Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet Explorer (10X)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Internet Explorer (10X)

Probleempje: sinds een aantal dagen zie in bestandsbeheer dat steeds meer internetsessies worden geopend. Soms wel meer dan 10-15. Het vreemde daarbij is dat ik deze verschillende sessies niet in de taakbalk zien, blijkbaar draaien ze 'op de achtergrond'. Iemand een verklaring of een oplossing?

Groeten,
    Maurice
    www.carscoffeecigars.nl

Hoeveel tabbladen heb je gemiddeld open? 1 tabblad open = 1 hoofdproces + 1 tabblad proces.

5 tabbladen open is dus 6 processen.

Comment

Op dit moment heb ik twee tabbladen open en negen internetsessie's. Ik denk dus niet dat het daaraan ligt. Nog meer oplossingen?
      www.carscoffeecigars.nl

Comment

extra->internet opties->geavanceerd->knop "opnieuw instellen" onderaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGB Bekijk bericht
          Op dit moment heb ik twee tabbladen open en negen internetsessie's. Ik denk dus niet dat het daaraan ligt. Nog meer oplossingen?
          Je had wel meer dan/gelijk aan 8 tabbladen open staan voordat je keek?

En hoeveel iexplore.exe processen draaien er direct nadat je je pc hebt gestart?

Comment

Gevalletje PC overgenomen?
            Rock on. RS.

Comment

Ik heb het even gecontroleerd vandaag. Direct na het opstarten van de pc openen zich vijf iexplorer sessies. Op het moment dat ik een van de sessies beëindig wordt direct een nieuwe sessie geopend. Vreemd genoeg draait een gelijk aantal scvhost.exe taken. Is daartussen een verband te leggen? Nog tips om de boel te onderzoeken?

Groeten,
              Maurice
              www.carscoffeecigars.nl

Comment

Ik heb het even gecontroleerd vandaag. Direct na het opstarten van de pc openen zich vijf iexplorer sessies. Op het moment dat ik een van de sessies beëindig wordt direct een nieuwe sessie geopend. Vreemd genoeg draait een gelijk aantal scvhost.exe taken. Is daartussen een verband te leggen? Nog tips om de boel te onderzoeken?
                Ja, begin maar met de default zaken:

- Anti Virus scanner
                - Anti Spyware
                - etc etc

Comment

Draai eerst malwarebytes:
                  Download Malwarebytes for Windows to crush cyberthreats and shield vulnerable systems with all-new proactive device, data, and privacy protection. Malwarebytes has had 3 updates within the past 6 months.

Daarna eventueel combofix:

Comment

Groeten,
                    Maurice
                    svchost is hier niet gerelateerd aan. Ik zou ook denken aan ongenode gasten op de PC. Dus probeer te scannen van anti-virus, hijackthis, Search&Destroy en dergelijke.
                    ------------------------------------------------
                    We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Malwarebytes is inmiddels twee uur aan het draaien...

inmiddels klaar en hij heeft een aantal fouten ontdekt. Deze heb ik verwijderd en de pc opnieuw opgestart. Niets gedaan en even naar taakbeheer gekeken. Geen iexplorer te vinden. nu internet opgestart en nu zie ik een sessie terwijl ik één tabblad open heb. Het heeft dus geholpen waarvoor dank!
                      Last edited by MGB; 09-09-09, 20:11.
                      www.carscoffeecigars.nl

Comment

Net geprobeerd om combifix te draaien maar dan krijg ik een melding dat een script probeert te draaien. Dat kan ik toestaan maar aangeraden wordt om het script te stoppen. Toch laten draaien?
                        www.carscoffeecigars.nl

Comment

Handleiding combofix:

Was niet zo moeilijk te vinden hoor ;-)
                          When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommy588 Bekijk bericht
                            Draai eerst malwarebytes:
                            Download Malwarebytes for Windows to crush cyberthreats and shield vulnerable systems with all-new proactive device, data, and privacy protection. Malwarebytes has had 3 updates within the past 6 months.

Daarna eventueel combofix:
                            http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe
                            McAfee is van mening dat ComboFix de Artemis!26123B35B1C6 Trojan bevat.
                            Hoe je Firewall/AntiVirus te omzeilen lees je hier:
                            Page 1 of 10 - How To Temporarily Disable Your Anti-virus, Firewall And Anti-malware Programs - posted in Security Mini-Guides: During the process of removing malware from your computer, there are times you may need to use specialized fix tools. This is especially true if you are receiving help from a member of the Malware Response Team (MRT). Certain embedded files that are part of these specialized fix tools may at times be detected by your anti-virus or anti-malware scanner as a RiskToo...
                            Last edited by slibbe; 12-09-09, 10:27.
                            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
                              McAfee is van mening dat ComboFix de Artemis!26123B35B1C6 Trojan bevat.
                              McAfee...................... man wat een bagger meuk is dat!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                                McAfee...................... man wat een bagger meuk is dat!
                                Correct. Ik gebruik zo'n beetje elk jaar een andere AntiVirus, uit beroeps-deformatie zeg maar, en van deze word ik niet echt gelukkig. Maar ja, veel van onze klanten gebruiken de meuk-InternetSecurity-pakketten. Enige hands-on ervaring kan dan geen kwaad.

Een favoriet heb ik overigens ook niet gevonden. De ellende is dat een pakket dat nu goed is over een paar jaar weer achterhaald is.
                                Dus langer dan twee jaar doe ik sowieso niet met welke oplossing tot nu toe dan ook.
                                * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
                                  De ellende is dat een pakket dat nu goed is over een paar jaar weer achterhaald is.
                                  Dus langer dan twee jaar doe ik sowieso niet met welke oplossing tot nu toe dan ook.
                                  Helaas met je eens. Vroegah gebruikte ik altijd F-Prot. Tegenwoordig staat Eset Nod32 boven aan het lijstje.

Maar de McAfee producten op dit moment staan mij totaal niet aan, niet de enduser clients, niet de server clients, niet de Exchange clients en EPO is helemaal kut.

Trendmicro was tot enkele jaren geleden ook een geweldig product. Helaas de laatste paar jaar niet meer mee gewerkt. Ben benieuwd of die nog steeds 'ok' zijn.

Comment

En Kasperky, wat vinden we daar van?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                                      Helaas met je eens. Vroegah gebruikte ik altijd F-Prot. Tegenwoordig staat Eset Nod32 boven aan het lijstje.

Maar de McAfee producten op dit moment staan mij totaal niet aan, niet de enduser clients, niet de server clients, niet de Exchange clients en EPO is helemaal kut.

Trendmicro was tot enkele jaren geleden ook een geweldig product. Helaas de laatste paar jaar niet meer mee gewerkt. Ben benieuwd of die nog steeds 'ok' zijn.
                                      Trendmicro heb ik nog steeds goed ervaringen mee. McAfee en Symantec/Norton is altijd min/meer drama geweest in mijn beleving.

Comment

Norton loopt binnenkort af op de laptop van GF dus ik ben op zoek naar een goede pc-bescherming. Gratis natuurlijk.

Wat houdt pc-bescherming tegenwoordig precies in? Alleen een firewall en virusscanner? Heb op eigen compu AVG en Sygate staan en draai af en toe Malwarebytes maar zijn er betere gratis alternatieven?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                          maar zijn er betere gratis alternatieven?
                                          Ja, niet als een kip zonder kop maar op elke website 'ok' klikken als men vind dat je de loterij hebt gewonnen.

Ik werk al jaaaaaaren zonder virusscanner op mijn desktop en nog nooit een virusding gehad.

Commonsense is de nr.1 in defense.

Comment

Ja natuurlijk, weet ik ook.

Desalniettemin had m'n vriendin eergisteren zomaar Total Security op haar laptop staan. En die doet qua surfen echt niks geks. Heeft me gisteren 3 uur gekost om het eraf te krijgen.

Dus een klein beetje moeite doen om je compu te beschermen kan geen kwaad natuurlijk. En dan zoek ik (lees: weten jullie) het beste....:)

Comment

Desalniettemin had m'n vriendin eergisteren zomaar Total Security op haar laptop staan.
                                              Voor XP is in zo'n geval de eerste tip om d'r niet als beheerder in te laten loggen maar als gewone gebruiker(als je dat al niet gedaan hebt). Geeft de eerste weken wat gedonder("Hij roept dat ik de systeembeheerder erbij moet halen"), maar uiteindelijk geeft het je veel plezier. :-) Is eigenlijk ook verstandiger om zelf ook niet standaard als beheerder in te loggen, maar ja... ;-)
                                              Every second of your life is a part of your song

Comment

En voor Vista? :)

Comment

Als die 'vervelende' UAC je vraagt om op ja te klikken, je afvragen of dat op dat moment wel zo verstandig is. ;-)
                                                  Every second of your life is a part of your song

Comment

Hier dan. Heb tijdje geleden IE 8.0 op de desktop gezet. Vind het geen verbetering. Bijna geen vastlopers, maar wel veel pagina's die niet meer goed worden weer gegeven. Ook weergave in tabbladen geeft kuren.Denk dat ik weer naar 7.0 stap, ben niet de enige die niet zo tevreden is zag ik.http://www.pc-active.nl/software/206...xplorer-8.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                                      Hier dan. Heb tijdje geleden IE 8.0 op de desktop gezet. Vind het geen verbetering. Bijna geen vastlopers, maar wel veel pagina's die niet meer goed worden weer gegeven. Ook weergave in tabbladen geeft kuren.Denk dat ik weer naar 7.0 stap, ben niet de enige die niet zo tevreden is zag ik.http://www.pc-active.nl/software/206...xplorer-8.html
                                                      Geen IE gebruiken? :)

Ik ben een tevreden gebruiker van Google Chrome.
                                                      Aprilia RSV Mille '01

Comment

Vraagje over IE, in dit geval incarnatie *zoekt op* 8.0.600.

VROEGAH, in IE 6...

*wacht even tot dit is ingedaald bij de lezers*

... douwde je op de "Home" toets (tussen insert en page up) en dan zat je hoppekee bovenaan whatever pagina je aan het lezen was. Na een update hiero hebben we 8, en nu werkt dat niet meer?

En nee, thuis gebruik ik geen IE...
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                          Vraagje over IE, in dit geval incarnatie *zoekt op* 8.0.600.

VROEGAH, in IE 6...

*wacht even tot dit is ingedaald bij de lezers*

... douwde je op de "Home" toets (tussen insert en page up) en dan zat je hoppekee bovenaan whatever pagina je aan het lezen was. Na een update hiero hebben we 8, en nu werkt dat niet meer?

En nee, thuis gebruik ik geen IE...
                                                          Werkt hier nog steeds met IE 8.

Comment

Ik werk sinds een paar dagen met IE9. Tot nu toe best tevreden.

Comment

Working...
                                                            X