Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geluidsprobleem: Ruis als ik iets via SCART op tv aansluit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Geluidsprobleem: Ruis als ik iets via SCART op tv aansluit

Sinds dit weekend hebben we een probleem met onze Samsung LCD tv (redelijk nieuw ding).
    Als ik de DVD speler OF de Tele2-unit aansluit via de SCART kabel op de TV, dan ruist 't geluid van de TV speakers enorm. Erg irritant en het is pas sinds dit weekend. Afgelopen weken hadden we nergens last van.

Zodra ik de Scartkabel eruit trek is 't weg. Waardoor ik dus niet goed snap wat 't probleem kan zijn.

Informatie om te weten: De Tele2 unit werkt soms als een soort versterker, want ik kan 't volume van de TV op maximaal zetten en dan kan ik met de Tele2 afstandsbediening het geluid nog net iets harder zetten via dat apparaat.

Wat kan 't zijn?

TV stuk?
    Scartkabel stuk?

Heb je al een andere Scart-kabel geprobeerd Dennis ??
    Veritatis simplex oratio est

Comment

Een SCART kabel, wat is dat nou weer voor antieke meuk...:-)
      2 x ouwe premium meuk
      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
        Heb je al een andere Scart-kabel geprobeerd Dennis ??
        Nee, heb ik gehaald, dus ga ik nog testen.

Ja, John, je probeert 't wel he, dat vind ik dan wel weer dapper van zo'n oude man. :)

Comment

:-) gewoon aan de HDMI Cav, da's modern spul :-)
          2 x ouwe premium meuk
          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Klinkt als een aardlusje.

Ruist het ook nog als de DVD-speler wel via de scart op de tv is aangesloten, maar niet op netstroom is ingeplugd?
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Heb je misschien 't geluidsnivo geregeld via de tele2 unit EN de dvd-unit en staat dat bijna op 0% en heb je dat gecompenseerd door 't volume van de TV (speakers) heel hard te zetten ?

Beste is om DVD en Settopbox op iets van 70-80% te zetten en dan met de TV te dimmen. Als dat niet traploos genoge kan dan de output van externe kastje verlagen naar bv 50%. Ga je lager dan ga je met je TV eventuele ruis versterken.

Misschien is dat 't.

Comment

Er schijnt ook wat achtergrondruis vanuit het heelal binnen te komen, dat hebben we zeg maar overgehouden van the big bang.

Is dus niets bijzonders :-)
                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Working...
                X