Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Forza3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Forza3

zojuist gekocht,

standaard editie, maar dr zit een extra dvd bij, de 'content install disc', kennelijk zitten daar extra tracks en cars bij. Daarnaast ook nog een voucher om extra cars en tracks te downloaden. Helaas ben ik nog op werk, dus geen xbox in de buurt, geen idee dus of de extra content nog wat toevoegt aan het spel.
    Ik heb er wel zin in, nog ff een paar uur wachten :)

Als het goed is komt ie vandaag binnen vanuit Bol.com.
    Ben erg benieuwd, zag er goed uit online en schijnt zicht te kunnen meten met Gran Turismo.
    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
      schijnt zicht te kunnen meten met Gran Turismo.
      Knap hoor, zicht kunnen meten.... ;-)
      Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
        Knap hoor, zicht kunnen meten.... ;-)
        Dat jij nou op spelfauten moet gaan lopen letten, dat had ik nou niet verwacht...
        BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Dat jij nou op spelfauten moet gaan lopen letten, dat had ik nou niet verwacht...

Heeeee, eh, tis nog steeds vrijdag hoor.... ;-)

Bingo !!

Comment

Bingo? Ik was de smiley vergeten, ouwe afgekeurde taxichauffeur...
            :-)

Ik ga snel Forza 3 spelen want hij is binnen!
            Last edited by JC; 23-10-09, 17:43.

Comment

En ???

Is het wat ?????

Comment

Bij FRS.nl is voor 65 euro de Collectors Edition de Collectors Edition te koop, btw.

Comment

Limited Edition vandaag binnengekregen. Alleen nog maar de introrace gespeeld met de R8 V10. Geluid is imposant en de graphics zijn er een heel stuk op vooruit gegaan sinds Forza 2.

Op de tweede CD staan basisbestanden voor de auto's en de tracks (1,9 GB op de harddisk). De game is blijkbaar zo groot dat ze het niet op 1 DVD kregen. Verder zal het schelen in de laadtijden gok ik.

Als ik wat verder ben zal ik wat screenshots neerzetten.
                  ------------------------------------------------
                  We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Moet je dus 1.9 Gb op je HDD vrij hebben om de game uberhaupt te kunnen draaien ? Ik had de oude Forza 2 er in z'n geheel op gecopieerd zodat de laadtijden wat acceptabeler werden (en die xbox een stuk stiller, de drive maakt meer herrie dan een landende Apache).

Comment

Vroege editie van een 360 zeker? Mijn eerste XBOX uit 2007 maakte ook een stuk meer herrie dan die ik nu heb (2009).

Comment

Ik moet zeggen het ziet er zeker mooi uit en het geluid is top. Wat ik nu al een briljante feature vind is de rewind knop. Pak je een bocht net ff te hard of raak je net een muurtje, kan je gewoon ff terugspoelen. Wel maar een paar keer per race uiteraard. Maar dit scheelt zo veel onnodige irritatie.

Comment

Ben er ook wel erg over te spreken! De demo viel me juist een beetje tegen, maar dit is al met al toch wel een hele verbetering t.o.v. Forza2. De graphics zijn echt VEEL beter geworden, het detail op de auto's is erg fraai.

Maar grooste verbetering is wel de handling, de auto's zijn nu echt heel erg speels en goed op te vangen. De 500 abarth heeft bijvoorbeeld enorm veel lift-off oversteer en je merkt dat de auto geen sper heeft (kan vermogen niet kwijt en spint door in scherpe bochten). Met een iets opfokte 944 turbo kan je heerlijk dwars zonder dat je vage tankslappers krijgt.

De standaard geluiden zijn vrij soft, maar gooi er een dikke pijp en luchtfilter op en het klinkt briljant! Zo'n 355 met Tubi klinkt erg leuk :-)
                          Last edited by Jurgen; 24-10-09, 12:02.

Comment

Hieronder wat snelle screenshots. Wel suf dat je Live Gold member moet zijn om ze te kunnen uploaden. In Forza2 kon dat ook met Silver.

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                            Moet je dus 1.9 Gb op je HDD vrij hebben om de game uberhaupt te kunnen draaien ?
                            Yep. Als je de game DVD er voor de eerste keer in stopt vraagt 'ie om de tweede CD. Je moet 1,9GB vrij hebben op de harddisk voor deze install
                            Attached Files
                            Last edited by MartijnL; 24-10-09, 19:11.
                            ------------------------------------------------
                            We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Ok, 2 dagen verder, zaterdagmiddag was FM3 binnengekomen. Super game. Ondanks dat het concept zo vertrouwd is en een aantal banen/circuits opnieuw in de game zitten voelt het toch allemaal lekker fris en nieuw aan. En mooi. Erg mooi.

De menus zijn wat verwarrend (seasons, events, een kalender, ach ik klik maar wat en aan de slag ermee) maar wel lekker snel. Bij FM2 duurde het veel langer om van A naar B te gaan in de menus. Hebben ze slim gedaan.

Ben nu al een aantal uur aan het rijden met de clutch. Lekker moeilijk maar wel erg leuk, bij schakelen dus echt eerst de koppeling indrukken (nu op knop LB nog) , dan pas up/down-shift. Schijnt iets sneller te zijn dan normaal manual, maar van de 30 shifts gaat er echt wel eentje fout (en dan schade aan de bak in simulation) en tijdens online racen kan 't je een race kosten.

De game op de harddisk kopieeren is ook handig ivm de laadtijden, maar zelfs vanaf de harddisk duurt het starten van een wedstrijd zeker 20 seconden (met de standaard 20 Gb disk, misschien die nieuwe 120 Gb sneller).

Comment

ook hier een paar dagen verder en eens met hierboven. Wel heb ik met de de 'forza2' tracks een beetje het gevoel dat ik dát spel weer aan het spelen ben, het is dat de handling van de autos echt veel beter is waardoor je weet dat je deel3 aan het spelen bent.

In dit deel is een fenomenaal mooie track bijgekomen, namelijk Fujimi Kaido, mijn god wat gaaf, 16km driften a la Initial D, de beleving is echt top (bijna al reden genoeg om het spel te kopen :) )

Wat ik jammer vind is dat er geen achievement meer is voor het halen van alle time-attacks, de 'druk' om dat deel van het spel te doen is compleet weg.

Wat er volgens mij ook niet in zit is de weersafhankelijkheid, dus geen Ring in de regen of sneeuw, of beter nog in het donker. Dat had ik wel een hele mooie feature gevonden.

Ondanks wat minpuntjes een superspel, juist omdat het rijden zoveel echter aanvoelt dan de (xbox) racegames tot nu toe. Het snelheidsgevoel is ook meer aanwezig dan ik toe nu toe gewend was, een groot hoogteverschil voel je 'bijna' in je maag, heel goed gedaan.

Comment

Ik heb wel het gevoel dat je snel door het spel heen gejaagd wordt. Na drie races met de F klasse doe je al mee met het E world championship en een paar races verder rij je al met D en C klasses. Driften heb ik nog niet gedaan trouwens. Nog niet zoveel tijd erin gestoken.

Comment

onderbouwing van die drifttrack:

http://www.youtube.com/watch?v=Znmb3BtsGos

Comment

Ik heb wel het gevoel dat je snel door het spel heen gejaagd wordt. Na drie races met de F klasse doe je al mee met het E world championship en een paar races verder rij je al met D en C klasses. Driften heb ik nog niet gedaan trouwens. Nog niet zoveel tijd erin gestoken.
                                      Dit klopt ook wel maar als je kijkt in het menu onder season play kun je de kalender zien met alle races, dan zie je al snel dat je heel veel misloopt...
                                      Jammer vind ik dat de auto's niet echt vuil worden net als bijvoorbeeld in een Dirt 2.
                                      Voor de rest een topgame waar ik maar weinig meer aan kan toevoegen wat er nu al is gezegd.

Comment

Ik heb het spel nu ook al een weekje in huis en het is prachtig. Een goede mix van een arcade racer met wat simulatie elementen.

Wel stoor ik me aan het rijgedrag bij RWD auto's. Het uitbreken bij een RWD auto voelt niet helemaal natuurlijk. Het lijkt of de auto om het middelpunt heen draait en dat geeft een raar gevoel.

Comment

Ha dat circuit (Fujimi) had ik nog niet gezien, krijg d'r een beetje Need for Speed gevoel bij (ook veel twisty roads langs bergjes) ; speelde altijd wel leuk.

Qua driften ; je kan met de Renault Clio Williams V6 prima driften, is niet duur (je krijgt em gratis als je level 5 ofzo wordt) en je hoeft alleen achter de normale bandjes aan te houden en zet de bandendruk ergens op +/- 3.5 bar. Dan glijdt 't ding als een pakje boter over de weg maar je kan em ook nog corrigeren. Meer druk = paling en oncontroleerbaar.

Als je nog meer vermogen hebt (had een 350z opgefokt tot 400 pk ofzo) dan kun je drifts "op afspraak" maken ; gas indrukken en driften. Gas los en normaal.

Wat het doel van het driften is is niet duidelijk ; er is een apart leaderboard en daar staan nu al mensen tussen met 3+ miljoen driftpoints. Driftige drifters ;)

Online racen is leuk, werkt goed, weinig tot geen enkele lag of glitches meegemaakt in de afgelopen +/- 4 uur dat ik online heb geraced tegen oude Forza 2 mensen. Wel is het kiezen van een track even suf ; je ziet alleen de naam. En met een berg nieuwe tracks is het dus vrij onduidelijk voor iedereen wat je kiest. Verder had ik als ik Turn10 was het schema van de gekozen track op het laadscherm laten zien. Nu kan je je helemaal niet voorbereiden noch een auto kiezen in een online potje die afgestemd is op de track.

Na een maandje kennen we allemaal die tracks wel uit 't hoofd, maar voor entry-level racers zal 't altijd lastig blijven.

Verder zie ik wel hot-lap leaderboards maar geen total-race-time resultaten. Ook is na het finishen van een race niet mogelijk om je ronde tijden te bekijken (bv de laatste ronde), da's jammer. Toch nog ruimte voor verbeteringen voor Forza 4 dus ;)

Comment

Ik heb dat hele driften nog niet gevonden joh. Komt later zeker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k33z Bekijk bericht

Wel stoor ik me aan het rijgedrag bij RWD auto's. Het uitbreken bij een RWD auto voelt niet helemaal natuurlijk. Het lijkt of de auto om het middelpunt heen draait en dat geeft een raar gevoel.
                                              Dat is precies de juiste omschrijving van wat ik ook al in de teaser/trailer-filmpjes zag. Als de achterkant uitbreekt maakt ook gelijk de voorkant een evenwijdige stuurbeweging. Hebben wel meer games last van. Al begrijp ik totaal niet waarom... :-/
                                              Aprilia RSV Mille '01

Comment

Ligt erg aan de auto. Pak maar eens de BMW 130i op de nurnburgring, die gaat schever dan een kromme banaan. Pak een Focus '09 en die geeft geen piep al hoek je em de caroussel in (naja bijna dan).

De hele snelle R-wagentjes zijn ook aangepakt ; die rijden nu (zonder traction control) als een zotte aap met 3 flessen whisky op. De DTM wagens hebben grip als een dolle zolang je maar rechtuitgaat terwijl je gas geeft ; staat auto maar 10 graden scheef na een bocht en geef je gas doe je three-sixties.

(ik rij met alle assists uit, met alleen de braking line aan)

Comment

Ik heb dat hele driften nog niet gevonden joh. Komt later zeker.
                                                  Als je na een race de leaderboards bekijkt en met X de 'volgende' lijst bekijkt krijg je ook de top drifters te zien. Er is niet echt een aparte competitie.

Als je echt drift krijg je ook in een normale race direct punten in beeld, die doortellen bij de drift. Vervolgens moet je minimaal een paar seconden geen schade rijden of van de baan af gaan en dan krijg je die puntjes erbij. Verder lijken ze me wat nutteloos, maar het is leuk om onderling een potje te rijden met als doel de hoogste driftscore ipv snelste tijd.

Comment

130i, zit die erin?

Comment

135i zit erin ja...heb me rot gezocht naar de 318i touring, helaas. Misschien later bij een extra content package (..met additionele lantaarnpalen circuit)
                                                      Last edited by Wouter; 27-10-09, 16:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k33z Bekijk bericht
                                                        130i, zit die erin?
                                                        Ah moet de 135i zijn. Dacht dat ik 130 las in een online race gisteravond. Kleine lettertjes ook ;)

De hele lijst (prerelease) : http://forzamotorsport.net/en-us/For...3/Carlist.aspx

Overigens zitten er nogal wat bugjes in 't spel. Sommige mensen klagen over dat hun save-file corrupt is geraakt ; alles kwijt. Gisteravond kon ik een aantal mensen niet inviten in een private race. Verder verloor iemand z'n verbinding tijdens z'n race twee keer. Kan toeval zijn maar met FM2 kwam je zo iets zelden tegen.

Critici zouden er misschien beter aan doen even 2-3 weekjes te wachten totdat er updates voor zijn gekomen (er is zojuist al een update verschenen btw). Ik krijg 't gevoel dat FMS3 ietswat gerushed is om ruim voor Gran Turismo 5 uit te komen om zo veel mensen van 't PS3 kamp weg te trekken die aan 't twijfelen waren.

Qua seizoenstiming is de huidige release-datum redelijk vreemd ; normaal doen ze dat in december ivm kerstmis.

Comment

Voor de echte liefhebbers: de Logitech G25 heb ik in de ramsj voor 158,-.

Schijnt fantastisch te zijn.
                                                          Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Is fantastisch, maar niet met Forza 3. :-) Ding werkt namelijk alleen op de PS3 en PC. :-(
                                                            Every second of your life is a part of your song

Comment

Goed, kun je wel merken dat mijn race-sim ervaring ophield na Burning rubber.

Maar dat was een ander draadje geloof ik.
                                                              Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

forza3 in action :)
                                                                Attached Files

Comment

Working...
                                                                X