Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Forza 3 / xbox 360 in aantocht (oktober)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Forza 3 / xbox 360 in aantocht (oktober)

2 filmpjes over Forza 3:

Intro http://download.microsoft.com/downlo...T_6300kbps.wmv
    Over Le Mans + autorit http://download.microsoft.com/downlo...n10_lemans.mp4

Youtube met lang hq ingame beeld: http://www.youtube.com/watch?v=5iGR9BqoGqk&yt

Mocht downloaden niet lukken dan is dit de ingang naar de site:

http://forzamotorsport.net/en-us/game/default.htm
    Last edited by M4; 10-08-09, 03:35.

Wat me direct opvalt is onrealistisch gedrag van de wagen zodra er maar een beetje (al dan niet virtueel) aan het stuur gedraaid wordt. Alsof de achterwielen ook meesturen... Hebben wel meer games last van overigens.
    Aprilia RSV Mille '01

Comment

i.d.d.,net alsof de auto als een krab opzij gaat. Meer opzij schuiven dan de hij de voorwielen volgt.

Comment

Een van de speerpunten van de nieuwe Forza 3 is juist 'tyre-deformation' ; waarschijnlijk hebben ze dat extreem uitgelicht. Overigens zijn 't allemaal pittige autos en als je gas geeft dan glijdt zo'n auto natuurlijk naar buiten, da's niet apart natuurlijk. 't Valt mee dat ze niet een berg drifts in de videos hebben geprikt, want dwars gaan is geen enkel probleem, met behoud van alle physics die je maar kan bedenken.

Forza 2, alweer 2+ jaar oud, doet dat ook prima, met gas erop met RWD door de bocht en je hoort alles piepen en kreunen en met teveel vermogen en te weinig grip zwaait 't achterkantje dan echt om hoor :)

Forza zal geen LFS worden en andere 100%-sims maar je kan ze niet beschuldigen dat ze niet hun best doen om er een 99%-sim van te maken. Helaas komen er ook features in zoals one-button-driving voor kinderen (incl "auto-braking") daar wordt je als fan niet echt blij van, maar als de game daardoor door meer mensen gespeeld kan worden, prima.

't Ziet er allemaal vreselijk fraai uit, zeker als je regelmatig nog Forza 2 speelt (check) dan is dit iig grafisch een vreselijk fraaie update.

Even smullen van de Le Mans wagens: http://forzamotorsport.net/en-us/med...creenshot/643/

Autos hebben iets van 10 x meer polies dan vorige versie, volledig interieur, HDR overal (zat al gedeeltelijk in F2), oh zo smakelijk :)

Comment

Laatste Forza2 weer eens in de 360 gestopt en dat blijft toch ook wel een leuke ervaring. Ben nog steeds bezig met de career mode en ik gok dat ik die niet af krijg voordat nummer drie uit komt.

Of het er aan de buitenkant gaaf uit ziet maakt me niet zoveel uit, als de beleving vanuit de cockpit maar OK is.
          ------------------------------------------------
          We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

'k Heb zelf pas sinds een maandje of wat level 50 gehaald in career mode. Heb Forza 2 al sinds 2007, soms half jaar niet aan gehad. Vooral de laatste races worden steeds langer (tot 12 minuten toe) in niet altijd even leuke klasses. Dan wordt 't gewoon wat vervelend om 't allemaal uit te rijden.

Heb nog wat races liggen met bv een ongetunede Cobra 427 en sjeesus dat ding rijdt me toch als een bak stront. Je mag niets aanpassen en dan is de computer AI echt in 't voordeel. Jij zwabbert nog net niet elke bocht uit en ook al is de AI langzamer, na 10+ minuten races ben je dan gewoon moe :)

R-klasse autos worden wel steeds leuker, de snelle R1 van ferrari (p330) is achteraf heel prettig om te rijden t.o.v. de S en U klasses die vaak veel vermogen hebben maar een wegligging van een krant.

Omdat die races zo lang(dradig) werden ben ik maar in de luier-stand gegaan en terug naar 'automaat' en 'full racing line'.

Ook de arcade timetrials en hotlaps zijn achteraf wel leuk. Als je 't spel net hebt kun je die beide modes snel uitspelen (hoewel hotlap op nurburgring met de porsche 962c best lastig is, je moet 't circuit bijna uit je hoofd kennen om 't te halen, kostte me redelijk wat pogingen).

Nadat je die gehaald hebt is 't weer leuk om ze opnieuw te doen en dan proberen een echt snelle tijd neer te zetten en bij de top-1000 spelers te komen. In de D-klasse zat ik ergens bij de top-2000 van totaal 2.2 miljoen spelers ;)

Recent (2 weken geleden) voor 't eerst serieus online gaan racen, goh wat is dat opeens een verademing. Echte mensen die echte fouten maken (en ook jou eraf beuken wat zowel niet leuk als wel leuk is). De echte racers zitten in de D-klasse en rijden dan Golf II GTI, Honda Civic VTi uit 95, Mini Cooper S, Nissan Sentra dat soort gebakjes. Meestal met originele motoren en alleen race-bandjes. Kortom het gaat langzaam en je moet elke bocht perfect nemen en aanremmen, gaat dus alleen maar om skill. Draften op lange stukken , lijn verdedigen, andere mensen in de fout dwingen, erg leuk.

Dat heeft weinig te maken met de eyecandy filmpjes van hierboven ; met snelle autos kun je praktisch niet online racen ; de kans dat je iemand raakt en dat hij (en jij) daardoor een 360 doet is erg groot en dan is 't meteen afgelopen voor je slachtoffer. Zo ook gisteren een rondje Nurburgring in U-klasse ; met 350 km/u over dat circuit in een opgefokte ME-12, dat ging een halve rond goed en toen lag m'n achterspoiler eraf -> einde oefening want dan kun je dus geen enkele bocht meer nemen. Maakt 't wel spannend :)

Online krijg je ook een rank door punten te pakken in races a la een normaal raceseizoen. Verder heb je toernooien waar je je eerst voor moet kwalificeren en maak je borst maar nat ; zelfs met een race-tune moet je je best doen om bij de eerste 192 te komen :) Ook past de kwalificatietijd zich aan ; alleen de eerste 192 gaan door naar een poule-systeem waarbij van 8 spelers per race er 4 doorgaan naar de volgende 'tier'.

Online hebben de meeste racers voice aan dus kun je gewoon ouwehoeren met amerikanen, engelsen, zweden, ollanders etc tijdens de race. Gentlemen-gedrag komt bij 70% van de races voor. Dan hoor je opeens "sorry sorry my fault" en dan laat iemand je weer voor als ie je in een bocht eraf liet spinnen. Vaak blijven die mensen de hele avond in dezelfde lobby en doe je races van 4-8 laps , van 4-8 minuten totaal en wissel je van circuit na afloop. Blijft gevarieerd. Elk circuit heeft weer een optimale ideale auto zelfs al heb je "een D-400" ; de ene is de andere niet ;)

Het wordt helemaal leuk als er muscle-cars bijkomen. Die driften door elke bocht (die jij in je golfje veel sneller in de binnenbocht neemt) en gaan er regelmatig van af maar veroorzaken ook soms kettingbotsingen met 5+ autos dus soms worden die geweerd.

Dus.
            Last edited by M4; 12-08-09, 16:49.

Comment

Working...
            X