Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Email-"probleem" : SMTP-server

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Email-"probleem" : SMTP-server

Situatie is als volgt:
    Op mijn werk kan ik mijn prive-mail gewoon volgen door gewoon naast de bedijfsmatige outlook ook outlook-express te gebruiken en daar de instellingen va je prive-email (pop3 en smtp) in te stellen.

Werkte tot niet lang geleden prima.
    Doordat de internetsituatie "gestroomlijnd" is, is de account bij xs4all opgezegd en loopt alles nu via de partij die ook de voip verzorgd.

Alleen kan ik nu geen smtp-server instellen, die werkt :-( .
    Gevolg is dat ik wel kan lezen maar niet kan verzenden.

Mogelijke oplossingen die ik zelf al bedacht had:
    - smtp-server met wachtwoordverifictatie etc van thuis instellen, lukt niet.
    - webmail gebruiken, is eigenlijk ook k*t.

iemand nog andere ideeen?

SMTP-server van je werk gebruiken (dus van die VOIP-aanbieder). Lukt dat niet?

Heb je eigenlijk een xs4all-adres, privé? Bij xs4all kun je altijd hun smtp-server nemen, met authenticatie via het pop3-wachtwoord. Vind ik persoonlijk geniaal, want daardoor heb ik dit gedoe nooit meer.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
      Ja, daar dacht ik ook aan. Voor het ontvangen van mail is het belangrijk dat je de juiste POP-server instelt, die van je provider. Voor het verzenden van mail echter kan het iedere andere SMTP zijn, bijvoorbeeld die van je werk dus.
      Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
        Ik heb al van alles geprobeerd, maar het lijkt erop dat ze die niet (meer) hebben.

Ik vind het ook een beetje sneu om dat na te gaan vragen omdat ik zonodig prive vanaf mijn werk wil kunnen mailen. Dus dat heb ik nog niet gedaan.

Comment

prive zit ik bij hetnet.nl, mail wordt ergens anders gehost.

Comment

Fatsoenlijke smartphone kopen Ruud en je privé email daarmee bijhouden.
            Zo doe ik het tegenwoordig sinds ICT wat meer blockt op de zaak.
            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
              Fatsoenlijke smartphone kopen Ruud en je privé email daarmee bijhouden.
              Zo doe ik het tegenwoordig sinds ICT wat meer blockt op de zaak.
              Mooie oplossing natuurlijk, maar kost wel weer geld :) Dat terwijl Ruud (op z'n werk dan, niet bij de bakker of slager) de middelen eigenlijk al gewoon voor handen heeft :)
              Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                Mooie oplossing natuurlijk, maar kost wel weer geld :) Dat terwijl Ruud (op z'n werk dan, niet bij de bakker of slager) de middelen eigenlijk al gewoon voor handen heeft :)
                Heel goed Gijs ! :-)

Bovendien is een gsm voor mij een lul-ijzer, en niets meer.

Comment

Is poort 25 misschien geblokkeerd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                    Mijn voordeel is dan weer dat alle dataverkeer zowel zakelijk als privé in de zakelijke belbundel zit. Dus is het om het even of ik zakelijk of privédata verspijker.
                    Buitenland is dan weer een ander geval.
                    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                      Is poort 25 misschien geblokkeerd?
                      Ik geloof dat ik niet begrijp wat je bedoelt.

Comment

SMTP gaat standaard over poort 25, als die dicht zit, lukt het je niet te mailen. Sommige bedrijven zetten dat op een andere poort

externe smtp-server kun je over het algemeen niet benaderen vanwege spam gevaar.

Mogelijkheid (van een kenner hier) als je een VPN-verbinding met thuis kan maken, heb je je eigen IP adres van je eigen provider, en kun je wel je eigen smtp-server gebruiken

Comment

Ik weet gewoon niet of ze een smtp-server hebben bij Telespectrum, eerlijk gezegd. En om eerder genoemde redenen ga ik dat ook maar niet vragen.

Als ik ga VPN-en dan kan ik natuurlijk ook met remote desktop de pc thuis overnemen en zo mailen. Dan zit ik erook niet mee dat de ik de verzonden mailtjes altijd aan mezelf moet bcc-en om ze thuis ook te hebben.

Maar goed vaak is er ook iemand thuis die er niet op zit wachten dat ik ga remote-desktoppen...

Comment

smtp.telespectrum.nl?

zal je al geprobeerd hebben.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                              smtp.telespectrum.nl?

zal je al geprobeerd hebben.....
                              Yep

mailhost.telespectrum.nl ook, werkt niet.

Comment

SMTP is vaak alleen vanaf eigen netwerk bereikbaar, zoals al gezegd. POP3 is meestal open.

Gewoon je eigen SMTP van werk gebruiken (ook al gezegd), met als reply adres je eigen prive account.
                                Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Gewoon overgaan op Gmail. Die kan je ook zelfs nog je pop3 bij het net op laten halen.

Comment

Gebruik je op je werk-pc voor je werk-email Outlook?

Ga daar eens neuzen in Tools -> Account Settings, klik in het volgende schermpje op account en klik op Change en neem notie van de Microsoft Exchange Server.

Probeer die server eens als SMTP-server in je Outlook Express...

Als dat niet werkt, vraag een bevriende IT-dodo ofdat ie een SMTP-servertje weet staan...

En als laatste redmiddel webmail, en je mail thuis binnenhalen via IMAP zodat je al je mails ook op webmail kan lezen. :)
                                    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Als je nou gewoon webmail van het net gebruikt?
                                      When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                                        Gebruik je op je werk-pc voor je werk-email Outlook?

Ga daar eens neuzen in Tools -> Account Settings, klik in het volgende schermpje op account en klik op Change en neem notie van de Microsoft Exchange Server.

Probeer die server eens als SMTP-server in je Outlook Express...

Als dat niet werkt, vraag een bevriende IT-dodo ofdat ie een SMTP-servertje weet staan...

En als laatste redmiddel webmail, en je mail thuis binnenhalen via IMAP zodat je al je mails ook op webmail kan lezen. :)
                                        Exchange server als smtp werkt niet.
                                        Bevriende IT-dodo adviseert ook webmail of IMAP.
                                        IMAP schijnt wat bewerkelijk te zijn om in te stellen.

@ Ingmar
                                        Mail wordt niet gehost door hetnet, maar ook door een relatie. Die heeft wel een webmailapplicatie, maar echt lekker vind ik dat niet werken.
                                        Last edited by Ruud; 13-08-09, 16:15.

Comment

Toko zal wel alleen exchange server hebben die dus alleen met Outlook-clients werkt via het eigen protocol en dus niet via SMTP. Als ze nog slimmer zijn is 't ook dichtgetimmerd zodat je echt niet 'zo maar' via die (Exchange) server mail kan versturen met als achtervoegsel (afzendadres) dat van je thuis provider.

De thuisprovider zal eindelijk wel zo slim zijn om geen inkomende email op hun smtp-server te accepteren vanaf IP's buiten hun eigen netwerk, om spam te reduceren.

Gmail is wellicht de beste optie omdat dat vrijwel overal werkt als er maar webverkeer mogelijk is. Dus ook op vakantie is dat handig. Ik gebruik 't zelf ook niet omdat ik aan 't belachelijk oude en onveilige Outlook Express gewend ben :)

Ingewikkelde opties zijn wel mogelijk zoals een 'redirector' die op je PC thuis draait (of op je modem annex router indien ie dat ondersteunt) zodat je vanaf je werkplek kan verbinden met je desktop-PC / router thuis die je dan doorleidt naar de smtp-server van je thuisprovider.

Daar zitten wel wat risikos aan verbonden. Indien iemand anders ook achter die redirect komt (als die niet is afgeschermd) dan kan iemand via jouw router/PC mail verbinden met de SMTP-server van je provider en dus mail versturen via jouw verbinding. Als dat spam is kan je ISP je weer afsluiten, kortom lastig verhaal.

Mooiste oplossing is een SSH/SSL verbinding van je werk-PC naar je thuis-PC dat met logins werkt en dus wel veilig is, waarna je op je werk-PC een mail kan versturen naar de lokale SMTP-poort (25) waarvan het verkeer over de SSH verbinding uitkomt op je thuis-PC die 't dan vervolgens weer netjes doorsluist naar de SMTP-Server van je provider.

Kost je wel minimaal een paar kratten bier of flessen wijn voordat iemand je dat heeft uitgelegd :)

Comment

De combinatie IMAP en webmail betekent dat je in plaats van POP3 overschakelt naar het IMAP protocol voor thuisgebruik. Daarbij blijven je mails op de server staan, zodat als je webmail gebruikt, je ook nog altijd je mails kan lezen.
                                            2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Hier maar even: geen SMTP, maar een IMAP-probleempje.

Ben de nieuwe netbook van La Duts aan het instellen, die nu IMAP gaat gebruiken wegens twee machines (eentje thuis, netbook onderweg). Op de thuismachine alles prachtig ingesteld (op Outlook 2003, niet mijn keus, maar ze is 't gewend). Net op het netbookje Outlook 2002 gezet (had ik nog over), maar daar krijg met precies dezelfde instellingen de melding dat de IMAP-server 'momenteel offline' is.

Heb al zitten googelen, in de firewall gekeken naar eventuele blokkades van poort 143, maar kan niets vinden. Kortom, WTF?

In firewall nog eens poort 143 met extra regels opengooien? Of toch Outlook ditchen voor Thunderbird o.i.d.?
                                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Dat laatste is zeker aan te raden, en als je de mogelijkheid hebt, switch dan naar IMAPS: versleutelde IMAP (default poort 993).
                                                Wie dit leest is gek

Comment

Working...
                                                X