Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garantie issue met PDA-shop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Garantie issue met PDA-shop

Beste gummers,

Ik heb een probleem met de webshop waar ik vorig jaar mijn Nokia E71 heb gekocht. Deze dus:
    http://www.nokia.nl/ontdek-alle-toes...llen/nokia-e71

We leven momenteel ruim binnen de garantietermijn van één jaar, nu het LCD schermpje van de telefoon het heeft begeven (alleen maar diagonale strepen op het scherm), waardoor de hele telefoon onbruikbaar is. Het glaasje is niet beschadigd, alleen het onderliggende LCD-schermpje functioneert dus niet meer. Ik heb de telefoon normaal gebruikt, nooit laten vallen, en eigenlijk ben ik zelfs een beetje zuinig op geweest.
    Volgens de garantie procedure van PDA-shop.nl (eigenlijk: Coolblue B.V.) moest ik de telefoon opsturen met een ingevuld defectenformulier en een kopie van de bon. Dit heb ik precies zo gedaan, en procedureel heb ik weinig te klagen over de afhandeling. Ik werd keurig op de hoogte gehouden met ticketnummers enzo.

Maar nu komt het.
    Na ruim een week kreeg ik de volgende mail van Coolblue, na een vraag van mij over de voortgang:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Uw toestel is inderdaad naar een externe reparateur verstuurd en het defect zal daar onderzocht worden. Zodra hier meer duidelijkheid over is, nemen wij uiteraard contact met u op. Ik ga er echter vanuit dat dit defect, zoals praktisch alle schermbreuken, niet onder de garantie zal vallen. Waarschijnlijk zult u dan ook een prijsopgave van de reparatie van ons ontvangen. Zodra dit duidelijk is, krijgt u dat uiteraard van ons te horen en zullen wij u ook aangeven welke opties er voor u zijn.

Het kan zijn dat u ondanks mijn uitleg toch nog vragen heeft. In dat geval kunt u altijd contact opnemen met mij of één van mijn collega's via telefoonnummer (+31) (0)10 2170277. U kunt ons natuurlijk ook weer via dit e-mailadres benaderen.

Met vriendelijke groet,

Coolblue B.V.
    Schermbreuken vallen dus niet onder de garantie. Heb ik ookk gechecked op de website, en het staat er inderdaad op. Eigenlijk vind ik dit absurd dat een van de meest essentiële onderdelen van een apparaat NIET onder de garantie valt.

Mijn antwoord op deze mail was als volgt:

Geachte heer .,

Bedankt voor uw bericht.
    Een nuance van voor wat betreft het defect aan mijn telefoon: Het is geen schermbreuk. Het scherm is nog intact, maar het beeldscherm is defect. Zonder enige aanleiding van het ene op het andere moment was de telefoon dus onbruikbaar geworden.

Ik stel mij dus op het standpunt dat dit defect wel onder de garantie valt. Van een product van een gerenommeerd merk als Nokia voor de prijs die ik ervoor betaald heb, mag ik verwachten dat een dergelijk defect niet binnen een jaar optreedt. Zeker niet bij normaal gebruik.

Ik wacht jullie reactie af.

Met vriendelijke groet,

Waarop ik enkele dagen later de volgende mail kreeg van Coolblue B.V:

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heeft u een klacht aangemeld over uw order bij PDAshop.nl, die bij ons is geregistreerd onder nummer 163531.

Na ontvangst van uw retourzending, is het product onderzocht en is het probleem behandeld door de erkende reparatiedienst van de fabrikant.
    Deze stelde volgend defect vast: Display gebroken

Helaas hebben wij van de reparatiedienst vernomen dat de reparatie van dit defect niet onder garantie kan worden uitgevoerd.
    Verdere details en de vervolgprocedure van de prijsopgave vindt u in de bijlage van deze email.
    ......
    ......

Met vriendelijke groet,
    In de bijlage zat een formulier met drie keuzes voor mij:
    1. De reparatie laten uitvoeren voor € 100,-
    2. Het defecte toestel terugsturen voor € 50,- ivm gemaakte onderzoekskosten
    3. Het toestel kosteloos laten vernietigen

Wat mij betreft te absurd voor woorden. Als ik het toestel terug wil laten sturen, kost het me 50 euro vanwege onderzoekskosten. Dit is m.i werk dat een bedrijf dat garantie verleent gratis hoort uit te voeren. Als ik het toestel laat vernietigen, zijn de onderzoekskosten opeens 0 euro!

Voor die € 100,- zou ik misschien niet een heisa moeten maken, maar ik heb er toch wel last van. In het verleden heb ik me wel eens uit gemakzucht door dit soort bedrijven laten feuten, maar wat mij betreft is de maat vol. Ik heb dus besloten er een hardliner van te maken, en heb de volgende reactie gestuurd.

Geachte heer ..,

Uw voorstel is volstrekt onacceptabel. De telefoon is een kwaliteitsproduct van een gerenommeerd merk. Als consument verwacht ik dat een product van € 430,- een langere levensduur heeft dan 1 jaar bij normaal gebruik. Uw stelling dat een vitaal onderdeel van het product als het beeldscherm niet onder de garantie valt, accepteer ik niet. Bovendien gaat het niet om het beeldscherm, maar om het onderliggend LCD werk dat defect is.

Ik verwijs hierbij naar mijn vorige e-mail van 9 juli jongstleden.

De opstelling van Coolblue BV in deze zaak brengt mij tot het volgende.
    De Nokia E71 heb ik nodig voor mijn werk als ondernemer. Deze telefoon is binnen een jaar bij normaal gebruik defect gegaan, dus eis ik dat het toestel kosteloos wordt gerepareerd, dan wel dat u een nieuw exemplaar kosteloos verstrekt. Ondanks het feit dat mijn toestel inmiddels twee weken in uw bezit is, verzoek -of zonodig- sommeer ik u voor vrijdag 17 juli 17.00 uur 's middags aanstaande om mij een nieuw toestel, of mijn gerepareerde toestel toe te sturen. Mocht ik voor die tijd niets van u vernomen hebben, zal ik vrijdagavond overgaan tot de aanschaf van een nieuw toestel zodat ik tijdens mijn vakantie toegang heb tot mijn zakelijke e-mail. Vanaf dat moment vervalt mijn eis op een nieuw of een gerepareerd toestel. In dat geval sommeer ik u het aankoopbedrag van € 430,- terug te storten.

Indien u aan dit verzoek niet voldoet, stel ik u aansprakelijk voor alle directe en indirecte schade die ik lijd als gevolg van uw handelen. Ik zal Coolblue BV in dat geval in rechte vervolgen (dagvaarden) en de daarmee gepaard gaande kosten voor juridische bijstand tevens op u verhalen.
    Voorts zal ik het probleem aanhangig maken bij consumentenorganisaties en internetfora om andere consumenten te behoeden voor een soortgelijke situatie.

U zult de bovenstaande brief tevens per aangetekende post ontvangen.

Met vriendelijke groet,
    Nu ben ik geen expert op het gebied van consumentenrecht, maar ik ben wel benieuwd wat mijn kansen zijn. Daarnaast ben ik nieuwsgierig wat de mede-gummers hier van vinden, en of er iemand is met ervaring in dergelijke situaties.

1) Het valt gewoon binnen de garantie, als het scherm niet defect is geraakt door onheus gebruik.
    2) Denk niet dat enkel een webshop je naait. Bij een brick&mortar shop wordt dat doodleuk ook naar een hersteller gestuurd en ben je ook genaaid.

Het voordeel is dat Coolblue echte brick&mortar winkels heeft in Antwerpen en euh... ergens in Nederland. Daar kan je dus nog altijd stennis gaan schoppen, maar je telefoon ligt daar natuurlijk niet.

Best even wat telecomfora afstruinen want je bent zeker de enige niet.

Best ook even telefonisch contact opnemen want zomaar op 17 juli een nieuw toestel kopen gaat wel lukken, maar je gaat nooit never dat bedrag vergoed zien. Ik speel altijd in op de "commerciele geste" en dat ze een klant te winnen of te verliezen hebben... En ook genoeg twitteren :)
    Last edited by wooter; 14-07-09, 12:46.
    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

misschien dit maar even naar gummen-only verhuizen. Je weet niet wie er allemaal meelezen.
      Forza!

Comment

Heh, net zo een dingen moet je publiek doen. Ik kan niet bewijzen ofdat mijn datafactuur van 300€ werd kwijtgescholden nadat ik erover twitterde, maar ik weet dat één van de mythbusters-kerels zijn datafactuur zag verdwijnen nadat ie na enkele megabytes surfen in Canada een gepeperde factuur kreeg, en er publiekelijk zijn bekag over deed.

Kijk in dit geval ofdat je fotografisch bewijs mag zien dat de schade veroorzaakt is door foutief gebruik, ipv een ontwerpdefect.

Comment

Zojuist een reactie ontvangen van Coolblue:

Geachte heer .,

Het scherm van uw telefoon bestaat uit twee lagen, de toplaag (tevens het touchscreen) en de laag daaronder, waar het beeld vandaan komt. Alhoewel de toplaag niet defect is, betekent dit niet dat het beeldscherm niet kapot is. Een te grote druk op het scherm kan de onderliggende laag defect maken, zodat eventuele schade pas zichtbaar wordt als het toestel wordt aangezet.

De RMA-afdeling heeft geoordeeld dat deze schade zelf is toegebracht en zodoende niet onder de garantie valt. Een foto met daarop de schade aan uw toestel is bijgevoegd.

Wij betreuren het dat we u niet verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
          Geen krimp dus. De foto als bewijsmateriaal hebben zij er al bij gedaan. Ik doe 'm ook bij deze post.
          De telefoon heeft trouwens helemaal geen touchscreen, en de toplaag is keihard, dus daar kan je volgens mij de lcd display niet mee kapot maken.
          Attached Files
          Last edited by scuderia; 14-07-09, 13:07.

Comment

Ik zie geen zichtbare schade. Ik zie wel een LCD-schermpje dat werkt - alle pixels doen het - maar de verkeerde informatie lijkt te krijgen. Een LCD-scherm waarom druk heeft gestaan ziet er anders uit hoor :)

Comment

Scherm is inderdaad defect maar niet door uitoefenen van druk. Ik had hetzelfde met mijn Nokia nadat er vocht achter het scherm was gekomen.

Zelf scherm vervangen voor een paar tientjes:

http://www.phonesandmore.nl/GSM-Onde...lay-Origineel/

En hier de HowTo: http://www.formymobile.co.uk/e71disassembly.php

Comment

En hierbij mijn reactie richting Coolblue:

Geachte heer .,

Uw reactie op mijn vorige mail bevestigt mijn vermoeden dat Coolblue B.V. inhoudelijk niet goed op de hoogte is, danwel niet terzake kundig op dit gebied. Mijn toestel -de Nokia E71- is namelijk niet voorzien van een touch screen display. Ik concludeer hieruit dat u tracht onder uw garantieplicht uit te komen.

Mijn eis uit voorgaande mail houdt stand:
                Voor vrijdag 17 juli 17.00 uur 's middags aanstaande verwacht ik een nieuw toestel, of mijn gerepareerde toestel retour. Mocht ik voor die tijd niets van u vernomen hebben, zal ik vrijdagavond overgaan tot de aanschaf van een nieuw toestel. Vanaf dat moment vervalt mijn eis op een nieuw of een gerepareerd toestel. In dat geval sommeer ik u het aankoopbedrag van € 430,- terug te storten.

Indien u aan dit verzoek niet voldoet, stel ik u aansprakelijk voor alle directe en indirecte schade die ik lijd als gevolg van uw handelen. Ik zal Coolblue BV in dat geval in rechte vervolgen (dagvaarden) en de daarmee gepaard gaande kosten voor juridische bijstand tevens op u verhalen.
                Voorts zal ik het probleem aanhangig maken bij consumentenorganisaties en internetfora om andere consumenten te behoeden voor een soortgelijke situatie.

Met vriendelijk groet,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
                  Scherm is inderdaad defect maar niet door uitoefenen van druk. Ik had hetzelfde met mijn Nokia nadat er vocht achter het scherm was gekomen.
                  Wacht 's even. Mijn telefoon is kapot gegaan tijdens zo'n warme en vochtige dag van enkele weken geleden. Misschien is de hoge luchtvochtigheid de boosdoener.

In ieder geval zou het onder de garantie moeten vallen vind ik.

Comment

Als vocht het probleem is, moet men bij het openmaken de vochtsporen kunnen terugvinden. En dan is het jammer genoeg niet snel een garantiezaakje want je telefoon wordt niet als waterdicht geadverteerd... Nu kan je wel claimen dat je als consument er wel mag vanuit gaan dat een toestel zijn garantieduur moet overleven, maar probeer dat maar weer eens te bewijzen dat de vochtaanslag normaal is, en het defect nog altijd een ontwerpfout is en geen resultaat door foutief gebruik...

Elektronica e.a. wordt daarentegen hoe langer hoe meer ontworpen om net de garantietermijn te overleven. Je zou als elektronicaboer ook gek zijn om iets te maken dat langer dan de garantietermijn meegaat, en de mensen niet een nieuw modelletje kopen omdat het oude kapot is. Consumenten zijn er nl. om uit te melken, om te consumeren, niet? :)

Comment

En weer een update. Ze proberen toch echt niet onder de garantieplicht uit te komen.......

Geachte heer .,

U heeft gelijk dat uw telefoon niet over een touchscreen bezit. Desalniettemin blijft het oordeel van de RMA-afdeling onveranderd, namelijk dat het defect van uw telefoon niet onder de garantie valt. Wij proberen dan ook zeer zeker niet onder de garantieplicht uit te komen.

Wij kunnen u derhalve helaas echt niet verder helpen.

Met vriendelijke groet,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                        Elektronica e.a. wordt daarentegen hoe langer hoe meer ontworpen om net de garantietermijn te overleven. Je zou als elektronicaboer ook gek zijn om iets te maken dat langer dan de garantietermijn meegaat, en de mensen niet een nieuw modelletje kopen omdat het oude kapot is. Consumenten zijn er nl. om uit te melken, om te consumeren, niet? :)
                        Zorgt er wel voor dat ik dan bij een ander merk ga shoppen, liefst niet verbonden aan het schraper merk. :-) Zo had ik SE graag willen belonen voor een telefoon die 4,5 jaar trouw dienst deed(en het nu eigenlijk nog doet), maar ik kon naar even niks naar mijn zin vinden. Wegwerpelektronica geeft vaak binnen de garantietermijn ook al problemen en in garantiegeneuzel als dit heb ik gewoon helemaal geen trek.
                        Every second of your life is a part of your song

Comment

Zo een dingen regel je evenwel niet per email... Van een jobstudent achter zijn computer ga je echt geen beslissingen mogen verwachten, en die zal het hem ook niet aantrekken na 17u dat zijn baas een klant verliest.

Zonder fotografisch bewijs van schade denk ik eerder dat men inderdaad je beliegt. Misschien dit uitspelen dat de RMA-partner gewoon de boel aan het belazeren is en je hiermee ook lessen trekt uit zakendoen met het specifieke merk van telefoon en winkel.

Kaart het ook aan bij de garantieleverancier: de lokale vertegenwoordiging van het merk.

Comment

Je kunt zeggen wat je wilt: ze reageren in ieder geval wél vlot en correct op e-mail.

[edit] Hey een simultaanpost met Martijn. Op het oude gummen betekende dat onherroepelijk een topic-crash :) [/edit]
                            Oliestoken voor het goede doel

Comment

Binnen een jaar defect valt gewoon onder normaal gebruik. Daar is toch een artikel voor consumentenbescherming voor in het Burgelijk Wetboek gezet?
                              ------------------------------------------------
                              We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Maarre, beviel die E71 voor de rest wel?

*HTC bezitter die tureluurs wordt van de trage bediening en Windows Mobile-meuk*
                                Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

@ Eddie,

Ik had jouw ergernis ook met de HTC Touch Pro, maar ik heb nu de HTC Touch Pro 2, en die gaat wel lekker vlot.
                                  Forza!

Comment

Handig: bel Consuwijzer:
                                    Vraag of klacht? Bel ons!
                                    088 - 0 70 70 70

5 dagen per week van 8.30-17.30u, nationaal tarief

Europese garantietermijn is twee jaar.

Kosten van herstel of vervanging

Als uw product ondeugdelijk is, heeft u in beginsel recht op kosteloos herstel of vervanging binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast. U heeft echter niet in alle gevallen de vrije keuze tussen herstel of vervanging. De verkoper kan uw keus voor vervanging afwijzen als herstel veel goedkoper voor hem is. Reparaties die het gevolg zijn van normale slijtage of verkeerd gebruik komen voor uw eigen rekening.

U kunt niet verplicht worden tot bijbetaling bij herstel of vervanging. Is een kosteloze oplossing niet mogelijk, dan bent u gerechtigd de koopovereenkomst alsnog te ontbinden. Het uitgangspunt hierbij is dat u recht heeft op volledige terugbetaling van de aankoopsom. Alleen wanneer u geruime tijd probleemloos gebruik heeft gemaakt van het product kan het redelijk zijn dat u niet de volledige aankoopsom terugkrijgt.

Kiest u toch voor reparatie of vervanging dan kan - na langere tijd gebruik - de situatie ontstaan dat het soms redelijk is om een deel van de reparatiekosten te betalen. Bijvoorbeeld als de levensduur van een product door de reparatie wordt verlengd. Ook is het soms redelijk dat u een gebruiksvergoeding betaalt als uw product - na langere tijd - wordt vervangen door een nieuw exemplaar.

Bovenstaande rechten heeft u op grond van de wet. De winkel mag hiervan niet afwijken, ook niet door bijvoorbeeld te zeggen dat uw garantietermijn is verlopen. Evenmin kan de verkoper u houden aan garantievoorwaarden die uw rechten beperken.
                                    Voorbeeld

U koopt een dure wasmachine die na 3,5 jaar spontaan kapot gaat. De machine is dusdanig kapot dat reparatie niet mogelijk is. In dat geval heeft u recht op kosteloze vervanging of ontbinding van de overeenkomst.
                                    We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                      Maarre, beviel die E71 voor de rest wel?

*HTC bezitter die tureluurs wordt van de trage bediening en Windows Mobile-meuk*
                                      De E71 bevalt mij wel goed. Hiervoor had ik een E70. Ook hierover was ik tevreden. De E71 is inmiddels mijn 5de of 6de Nokia. Functioneel gezien ben ik dus een tevreden klant.

Comment

Dat je hier al over schrijft is zo'n super slechte reclame.

Succes. Anders even de rechstbijstand inschakelen (of bevriende advocaat?).

Comment

Ik heb wat juristen in mijn directe omgeving, dus ik kom wel een eindje op weg. Tot EUR 5000,- mag je zelf iemand dagvaarden voor het kantongerecht. Heb je geen procureur voor nodig. Ik kan echter nergens een stappenplan en een sjabloon + manual voor dagvaarding vinden.

Tijd om een telefooncel op te zoeken, mijn klerkenpak van het lijf te scheuren, en in mijn rood-blauwe pakje de Don Quichote uit te hangen ;)

Reken maar dat hier op gummen een stappenplan met de do's en dont's voor iemand voor het kantongerecht slepen komt te staan.

Comment

Als je nou eerst even bij consuwijzer je rechten navraagt en dat nog een keer laat weten aan die gasten. Het is bekend dat men in de detailhandel bewust of onbewust niet goed op de hoogte is van de regels. Ik heb de online cursus die daar specifiek voor gemaakt is ook al gevonden.

Comment

@scuderia, naast de gegeven garantie kun je je altijd beroepen op het non-conformiteitsbeginsel. Je mag als consument verwachten dat een bepaald product het tenminste gedurende enige tijd doet:

De afgelopen tijd is er in Nederland veel te doen geweest over de begrippen garantie en non-conformiteit. Van Kassa, Radar, de Consumenten Autoriteit, tot en met commercials van ConsuWijzer en vele discussies online. Een belangrijke oorzaak hiervoor is dat de Europese Richtlijn ten aanzien van garantie niet als wet is overgenomen in Nederland. Het gevolg daarvan is dat er een grijs gebied is ontstaan waarbij interpretatie een belangrijke rol is gaan spelen in de afhandeling van defecte producten.

In boek 7 van het Burgerlijk Wetboek staat de wetgeving rond “garantie”. We zien dat de wetgever niet meer spreekt over “garantie” maar over “NON-Conformiteit”. Samengevat staat daar het volgende:

“Een apparaat moet gedurende een bepaalde periode voldoen aan wat je mocht verwachten op het moment van koop”.
                                              De periode waarbinnen je mag verwachten dat er probleemloos met het apparaat gewerkt moet kunnen worden noemen we de gemiddelde gebruiksduur.

Van belang hierbij is dus wel, hoe oud is de telefoon, hoe ver zit ie buiten de garantie en hoe lang mag je verwachten dat een GSM probleemloos werkt.
                                              Last edited by Eddieee; 14-07-09, 19:34.
                                              Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

@MartijnL
                                                Die Consuwijzer ga ik zeker raadplegen

@Eddieee
                                                Bedankt voor de tip. Die neem ik ook mee in mijn betoog / dagvaarding.

Voor de rest overigens ook bedankt voor de reacties en tips tot zover. Ik houd jullie op de hoogte van alle vorderingen.
                                                Last edited by scuderia; 14-07-09, 20:16. Reden: typo

Comment

Bedankt voor de tip. Ik wilde net een telefoon bij de PDAshop halen, maar zal dit nu zéker niet doen. Ik heb eerder een soortgelijk verhaal gehoord van de firma Cool Blue mbt een accu die het na 7 maanden begaf. Bleek dat ze bij Cool Blue maar 6 maanden garantie gaven.

Dan maar de Mediamarkt. Welliswaar verkopers die er minder verstand van hebben, maar ik weet meestal toch wel wat ik wil en moeilijk over garantie doen ze daar nooit.
                                                  Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Zie je? Impact slechte reclame....is slecht :)

Comment

En anders kun je altijd nog een gsm bestellen bij GSMweb. In het verleden ook eens gekocht. Geen probleem, noch met service, noch met apparaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                                        En anders kun je altijd nog een gsm bestellen bij GSMweb. In het verleden ook eens gekocht. Geen probleem, noch met service, noch met apparaat.
                                                        Want hij is nooit geleverd? ;-)

Comment

LOL. Ik ben zo'n makkelijke klant. ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                                            Nu ben ik geen expert op het gebied van consumentenrecht, maar ik ben wel benieuwd wat mijn kansen zijn. Daarnaast ben ik nieuwsgierig wat de mede-gummers hier van vinden, en of er iemand is met ervaring in dergelijke situaties.
                                                            Consumentenrecht is niet van toepassing als je het hebt over een zakelijke telefoon.

Het staat een winkel vrij om garantietermijnen en uitsluitingen te hanteren, mits deze niet onnodig bezwarend zijn.
                                                            Waterschade uitsluiten bij electronica die er niet voor gemaakt is mag, accuwerking beperken tot een jaar mag.
                                                            Maar de bewijslast ligt bij de winkel, niet bij de consument (in geval van consument, zakelijk ligt dat anders). De winkel moet aantonen dat het onjuist gebruikt is. En dat is volgens mij niet het geval.
                                                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

"De Nokia E71 heb ik nodig voor mijn werk als ondernemer"

Ik denk dat dit serieus een probleem voor je kan worden bij een rechtzaak. Als ondernemer val je NIET onder consumentenrecht. Ik hoop dus dat je de mobiel prive hebt aangeschaft en niet zakelijk...

Voor de rest zijn het natuurlijk een stel zeikerds die graag onder hun verantwoording uit proberen te komen, niet verwonderlijk met hun lage marges.
                                                              Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Consumentenrecht is niet van toepassing als je het hebt over een zakelijke telefoon.
                                                                Goeie tip. Maar Coolblue / PDA-shop moet garantie blijven geven toch?
                                                                Ik moet ze dus waarschijnlijk vanuit mijn bedrijf dagvaarden.

Comment

Working...
                                                                X