Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPod opslag probleempje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• iPod opslag probleempje

Vrienden, ik heb een 60 Gb iPod waarvan je 55,4 Gb kunt benutten.
    Hij begint vol te raken, maar nu het volgende:
    Ik zie dat er naast 50 Gb muziek ruim 4 Gb aan 'overig' materiaal op de iPod zit, en ik kan nergens vinden wat dat zou zijn.
    Album-illustraties heb ik al afgevikt, hoef ik niet.
    Er staan geen podcats in, geen filmpjes of radio od tv-programma of video.

Wie weet wat dit wel zou kunnen zijn ?

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
    Vrienden, ik heb een 60 Gb iPod waarvan je 55,4 Gb kunt benutten.
    Hij begint vol te raken, maar nu het volgende:
    Ik zie dat er naast 50 Gb muziek ruim 4 Gb aan 'overig' materiaal op de iPod zit, en ik kan nergens vinden wat dat zou zijn.
    Album-illustraties heb ik al afgevikt, hoef ik niet.
    Er staan geen podcats in, geen filmpjes of radio od tv-programma of video.

Wie weet wat dit wel zou kunnen zijn ?
    http://support.apple.com/kb/HT1867?v...L&locale=nl_NL
    2019 Volvo V60 T6

Comment

Merci Floris, maar ik heb de 4 Gb 'overige' nog niet gevonden.
      Gebruik de iPos niet als harde schijf en Apple zegt dat de iPod-software maar beperkt ruimte inneemt. Bovendien ben ik vd 60Gb er al 4,6 kwijt, want blijkbaar niet te benutten...

Comment

Enige wat ik kan bedenken is dat iTunes bij het synchroniseren eerdere uitgezette opties gewoon weer meeneemt (illustraties.e.d.). Otherwise you're doomed ;-)
        2019 Volvo V60 T6

Comment

ligt het verschil niet hieraan?

De meest fabrikanten van harde schijven berekenen de schijfgrootte als volgt: 1 MB = 1 miljoen bytes (1000 x 1000). Een schijf van 4 GB bevat derhalve 4 miljard bytes. Op computers, waaronder Windows- en Macintosh-computers, en iPods wordt de schijfgrootte als volgt berekend: 1 MB = 1.048.576 bytes (1024 x 1024). Het verschil tussen deze berekeningen zorgt ervoor dat een schijf die op een computer 3,7 GB bevat, wel een schijf is van 4 miljard byte.
          Want als je dat verschil omrekent, dan hou je 57,nogwat GB over.
          Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
            ligt het verschil niet hieraan?

Want als je dat verschil omrekent, dan hou je 57,nogwat GB over.
            Zit dat niet hierin?

"Vrienden, ik heb een 60 Gb iPod waarvan je 55,4 Gb kunt benutten."
            2019 Volvo V60 T6

Comment

oww, joshua kan dus maar 51 gb benutten.
              Forza!

Comment

Welke schijfindeling gebruikt zo'n Appel Ipoot? Vaak is het zo dat er zg. "slack" optreedt. Afhankelijk van de clustergrootte kan dit oplopen tot wel 10% van de schijfruimte.
                Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Deze toelichting lijkt de lading wel te dekken:
                  "Other" consists of album artwork, files copied to the iPod in Disk Mode, the Operating System (I believe), and any "orphaned" files that have been "lost" by the iTunes database.

Different iPods have different amounts of "Other" even when as clean as they get. I have a 4GB nano that has about 30MB (27.9 I think it was before I added album art), while my girlfriend's 1GB nano had only a couple of MB of "other" (I don't remember the exact number). Her new 4GB (2nd generation) has about the same as my 1st gen. I don't know what is the minimum amount of "Other" space on a full-sized iPod, but it appears to get larger as the capacity of the iPod increases. Still, 3.77 GB sounds like an awful lot.

Try enabling disk mode, and then look at the iPod in Explorer (or whatever the equivalent file browser is on a Mac if you're using a Mac), and see if there's anything in the root folder. If you don't see anything there that doesn't belong there, then you might have some orphaned files. Perhaps your full-res images didn't get removed properly, or else other files might have been lost if a transfer was interrupted or something like that. The only way to remove orphaned files, as far as I know, is to perform a full restore. This will erase everything on the iPod and start fresh from factory specs, just as if it were new out of the box (except with the latest software version).
                  http://forums.ilounge.com/archive/in.../t-194910.html
                  Last edited by MartijnL; 24-08-09, 20:42.
                  ------------------------------------------------
                  We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Vrienden, dank voor de input. Zal dat laatste vanavond eens bekijken en anders de verzameling maar weer eens wat opschonen.

Ja Scudetto, I know, er zijn ergere dingen !

Comment

:) het was niet cynisch bedoeld. Ik heb geen Ipod, maar kan me over hetzelfde verschijnsel wel opwinden bij de opslagkaart in m'n DSLR.
                      Forza!

Comment

Tja, en die heb ik dan weer niet, denk ik.

Comment

Opgelost: iPod aangesloten, hersteltoets in iTunes aangeklikt (wilt u echt alle bestanden vd iPod verwijderen?) en idd, na 3 uur weer laden staat er nu slechts 200 mB aan overig tov 4,05 Gb, en heb nog ruim 5 Gb vrij.

Kan weer verder met het rippen van mijn CDs; was bij U2 blijven steken.
                          Van Halen, Vangelis, Van Morrison, Van Der Graaf Generator, nog genoeg te doen.

Comment

Working...
                          X