Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ouders en computers....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ouders en computers....

Hoe is het toch in g'dsnaam mogelijk dat mijn Pa met problemen komt op zijn iMac waar ik werkelijk nog nooit A) Last van heb gehad. B) Ooit van heb gehoord.

Op 2 Macs problemen met Safari. Koppeling met pdf bestanden kwijt..... en ga zo maar door.

Toen ze op het punt stonden om paar maanden geleden er een Windows Laptop bij te kopen heb ik gezegd ze niet te kunnen helpen als er wat is.

Ze draaien nu paar jaar al op OSX.

Beweerd dan glashard nooit iets te hebben weggegooid of aangepast.

Best vermoeiend. Gelukkig kan ik remote inloggen en de schade weer herstellen.....

Kennen jullie dit ook?

Ja, gaat weliswaar over een windhoos-machine, maar het heeft er in mijn geval vooral mee te maken dat de ouders er zelf geen klap van begrijpen.

Gelukkig is het maar 2 straten weg, want remote lukt in mijn geval niet.

Comment

Bekend, zowel schoonouders als zwager weten hun PC's continue te slopen. Zwager is nu overgestapt naar iMac en kan zijn geluk niet op. Hopelijk is hij wel compatibel met Apple.

Eigen pa is zelf nog werkzaam in de ICT dus die helpen we niet ;-P
      ------------------------------------------------
      We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Mijn ouwelui hebben geen lokale administratorrechten op hun Windows XP dell-oc. Draait als 3,5 jaar zonder problemen en zonder her-install.

Comment

Mijn schoonouders hebben geen computer in huis... Ja, ze bestaan nog.

Mijn ouders wel, een stuk of drie zelfs, en hoewel ik met enige regelmaat om advies word gevraagd, valt 't me eigenlijk wel mee. Wat ik vooral treffend vind, is dat mijn vader nergens voor terugdeinst. Hij probeert voortdurend nieuwe dingen en probeert 't eerst zelf uit te vogelen. Ik zeg: respect voor een dikke zeventiger met zo'n mentaliteit.
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ha, die Gummers;

Mijn moeder is op haar 78e nog steeds volkomen analoog en dat is waarschijnlijk voor iedereen maar beter ook.
            Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
              Mijn ouders wel, een stuk of drie zelfs, en hoewel ik met enige regelmaat om advies word gevraagd, valt 't me eigenlijk wel mee. Wat ik vooral treffend vind, is dat mijn vader nergens voor terugdeinst. Hij probeert voortdurend nieuwe dingen en probeert 't eerst zelf uit te vogelen. Ik zeg: respect voor een dikke zeventiger met zo'n mentaliteit.
              Grappig....mijn ouders dus ook. Maar soms komt er wat naar boven en dan denk ik echt..."Hoe KAAAAAAN dat nou weer...?"

Effe side topic; Mijn ouders hebben op hun 70ste besloten om Duitseles te volgen (ze hebben een appartementje in Zwitserland gekocht). Mijn ouders zijn nog van de generatie dat Duitsland alleen was om 1 een dag door heen te rijden... Maar ze maken dus hun lessen op de Mac (in Word) en dat ziet er optisch zeer netjes uit (ik spreek bijna geen duits). Maar ze krijgen ook hun huiswerk met negens en tienen terug. Mijn moeder heeft in het geheim toen ze een jaar of 60 was haar A diploma (zwemmen) gehaald en zit op een zwemclubje waar ze wekelijks naar toe gaat. Daarna beppen met zwemvriendinnen. Vandaag 3 weken naar Frankrijk.... eigenlijk heb ik wel active ouders :-)

Comment

Working...
              X