Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lcd en ps3 aansluiten op versterker

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• lcd en ps3 aansluiten op versterker

Vraagje voor de techneuten.

Ik heb een Philips 37 inch 8404 LCD TV, en een Playstation 3 gekocht en die wil ik nu gaan aansluiten op mijn oude Sony STR DE475(5.1)
    De versterker heeft geen HDMI ingangen, dus ik moet het anders oplossen..

Moet ik nu de PS3 aansluiten met HDMI op de TV , en dan vanaf de TV naar de versterker gaan?
    En zo ja, welke kabel moet ik dan hebben om de TV op de versterker aan te sluiten?

Het is dus de bedoeling dat ik TV kan kijken met het geluid over de versterker, en dat ik PS3 kan spelen met geluid over de versterker...

Wie o wie heeft het verlossende antwoord..

bvd

gr.
    Marvin

Zit er geen uitgang met normale tulpstekkers op je TV? (rood/geel/wit)

Anders heb je ook nog scartkabels die eindigen in tulpstekkers (vorige model PS2 had die).
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Paco, Rood/wit/geel?! scartkabel?! Kom op het is 2009! ;-)

Ik heb laatst precies dezelfde tv voor mijn schoonouders aangeschaft. Zelf heb ik de 9703 en een ps3.

Als de versterker een coax digitaal in heeft verbind je deze met de tv (kun je in feite gewoon een tulpkabel voor gebruiken). Let op dat helaas de tv al het surround terugbrengt naar 2.0 digital stereo ivm HDCP beveiliging. (Philips TV kwaal wil geen DTS, Dolby Digital surround doorsturen). Dus er gaat 1 kabel van lcd naar versterker.

Als je optische in hebt op de versterker dan moet je die dus gebruiken deze gaat rechtstreeks naar de PS3 (hiervoor heb je een optische kabel nodig). Je moet dan alleen je TV op GAME modus zetten anders gaat het beeld achter op het geluid lopen vanwege de HD pixel plus processor vertraging. (deze heb je niet als je de digitaal coax uit op de lcd gebruikt want die houd rekening met de vertraging zgn. lipsync probleem). Tenzij je het geluid op je versterker 200ms kan vertragen, maar dat kan vaak alleen met nieuwere amplifier modellen. Ow ja op de ps3 nog even de audio settings aanpassen want de ps3 kan niet Optisch en HDMI audio tegelijk sturen..

Ow ja als je blurays wilt kijken met Dolby TrueHD surround moet je versterker HDMI in hebben want zowel optisch als coaxiaal heeft niet voldoende bandbreedte.

Ik weet niet zeker of de tv HDMI geluid via de twee tulp uitgangen analoog uitspuugt. Dat is ook de slechtste oplossing imho.

Als je meer wilt weten dan hoor ik het :) Veel plezier trouwens!
      Last edited by veejay; 18-08-09, 23:34.
      ----------------------------------------------------
      F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

Ik ging uit van de oude versterker. Dan is de kans aanwezig dat die geen optische of coax ingang heeft.
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

De versterker heeft wel 2 digitale ingangen
          -tv/sat in optical
          -dvd/ld in coax

de tv heeft volgens mij coax out?

gr.
          Marvin
          Last edited by Marvin 328i; 19-08-09, 00:08.

Comment

Volgens dit plaatje heb je digital out: http://www.p4c.philips.com/files/3/3...12_qsg_nld.pdf.

Kort en bondig:
            Voor beste geluid 5.1/DTS surround gebruik je optische kabel PS3->versterker
            Voor beste beeld (HD pixel plus) met 2.0 surround gebruik je DigiTulpkabel TV -> versterker.

Ik adviseer gewoon de optische kabel en alle beeldverbeteraars uit te zetten (GAME modus). Het beeld van spellen en blurays is toch al kristalhelder. Vooral bij games de tv zeker in GAME stand zetten anders loopt het beeld achter op wat de PS3 aan het doen is, dat is bij racegames erg vervelend.

Trouwens ik moet het nog even uitzoeken maar als het goed is is de TV CI+ en kan je er een Ziggo digitale tv kaart in proppen. Dus geen losse kastje meer!

Comment

Ik heb er al een Alphacrypt kaart in zitten...werkt goed icm smartcard van Albrandswaard(Rhoon, Poortugaal)

gr.
              Marvin

Comment

Heb gisteren een Optische kabel en een digi-coax kabel gehaald, en het aangesloten zoals je zei...geluid is stukken beter nu het over de versterker en de 5.1 speakers gaat!

Was voor die kabels als eerste naar BCC geweest...wilden me Monsterkabel aansmeren voor +/- 110,- euro (2m optisch, en 2m coax)...hebben we dus niet gedaan, ben niet helemaal achterlijk!
                Kabels heb ik dus bij MM gehaald van Vivanco...was 30,- euro kwijt, en hij doet het ook gewoon:)

gr.
                Marvin

Comment

Tja er zijn veel discussies over het nut van de dure DIGITALE kabels. Alleen bij 3 meter lange kabels zou ik de wat duurdere nemen maar dan nog niet van 110euro. Korte kabels hoeven niet duur te zijn. 30 euro is een prima prijs.

Comment

Een DVI naar HDMI kabel van 18 en 10m doet het ook goed hoor.... Dus ik zou niet weten waarom je over de 30 zou willen gaan voor een kabeltje(stelt nog steeds niks voor) van 3m.
                    Every second of your life is a part of your song

Comment

SKUP!!

Ik wil mijn nieuwe TV aansluiten op mijn Marantz receiver, maar die heeft geen digitale ingangen. Nu heb ik wel een mooi D/A convertortje gezien, die zowel optical als coax digitaal kan omvormen naar analoog (tulpstekkers). Dolby 5.1 is niet van belang, want dat ondersteunt de receiver toch niet, dus gewoon 2-kanaals stereo.
                      http://www.onlinekabelshop.nl/INT-65...FSQXwwodCDQAgg

Wat is dan de beste uitgang om te gebruiken vanaf de TV? I.e. wat voor stekkertje zal ik er dan nog bijkopen tussen TV en D/A converter? Een optische of coaxiale?

EDIT: volgens mij zit er alleen maar een optical out op mijn TV...
                      Last edited by PACO; 09-09-14, 18:11.

Comment

Hoe was je vakantie Paco?

Comment

Goed!

Comment

Working...
                          X