Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mobiel internet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• mobiel internet

Zijn we al zover dat je van zeg Amsterdam naar Brussel kunt rijden, en dat je je mobiel internet abo slechts sporadisch nodig hebt vanwege alle wifi-accesspoints onderweg?

Of is het één grote ellende van verbroken verbindingen, geen connectie kunnen krijgen en een hoge rekening toe?
    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

je wilt van amsterdam naar brussel rijden zonder dat je mobiele data verbinding verbreekt? Dat gaat prima.

Ik had pas van Amsterdam naar Parijs continu verbinding. Je ziet wel dat je verbinding opnieuw wordt gemaakt bij overgang naar een buitenlandse provider, maar dat is met je gsmnetwerk ook zo. Als je zit te bellen terwijl je over de grens rijdt, verbreekt de verbinding ook, om daarna weer aan te melden bij de buitenlandse provider.
    Forza!

Comment

Nee, ik ben benieuwd in hoeverre ik me kan bewegen gebruik makend van toevallig aanwezige accesspoints. Dus zonder te hoeven terugvallen op een eigen abo.
      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

oh, op die manier.

Nee, daar heb ik geen ervaring mee.
        Forza!

Comment

Volgens mij kan je prima van amsterdam naar brussel rijden, zonder dekking van je wifi te verliezen. Natuurlijk is dan wel de voorwaarde dat je in een thalys rijdt. Met de auto is het volgens mij hopeloos.
          When men were men

Comment

Dat is dus de vraag: in hoeverre kun je toe zonder eigen abo in den vreemde

Comment

Je kan bij elke macdonalds in frankrijk minimaal een uur gratis wifi'en. Vaak onbeperkt in tijdsduur en zonder dat je een hamburger door je strot hoeft te douwen (de koffie bij de franse macdonalds is trouwens erg goed)
              Alleen zijn er weinig macdonalds langs de franse snelweg.
              Last edited by ingmar; 02-09-09, 15:40.
              When men were men

Comment

Maar ik lees je vraag alsof je in je auto op de snelweg continu wifi bereik wilt hebben. Dat is volgens mij nergens zo. (en volgens mij ook technisch zeer lastig).
                When men were men

Comment

Niet alleen bij de Mac heb je access points, maar het is wel handig om te weten dat 'ie 't daar doet zonder problemen. Veel restaurantketen hebben zich aangesloten bij één of andere provider, waar je dan toevallig zelf ook moet zitten, waardoor je er niet op komt als je bij de concurrent zit. Commercieel gezien flauw en niet nodig, lijkt me.

Zolang je in drukke gebieden blijft is 't wel mogelijk om zonder mobiel internetabonnementje tot ver in europa gratis te internetten op je mobiel. Echter, langs de drukke snelwegen is niet automatisch sprake van drukke gebieden.

Weet je wat, probeer 't en houd ons hier live op de hoogte! Bon voyage.

Comment

Iets anders dan waarvoor ik het draadje begon, maar dit is ook mobiel internet.

Binnen de Ring van Amsterdam kun je gebruik maken van Wimax. Het is beschikbaar op verschillende snelheden, ik beschik over de laagste (en goedkoopste) optie.

Het werkt best goed, moet ik zeggen. Af en toe valt het uit, dat is niet leuk, om snel weer connectie te maken.

Ben benieuwd of met de software-update het soms wegvallen tot het verleden gaat behoren.

Comment

Als je alleen binnen de ring kan ontvangen dan moet je dus iets doen binnen de ring waarbij je continu (of heel vaak) mobiel onderweg bent, maar wel met een laptop wilt kunnen werken, waarbij de (internet)snelheid blijkbaar niet echt relevant is (512 kbit download is niet echt vlot voor iets anders dan surfen en mailen neem ik aan). Da's een wel heel erg specifieke doelgroep. Voor 2 tientjes heb je vast ADSL met tot 20 mbit met een retestabiele verbinding en via een draadloos accesspoint kun je daarmee ook draadloos stabiel in huis en in de tuin internutsen.

Op je mobiel heb je natuurlijk ook al internet (althans, voor 10 piek heb je Vodafone snel internet HDSPSPAADA standaard met iets van 1 mbit down) en je kan met een kabeltje of bluethooth (en wat handig gepiel) je telefoon als "internet-modem" laten werken voor je laptop. Je mobiel heb je altijd bij en daarnaast heb je ook buiten de ring nog ontvangst met een mobieltje ;)

Kortom, dooie mus dat Wimax ?

Comment

Mobiel heb ik altijd bij me, met internet abo (Vodafone), maar dat wil nog niet zeggen dat het mijn laptop ook altijd connecteert. Dat doet het namelijk zelden.

Vast ADSL is ook al een tijdje uit de lucht due to 'early adopter aangelegd door KPN-monteur-klojo want nog geen dhz-optie brakke ellende klere zooi', die opgelost kan worden door voor een paar honderd € een collega KPN klojo te laten langskomen. Dacht het niet!
                        Zo dood is die mus voor mij in elk geval niet.

Als de alternatieven zo stabiel zouden zijn als de reclame belooft, ja, dan heb je groot gelijk.

Comment

Apart , heb hier via Vodafone een data-abo en nog nooit gehad dat ik geen (internet)verbinding kon krijgen. Snel is het hier niet (tussen 2 masten in, soms geen HSDPA verbinding maar good old 64kbit GPRS, maar in de rest van NL is 't no problem.

Maar goed ; als je ADSL niet werkt moet je 't gewoon opzeggen en overstappen. Je kan wel met een snert-product of modem blijven aanmodderen maar daar leef je stukken korter door ;)

Comment

Working...
                          X