Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

KPN mail komt niet aan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• KPN mail komt niet aan

Erg irritant probleem hier.
    Alle mail die mensen vanuit een KPN adres naar mijn zakelijke adres willen sturen (info @ triderium.nl) komt niet aan.
    Planet klanten, hetnet klanten, enzovoort, ze kunnen allemaal niet naar me mailen.

Alle andere mail komt wel gewoon aan.

Ergens weigert de Exchange server van KPN berichten aan ons af te leveren.

Waar kan ik KPN bereiken om dit op te lossen? Het is nogal lastig voor mijn klanten.
    Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
    Erg irritant probleem hier.
    Alle mail die mensen vanuit een KPN adres naar mijn zakelijke adres willen sturen (info @ triderium.nl) komt niet aan.
    Planet klanten, hetnet klanten, enzovoort, ze kunnen allemaal niet naar me mailen.

Alle andere mail komt wel gewoon aan.

Ergens weigert de Exchange server van KPN berichten aan ons af te leveren.

Waar kan ik KPN bereiken om dit op te lossen? Het is nogal lastig voor mijn klanten.
    Krijgen de betreffende klanten een foutmelding terug over wat het probleem mogelijk kan zijn? Dan kan je een stuk gerichter zoeken.

Misschien kan iemand hier met een account bij de genoemde 'probleem providers' een mailtje sturen en de headers/foutmeldingen hier posten.

Comment

Ik zal je mailen vanaf mijn planet account..
      ----------------------------------------------------
      F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

Super. Ik ben benieuwd naar de melding....

Comment

Wanneer moet ie komen, heb nog niks terug, terwijl ik wel allerlei mailtjes binnenkrijg dus alles werkt goed aan mijn kant.

Volgens de headers gaan mijn mailtjes via: hpsmtp-eml10.kpnxchange.com

Heb jij nog niks binnen? (SVP niet mijn mailadres hier vermelden)

Comment

Ter info: Als ik iemand mail vanaf m'n XS4all account (ook kpn) dan komt het gewoon aan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
              Ter info: Als ik iemand mail vanaf m'n XS4all account (ook kpn) dan komt het gewoon aan.
              Mooi Taeke, maar het gaat hier specifiek om het mailadres van Kiwi waar kennelijk niets op binnen komt :-)

Comment

Veejay: ik heb nog niks ontvangen.

En dat is dus exact het probleem :)
                Ergens gaat er iets mis tussen onze server en die van KPN. Alle andere providers kun je me gewoon mee mailen.

Comment

Ja maar ik krijg niks terug.

Leuke site trouwens, heb teveel betaald voor mij JVC 801 autoradio zie ik.. zal volgende keer bij jou bestellen ;-)

Heb je net eentje vanaf kantoor gestuurd om te testen.

Comment

Ergens gaat er iets mis tussen onze server en die van KPN. Alle andere providers kun je me gewoon mee mailen.
                    Vertel even hoe je setup is. Want zoals ik het zo lees gebruik je KPN als antispam/antivirus tussen station en heb je zelf ook nog een mailserver draaien?

Comment

De mailserver staat in Deutschland, bij ons moederbedrijf. Daar zit ook de IT-afdeling, en die jongens snappen niets van KPN, laat staan dat ze ermee kunnen communiceren. Dus dat mag ik doen.

Deze foutmelding kreeg een klant:
                      Reporting-MTA: dns; CPEXBE-EML22.kpnsp.local

Final-Recipient: RFC822; [email protected]
                      Action: failed
                      Status: 4.4.7
                      X-Supplementary-Info: <CPSMTPM-EML106.kpnxchange.com #4.4.7>
                      X-Display-Name: info @ triderium.nl

En deze:
                      - info+AEA-triderium.nl on Tue, 22 Sep 2009 00:37:58 +-0200
                      +AD4- A configuration error in the e-mail system caused the message to
                      +AD4- bounce between two servers or to be forwarded between two recipients.
                      +AD4- Contact your administrator.
                      +AD4- +ADw-CPSMTPM-EML106.kpnxchange.com +ACM-4.3.5 smtp+ADs-451 4.3.5 Server
                      +AD4- configuration problem+AD4-

Snap er gewoon niets van. Blijkbaar wil onze Duitse exchange server geen mail hebben van KPN. Daar zal men in Duitsland geen last van hebben, in NL is het best vervelend.

Comment

Bounce? Heb je misschien nog ergens een out of office melding aanstaan?
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

De mailserver staat in Deutschland, bij ons moederbedrijf. Daar zit ook de IT-afdeling, en die jongens snappen niets van KPN, laat staan dat ze ermee kunnen communiceren. Dus dat mag ik doen.

Deze foutmelding kreeg een klant:
                          Reporting-MTA: dns; CPEXBE-EML22.kpnsp.local

Final-Recipient: RFC822; [email protected]
                          Action: failed
                          Status: 4.4.7
                          X-Supplementary-Info: <CPSMTPM-EML106.kpnxchange.com #4.4.7>
                          X-Display-Name: info @ triderium.nl

En deze:
                          - info+AEA-triderium.nl on Tue, 22 Sep 2009 00:37:58 +-0200
                          +AD4- A configuration error in the e-mail system caused the message to
                          +AD4- bounce between two servers or to be forwarded between two recipients.
                          +AD4- Contact your administrator.
                          +AD4- +ADw-CPSMTPM-EML106.kpnxchange.com +ACM-4.3.5 smtp+ADs-451 4.3.5 Server
                          +AD4- configuration problem+AD4-

Snap er gewoon niets van. Blijkbaar wil onze Duitse exchange server geen mail hebben van KPN. Daar zal men in Duitsland geen last van hebben, in NL is het best vervelend.
                          De eerste error melding:

Numeric Code: 4.4.7

Possible Cause: The message in the queue has expired. The sending server tried to relay or deliver the message, but the action was not completed before the message expiration time occurred. This NDR may also indicate that a message header limit has been reached on a remote server or that some other protocol timeout occurred during communication with the remote server.

Troubleshooting: This code typically indicates an issue on the receiving server. Verify the validity of the recipient address, and verify that the receiving server is configured to receive messages correctly. You may have to reduce the number of recipients in the header of the message for the host that you are receiving this NDR from. If you resend the message, it is placed in the queue again. If the receiving server is on line, the message is delivered.

Er is dus een probleem tussen de KPN mailserver en de mail server aan jullie kant. Enige waar je nu nog meer verder komt is de smtp logfiles van de mailserver van jullie te bekijken. Hier moet een errormelding in staan die je verder kan helpen.

Comment

Mocht dit draadje ooit ergens ge-googled worden is het ook leuk om de oplossing te vermelden. lthans, dit is wat onze IT-jongens er van gebakken hebben, en het lijkt zowaar te werken:

"One hour ago, there was reconfiguration of the networkinterface and it should be better now.

The KPN Mailserver tried to connect to our gateway, but the connection failed because of the MTU Size, which was set at the default size of 1500.

Now itīs set to 1000 and the server gets connection. That is very strange because 1500 is the normal value. Our provider will have to check if there will be new upocoming problems with other mailservers. If everything is ok, we will stay at MTUSize 1000."

Ik snap er geen hout van. Maar het werkt.

Bedankt in ieder geval voor de input.

Comment

Working...
                            X