Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Gratis' CAD software

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 'Gratis' CAD software

Binnenkort wil ik een verbouwing gaan tekenen op de computer. Vroeger werkte ik met een Arkey/ASD licentie, omdat ik Autocad een rukprogramma vond en het architectenbureau waar ik stage liep daar mee werkte. Wat ik nu eigenlijk zoek is een simpel programma, waarbij ik ook kan renderen en dus op basis van wat plattegrondjes, gevels etc. met indeling, vide, uitbouw en andere verbouwingselementen (om een compleet huis totaal anders te gaan indelen) kan spelen, zodat mijn vriendin en ik een goed beeld kunnen gaan vormen van onze plannen.

Tevens zou ik dan aansluitend bouwaanvraagtekeningen willen kunnen maken. Dus het moet 2d en 3d zijn.

Wie weet waar ik zoiets kan vinden?

Het scheelt me tekenen met potlood. Dat is namelijk al heeeeel lang geleden. :)

Of anders zoiets als dit:

Is dat wat? Lijkt me Amerikaans en dus niet helemaal ideaal, qua database vulling.

Dennis, kan je niet een studentenversie van zeg Vectorworks downloaden ergens. Is een eenvoudig goed te gebruiken programma. Is eventueel ook aan te vragen bij Design Express denk ik. Zit je alleen met printen dat kan dan niet. Maar dat kan ik voor je doen.
    Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Inmiddels werk ik met SketchUp. De bouwkundige verbouwing is niet meer nodig, want dat huis bleek zelfs na een (veels te) dure verbouwing nog te klein. Inmiddels wel iets anders gevonden, veel gaver, maar ook daar moet flink wat aan gebeuren. Daarom toch maar vast aan het tekenen geslagen zodat we een beetje kunnen gaan plannen, calculeren en moodboards maken. :)

Nu nog even detailleren, renderen, meubels plaatsen en we kunnen erin. :)

Comment

ough Sketchup. Dat is werkelijk het meest vreselijke programma waar ik ooit mee heb moeten werken. Wat een drama programma zeg. Anyways zolang jij er mee kan doen wat je wilt is het goed. Succes ermee!
        Last edited by AJB; 22-06-08, 20:26.
        Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Het is ideaal, want een aantal van onze meubelen (die we willen) zitten gewoon in de bibliotheek via google. Dat maakt 't makkelijk met een uitwerken van ideeen die we hebben voor de inrichting. Ik vind 't erg makkelijk werken dat SketchUp, heel wat beter dan ik van een gratis programma had verwacht.

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎