijlvol ingericht en dan zo'n tjiepo laptop? Kan natuurlijk niet hè.... ;-)

Macbook Air!

En als je ook nog productief wilt kunnen zijn een Lenovo X301.

Comment

Gelul. Ik ben met mijn mac vele malen productiever dan enige Windows doos... Heb jaren NT, 2000, XP en Vista gedraaid en nu moet ik vaststellen dat ik al die jaren met heel wat minder frustraties hetzelfde werk had kunnen doen op een Mac.

Nu werk ik dus met een mac en krijg bij langere opdrachten een laptop van de klant, en dat is altijd knudde werken met die dingen... Ronduit slechte schermen die maar de helft helder zijn als mijn macbook pro, plastic onderdelen die breken en opstarttijden van +15 minuten. Dit op hardware waarop de geleverde XP bliksemsnel zou moeten werken.

Nee, serieus, als ik per uur zou factureren voor werk op mijn mac doe ik mezelf een verlies aan, terwijl mijn klanten op XP en Vista gewoon wachttijden gefactureerd zouden worden...
            2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
              Gelul. Ik ben met mijn mac vele malen productiever dan enige Windows doos... Heb jaren NT, 2000, XP en Vista gedraaid en nu moet ik vaststellen dat ik al die jaren met heel wat minder frustraties hetzelfde werk had kunnen doen op een Mac.
              Als je alleen een beetje interpret is een Mac prima ja.

Ik kan mijn werk (ja, per uur betaald) niet op een Mac doen.

Comment

Zelfs mijn XP en Vista in VMWare Fusion draaien sneller dan op echte hardware... :)
                2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Ik moet gewoon een goedkope laptop hebben, mag mooi zijn, maar hoeft niet.

Ik hoef geen macbook van 800 euro ofzo.
                  Ik wil sowieso XP of Vista.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

www.paradigit.nl even kijken
                    of www.mycom.nl
                    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Op Jouwaanbieding staan dagelijkse internetaanbiedingen. Daar staan ook vaak voordelige laptops. Op dit moment bij mediamarkt een HP basislaptop voor 266€, zolang je geen spellen wil spelen is het prima. Ik zou er alleen 1GB geheugen bijplaatsen, maar dat kost tegenwoordig ook helemaal niks. Denk niet je een veel scherper prijs kan krijgen en dan helemaal niet van HP.

Een HP 550 (NA948EA-ABH)
                      Productspecificaties

-Intel® Celeron® M 550 Processor (2 GHz, 533-MHz FSB, 1 MB L2 cache)
                      -15,4-inch WXGA BrightView (1280 x 800 resolutie)
                      -SMART SATA vaste schijf 160 (5400 rpm)
                      -Dvd±rw SuperMulti met dubbellaags LightScribe
                      -Intel® Graphics Media Accelerator X3100 met max 384 MB
                      -Type geheugen DDR II, 667-MHz, 1024 MB (max2048)
                      -Draadloze technologie Intel a/b/g, Broadcom 802.11 b/g,
                      -Netwerkinterface Intel Fast Ethernet geïntegreerde controller (10/100 NIC)
                      -Legitieme Windows Vista® Home Basic 32-bits
                      Prijs 266€

Comment

@S2k, zeker een grijze S2k?

;)
                        http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Nee inmiddels een MonteCarlo Blue. Ben wel hard aan het denken om nog een last edition aan te schaffen. Maar ben niet eigenlijk niet zo kapot van wit en moet wel erg veel geld bijlappen.

Comment

Harry, is dit iets voor je?

Te veel informatie om een keuze te kunnen maken? VERGELIJK.NL is er om je te helpen met het nemen van een aankoopbeslissing.

Acer Extensa 5630EZ-422G25MN

Comment

Ik ben niet zo'n fan van Acer. Weet niet of dat terecht is.
                              Ik had het liefst die Fujitsu-Siemens gehad, maar ik heb geduld....

Alfa Giulia 1300 (1966)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Is die er niet mee dan?
                                Wat is er mis met Acer dan?

Comment

Niks, totdat er wat mis mee is. ;-)
                                  Every second of your life is a part of your song

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                                    Niks, totdat er wat mis mee is. ;-)
                                    Dat is vaak al heel snel, don't worry.
                                    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

De Dell laptop die ik al ruim 5 jaar dagelijks gebruik, begint nu echt vermoeidheidsverschijnselen te tonen: accu is overleden, de aansluiting van de voedingskabel is verrot (en dus valt hij regelmatig uit) en het geheel wordt zo traag als dikke stront de helling op. Daarbij heb ik wat hogere eisen dan voorheen en wil ik af en toe wel een leuke game kunnen spelen (op de TV) via de computer.

Ik ben me dus aan het oriënteren op een andere laptop en heb de volgende eisen: full HD scherm (1920X1080), 5 Ghz wifi, SSD (volledig SSD of hybride systeem?) en een beetje knappe grafische kaart. Met wat rondzoeken kwam ik op Lenovo terecht, maar ik ben op zich nog steeds tevreden over Dell, dus merkenblind ben ik niet. Met deze eisen kom je op een prijs tussen 1300-1600 euro, wel een aardige klap geld. Aan de andere kant: ik gebruik het ding dagelijks en ik gebruik geen desktop meer. Ik zoek dus een betrouwbare alleskunner die voor de komende vijf jaar weer plezier moet geven. Inmiddels heb ik al begrepen dat de upgrade naar Windows 10 het eerste jaar gratis gaat zijn, dus ik zal niet vast zitten aan Windows 8.1 waar ik nu allemaal slechte verhalen over hoor. Over Windows 10 hoor ik weer positievere verhalen.

Het enige waar ik nog over twijfel is de harde schijf. Ik denk dat SSD the way to go is, maar zie ook hybride systemen voorbij komen. De meeste opslag wil ik toch in het netwerk gaan regelen, dus 500GB lokaal vind ik eigenlijk wel genoeg. Maar of dat dan volledig SSD moet zijn of een kleinere SSD voor het OS en applicaties/programma's die veel snelheid vragen en een HDD voor de 'langzamer' opslag... geen idee. De Lenovo die ik zag kwam voorbij in twee versies: 1 met een 1TB HDD met 8GB speedcahce (is dat een SSD-hybride?) en een versie met een 512GB SSD. Die laatste was weer 170 euro duurder, dus dat is wel een beslissing die voordeel moet opleveren.

Schermgrootte vind ik minder boeiend, zolang het maar niet kleiner is dan 15,x inch. 17,3 mag ook, als het maar geen bakbeest wordt. De vraag is dus:
                                      • volledig SSD of hybride?
                                      • Of toch HDD met speedcache(?)
                                      • welke andere merken dan Lenovo zijn goed en bieden deze specs voor een vriendelijker prijsje?
                                      • moet er nog en DVD-brander in? Bluray of sterft dit uit?

Ik heb er ook naar gekeken om zelf zo'n ding bespoke in elkaar te klikken en kwam toen ongeveer op hetzelfde bedrag uit. Dan heb je een no-name verzameldoos zonder OS en met iets betere specs.
                                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                        De Lenovo die ik zag kwam voorbij in twee versies: 1 met een 1TB HDD met 8GB speedcahce (is dat een SSD-hybride?) en een versie met een 512GB SSD.
                                        Hier zo'n Lenovo met mini-SSD voor alleen de cache. Klinkt mooi, in de praktijk schiet je er niks mee op. Met snelstart (klep dicht, klep open) kun je de eerste vijf minuten nog steeds geen ruk als Dropbox loopt te syncen. Het verschil met mijn desktop met een SSD waar het hele OS op draait kon niet groter zijn.

Dus ik zit nu te kijken naar een serieuze SSD voor de laptop. Het is zo'n ultrabook, dus daarin zullen we geen grotere SSD én een HDD passen. Dan moet 't maar de allergrootste SSD worden, met een boel in de cloud die niet lokaal wordt gesynct.

Kortom, als 't je echt om snelle start te doen: laat die met speedcache maar zitten.
                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Op mijn desktop werkt de combinatie SSD en gewone harde schijf redelijk goed, hoewel sommige programma's (o.a. autocad) om 1 of andere reden niet sneller starten. De meeste losse bestanden (foto's e.d.) zijn klein zat voor een gewone harde schijf, dus een hybride voldoet wat mij betreft gewoon.

Ik zat voor vervanging eerder te kijken naar een erg dikke windows tablet (bijv. surface pro met i5 processor) in combinatie met een docking station en externe harde schijven. Dan heb je echt altijd echt alles bij je. Mensen die daar ervaring mee hebben?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                            Hier zo'n Lenovo met mini-SSD voor alleen de cache. Klinkt mooi, in de praktijk schiet je er niks mee op. Met snelstart (klep dicht, klep open) kun je de eerste vijf minuten nog steeds geen ruk als Dropbox loopt te syncen. Het verschil met mijn desktop met een SSD waar het hele OS op draait kon niet groter zijn.

Dus ik zit nu te kijken naar een serieuze SSD voor de laptop. Het is zo'n ultrabook, dus daarin zullen we geen grotere SSD én een HDD passen. Dan moet 't maar de allergrootste SSD worden, met een boel in de cloud die niet lokaal wordt gesynct.

Kortom, als 't je echt om snelle start te doen: laat die met speedcache maar zitten.
                                            SSD's zijn tegenwoordig te krijgen in allerlei vormen en maten. Zie bijvoorbeeld dit artikel. Het zou best kunnen dat in jouw uitrabook één van die alternatieve aansluitingen zit. Zodat je én een SSD hebt én een reguliere HDD.
                                            Aprilia RSV Mille '01

Comment

@Paco

Weet je zeker dat je een videokaart in je laptop wilt hebben? Het zorgt ervoor dat alle knappe (dunne) laptops afvallen en het drijft de prijs flink op. Daarbij zijn dat soort videokaarten altijd maar halfbakken vergeleken met videokaarten voor desktops en is de koeling altijd een issue (lees: luid!). Ik zou zoiets enkel overwegen als je echt fanatiek aan PC gaming doet en dat ook portable wilt doen. Anders kun je beter een Xbox One of PS4 voor erbij kopen.

Verder zou ik ook de 17" laptops van je lijst schrappen. Dat zijn altijd zware grote bakbeesten waar je in de praktijk niets aan hebt. Ik heb sinds een klein jaartje een 13" laptop en ik vind het héérlijk compact en licht. En ik gebruik hem enkel thuis.

Verder is je afkeer van Windows 8.1 ongegrond. Middels een hele kleine, simpele en veilige tool functioneert 8.1 volledig zoals Windows 7 en hoef je nooit iets te zien en merken van de tegeltjes/Metro interface.

Een volwaardige SSD is een absolute must mijn inziens. Als je toch al van plan bent om veel dingen op te slaan via een NAS of in de cloud dan is een 512GB SSD meer dan genoeg. Sterker nog, met 256GB kun je dan ook prima uit te voeten. Althans, ik wel :)

Verder goed dat je minimaal een full-HD scherm wilt hebben. Ik zou zelfs nog verder kijken. Ik heb een resolutie van 2560*1600 op mijn 13" laptop. Het klinkt als overkill (noodzakelijk is het natuurlijk zeker niet) maar alles ziet er wel prachtig scherp uit. Dat valt me iedere keer weer op als ik achter een monitor zit met een veel lager aantal pixels per inch.
                                              Aprilia RSV Mille '01

Comment

@Rossi: goede aanvullingen!
                                                De videokaart is ingegeven dat ik af en toe een game (illegaal, haha) download en er dan achter kom dat de onboard kaart het niet trekt. Nu is mijn huidige laptop geen vergelijk, want dat was een Dell van 500 euro, dus dan mag je niet veel verwachten. Als er laptops zijn met een goeie onboard kaart die de meeste games redelijk kan verstouwen, dan vind ik het ook best. Voordeel van een kaart is dat je die kunt upgraden mocht de goesting er zijn. Nogmaals, ik zal dan misschien incidenteel een game spelen als ik iets leuks tegenkom, ben zeker geen hardcore gamer.

Feit is wel dat als je een laptop van het rek koopt, dingen als een dikkere SSD en andere hardware vaak samen gaan met een videokaart. Ik heb namelijk geen zin om een laptop te kopen waar ik de HDD eruit moet trekken om die meteen te vervangen door een SSD. Dat gezegd hebbende: ik moet eens kijken wat er op Dell kan, want daar kun je ook aardig wat bespoke in elkaar klikken.
                                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

[QUOTE=Rossi;610559...Middels een hele kleine, simpele en veilige tool functioneert 8.1 volledig zoals Windows 7 en hoef je nooit iets te zien en merken van de tegeltjes/Metro interface.....[/QUOTE]

Dat wil ik ook wel, heb je een linkje?
                                                  Groeten,
                                                  Bats

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bats Bekijk bericht
                                                    Dat wil ik ook wel, heb je een linkje?
                                                    Groeten,
                                                    Bats
                                                    Ik denk dat Rossi doelt op http://www.classicshell.net/

Van de week geïnstalleerd voor mijn schoonvader die lichtelijk in paniek raakte van de Windows tiles op zijn nieuwe laptop. Werkt prima.

Comment

Onboard videokaarten worden steeds beter, maar zijn nog geen vergelijk met echte goede videokaarten natuurlijk. Het hangt er ook af wat voor games je speelt. Een tip: zoek op YouTube naar filmpjes waarin het aantal frame per second (fps) wordt gedemonstreerd tijdens het gamen met een bepaalde videokaart welke je op het oog bent en/of in jouw favo laptop zit (ook onboard videokaarten). Dan krijg je een beetje een idee of het voor jou voldoende is (al zegt dat nog niet alles over de toekomst natuurlijk).

Videokaarten upgraden in laptops is overigens een absolute no-go. Ze zitten vaak gesoldeerd op het moederbord. Daarbij (of eigenlijk daarom) zijn losse videokaarten voor laptops niet te koop (voor particulieren). Dus die gedachte moet je even loslaten :)
                                                      Aprilia RSV Mille '01

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V70 Bekijk bericht
                                                        Ik denk dat Rossi doelt op http://www.classicshell.net/

Van de week geïnstalleerd voor mijn schoonvader die lichtelijk in paniek raakte van de Windows tiles op zijn nieuwe laptop. Werkt prima.
                                                        Dat is inderdaad precies degene die ik bedoel :)
                                                        Aprilia RSV Mille '01

Comment

Of Start8.

Lichtgewicht-laptop voor mij ook all the way, ik was dat zeulen meer dan zat. En ik zal eens kijken of in mijn behuizing een volwaardige SSD en HDD is te combineren; zou mooi zijn als dat kan. Had die EVO's van Samsung al gezien, zijn er al van 1 TB, wat een HDD voor mij trouwens overbodig zou maken. Die drie meier wil ik er wel voor neertellen.
                                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Lichtgewicht laptop met SSD en andere goede specs (en onboard video) en goede bouw kwaliteit (want volledig aluminium):
                                                            Asus UX305FA
                                                            We hebben er één voor mijn vrouw als college notitieblock en dat ding is super. Processor is snel zat voor KA, geheugen is ook voldoende. Aanrader dus.
                                                            When men were men

Comment

Even wat zitten zoeken op Tweakers: er is maar één aanbieder met een 512GB SSD en dat is de Lenovo.
                                                              Echter, voor dat geld heb je met een vergelijkbare of betere videokaart (en i7 en 16GB) ook aanbieders die een hybride systeem aanbieden wat wel interessant kan zijn: 128GB/256GB SSD + 1 TB HDD. Die I TB erbij is stiekem wel lekker dan.
                                                              En volgens mij kom je dan met die 128GB wel redelijk gedraaid voor je SSD. Als daar je OS op draait of een game die je wil spelen, kan ik de meerprijs voor die enkele 512GB SSD niet zo snel rechtvaardigen.

Asus heeft dan een 128GB + 1TB voor €1.119 en een GeForce GTX 850M
                                                              Acer dezelfde opzet maar dan met een GTX 860M voor €1.299
                                                              En je hebt zelfs een MSI met 256GB + 1TB en een GTX 950M voor dezelfde prijs als de Lenovo, nl. net onder de 1.400 euro. Persoonlijk lijkt me alles boven een 850M overkill voor iemand die af en toe een spelletje wil spelen. Plus €1.400 wil ik eigenlijk niet betalen voor een laptop.

Met die prijzen in het achterhoofd lijkt de Asus dan wel een mooie optie. Scheelt 200 euro. In knappe aluminium behuizing ook niet verkeerd.
                                                              Hmmm, bij nader inzien gaat het hier om een Belgisch model met een AZERTY toetsenbord... da's niet zo handig...

Comment

Wat moet je in godesnaam met 1TB aan opslag in je laptop?
                                                                I fart in your general direction

Comment

Working...
                                                                X