Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gmail afzender achterhalen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gmail afzender achterhalen?

Is dat mogelijk.
    Krijg gisteren vanaf een gmail account een mailtje.
    Doet er niet toe wat erin staat, maar is de afzender daarvan te achterhalen.
    Wil nl precies en zeker weten wie dat is.
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Oh jeee. Gummen zal nooit meer hetzelfde zijn??
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Lol :-)
      2 x ouwe premium meuk

Comment

Ja HALLOO, weet iemand dat.
        Dacht dat hier zoveel knowhow aanwezig was.
        2 x ouwe premium meuk

Comment

Doe mij via pm het adres even, dan probeer ik het even voor je.
          Nico

"Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

Comment

En Nico heeft een pm.
            Wat een geweldig forum hebben we toch hier he:-)
            2 x ouwe premium meuk

Comment

Als mijn naam voor 't apestaartje staat ben ik het John! :)

Comment

Dennis, klopt het dan dat je voornaam Nuri is? :-)
                2 x ouwe premium meuk

Comment

Gummen zal nooit meer hetzelfde zijn..........................

wel beter!
                  Nico

"Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

Comment

En, was het te achterhalen?

Wij kregen vandaag een meer dan schofterige mail. We zijn wel wat aan Spam gewend, maar ik was echt even van streek.

Degene die dit heeft gestuurd mogen ze van mij oppakken, en een aantal jaren achter de tralies zetten.

Dus wat zijn de mogelijkheden?
                    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Zo boos om een e-mailtje...? Van een onbekende?
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                        En, was het te achterhalen?

Wij kregen vandaag een meer dan schofterige mail. We zijn wel wat aan Spam gewend, maar ik was echt even van streek.

Degene die dit heeft gestuurd mogen ze van mij oppakken, en een aantal jaren achter de tralies zetten.

Dus wat zijn de mogelijkheden?
                        Nee helaas niet te achterhalen Arthur, overigens was die van mij niet zo spannend hoor, meer nieuwsgierigheid.
                        Maar blijkbaar is jullie mailtje toch iets anders.
                        2 x ouwe premium meuk

Comment

Overweeg een aangifte te gaan doen, maar dan moet het wel zin hebben.

Niet te achterhalen in de zin van: privacy bescherming, of echt technisch niet mogelijk?

Er wordt nu een reactie verwacht, en het lijkt me dat op die manier uiteindelijk iemand gelocaliseerd kan worden. Het zal wel vanuit een gehackte computer zijn verstuurd, vermoed ik.
                          Last edited by NoTVR; 30-06-08, 10:23.

Comment

ik heb eens een inbraak in mn pc gehad waarbij ik het vermoeden had dat er gefished was naar mnw achtwoorden.
                            IP adres alles had ik van de inbrekert
                            heb toen een bureau in de hand genomen om het uit te zoeken
                            die konden op gps positie nauwkeurig bepalen wie het gemaild zou hebben Abika pro ofzo
                            zover is het niet eens gekomen omdat ik mn vermoedens had
                            eerst die persoon gemaild
                            ik kreeg een mailtje van het betreffende bedrijf Abika Pro
                            dat moest ik doorsturen
                            in dat mailtje zat een 1 pixel attachment als achtergrond (dus kon je niet zien) welke op mijn server stond en waar hij dus op moest inloggen om te downnen, dit alles zonder dat hij het doorhad/kon verhinderen
                            Bij het openen van dat bericht kreeg ik automatisch een roll out van zijn IP nummer van mijn server
                            En jahoor zelfde als van de inbrekert.
                            Wat een domme lul riep ik nog
                            Toen de inbrekert ermee geconfronteerd.
                            Heeft uiteindelijk de $9,95 betaald die ik moest betalen aan Abika en heeft ongenadig van zijn vader op zijn lazer gehad (thuis wonende student)
                            Ikzelf heb gelijk al mn wachtwoorden gewijzigd.

Jij hebt het mailadres al.
                            Je kunt dus dezelfde truc doen.
                            Dan heb je die persoon zijn IP adres en kun je met dat IP adres en emailadres en betreffende emailtje mets chofterige dingen erin aangifte gaan doen.
                            Succes ermee
                            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Ging me ineens een licht op, en heb even gezocht. We waren niet de eerste blijkbaar.
                              Staan wel IP adressen in uit fr en br, maar vraag me af of daarmee iets te bereiken is.

http://www.netprofitstoday.com/blog/...ants-you-dead/

Dit wordt blijkbaar de volgende mail:

' Attention Sir.
                              you only have two days to send this money because time is not on my side I am now in the state together with my boys so you don't need to delay this payment for any reason I don't want to west your life with reason but if you can not comply then bye. I will locate you where ever you are it will only take me 24 hours to get you.

You can send this money direct to my local boys in Benin via money gram transfer.

Receivers name. IGWAZE SAMUEL.
                              Country. Benin.
                              City. Cotonou.
                              Address Cotonou Benin republic.

You should send the money via money gram transfer amount 3000 any delay that you apply on this will be on your own risk. And I will guarantee you that as soon as you send this money the person that sends me to this job will be on trouble because I don't want to west you but any delay on sending this money will affect your life and your family because that is my job. As soon as you send the money I will send you the tape of my conversation with this person that sends me for this job.

Bye bye.'
                              Last edited by NoTVR; 30-06-08, 11:10.

Comment

No offense, maar dat ziet er gewoon uit als een -weliswaar erg zieke- manier om mensen die makkelijk bang worden geld af te troggelen. Daar trap je toch niet in, hoop ik? Ik bedoel, je beseft toch ook wel dat deze idioten geen idee hebben waar je woont?
                                Mini Cooper Clubman
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Een reisje uit Brazilie lijkt me al duur genoeg. Daar gaat het me niet om, stel dat je dit als bejaarde of bang uitgevallen alleenstaande moeder binnen krijgt.
                                  Er wordt gewoon met de dood gedreigd als je geen actie onderneemt. Dat is wel even wat anders dan de zoveelste prijs die je hebt gewonnen, maar die je niet op hoeft te halen.

Comment

Zo ja, da's wel ff wat anders als mijn mailtje zeg.
                                    2 x ouwe premium meuk

Comment

"I don't want to west your life "

Taal-technisch wordt er toch niet met de dood gedreigd?
                                      Zou dat bewust zo getypt worden?

Comment

Zonder dollen..

Ik heb ook zo'n mailtje gekregen, een aantal maanden geleden.

Nooit op gereageerd, kan mij echt de pis niet lauw maken zogezegd...

Ook verder niet op reageren.
                                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Leef je uit....

mailadres invullen en klaar.

http://www.spamyourenemies.com/index.php
                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Als dit de normale manier wordt om iemand geld af te troggelen. Veel mensen zijn al niet in staat de Bingoloterij te weerstaan.

Van mij mag niet soort 'geintjes' zwaar worden bestraft. Het is gewoon afpersen, ook al zal een weldenkend mens het niet serieus kunnen nemen.
                                            Want gegarandeerd: je geld kun je er kwijt.

Comment

Ik kijk er werkelijk van op dat jullie dit soort mailtjes lezen?
                                              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Kan zijn...

Maar de volgende keer komt er een brief bij je door de brievenbus met dezelfde tekst. Hoe reageer je dan? Net zo makkelijk om een brief te sturen namelijk.

Overigens gemeld aan de Politie, die het Google heeft gemeld. Afzender wordt geblokkeerd. Daarnaast is OPTA ingeschakeld.

Kun je natuurlijk gewoon niks doen, maar wellicht helpt wél iets doen gewoon?

Comment

Gniffel -->

RICHARD GILBERT & ASSOCIATES
                                                  Address:33 Bedford Row
                                                  London WC1R 4JH, England.

PARTNER MANAGING
                                                  RICHARD GILBERT & ASSOCIATES
                                                  LONDON - UK.

Attention:

On behalf of the Trustees and Executor of the Estate of Late Engr.Jürge
                                                  Krügger.I once again try to notify you as my earlier letter was returned
                                                  undelivered. I wish to notify you that late Engr.Jürge Krügger made you
                                                  a beneficiary to his WILL. He left the sum of Thirty Million, One Hundred
                                                  Thousand Dollars ($30,100.000.00USD) to you in the Codicil and last
                                                  testament to his WILL.This may sound strange and unbelievable to you,
                                                  but it is real and true. Being a widely travelled man, he must have been
                                                  in contact with you in the past or simply you were nominated to him by
                                                  one of his numerous friends abroad who wished you good.
                                                  Engr. Jürge Krügger until his death was a member of the Helicopter Society
                                                  and the Institute of Electronic & Electrical Engineers. According to him this
                                                  money is to support your humanitarian activities and to help the poor and
                                                  the needy in our society.

Please if I reach you as I am hopeful, endeavor to get back to me as soon as
                                                  possible to enable me conclude my job. I hope to hear from you in no distant
                                                  time.

Note:You are advise to contact me with my personal email below:
                                                  Email: [email protected]

I await your prompt response.

Yours in Service,
                                                  BARRISTER RICHARD GILBERT.
                                                  PRINCIPAL PARTNERS: Barrister Aidan Walsh Esq, Markus Wolfgang, Mr.
                                                  John Marvey Esq, Mr.Jerry Smith Esq.

Comment

Ik mag even voor een vriend een IP adres achterhalen...

Maar hoe werkt het als je een dongel hebt? Is dan je IP adres locatie ongeveer de locatie van de eerste beste zendmast of zelfs het IP adres van het hoofdkantoor van het internetbedrijf zelf?

Gaat om Italie. Hij heeft geen adres nodig maar alleen een streek..

Comment

'Zendmasten' delen geen IP's uit, 'hoofdkantoren' wel.
                                                      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Op het moment zelfde een trace uitvoeren naar dat IP-adres (tracert in windows bijvoorbeeld), met een beetje mazzel kan je dan achterhalen op welke locatie die zit. Je kan dan namelijk de 'hops' zien waarover dat IP adres de eindlocatie bereikt.

Als je een vast IP adres zoekt dan kan je overigens http://www.ip2location.com/ e.d. gebruiken.

Als je wilt kan je mij wel ff een PM-etje met die info sturen.
                                                        Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

denheer: welnee. Hoe kom je daar nou bij?

Comment

Zonder dat ip, weet niemand hier iets te vinden ;)

Comment

Net even wat tests gedaan en ik kom steeds uit bij hoofdkantoren van internetproviders....

Ik ga nog even op mijn eigen IP testen...

Comment

Dat zeg ik toch, kleintje. Trust teh EXPART!

Comment

Working...
                                                                X