Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Barcode in Photoshop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Barcode in Photoshop

Ik wil in Adobe een barcode toevoegen aan een Indesign bestand (het is voor een folder)

Misschien zit er hier iemand die hier ervaring mee heeft, of een handig programmaatje om barcodes te genereren in Photoshop/Indesign/Illustrator of ergens anders in, waarna het te importeren is.

Het moet een echt werkende barcode zijn, het is niet decoratief.

iemand?
    Forza!

Er bestaat een lettertype (ttf) genaamd Barcode39, daarmee maken wij barcodes op die ook gescand kunnen worden. Doordat het een ttf is, kun je dat gewoon in bijvoorbeeld Word gebruiken.
    Attached Files
    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Gijs, bedankt voor je antwoord.

Ik was vergeten erbij te vermelden dat het om EAN13 en een paar UPC barcodes gaat. Code39 gaat helaas niet werken, met een font was het wel heel handig geweest.
      Forza!

Comment

Hm, met een font kun je geen EAN13 opmaken dus? Wij gebruiken sinds kort ook EAN13, zal eens kijken hoe dat in z'n werk gaat.

Comment

EAN zijn ook fonts voor, weet alleen niet of die 'free' verkrijgbaar zijn.

Laatst een testje gedaan met een trialware tooltje incl. fonts.

grt, paulvh
          paulvh

Opel Ascona B 2.4 - Opel Astra J 2.0 BiTurbo (MY2013.5)

Comment

Een beetje verdiepen in EAN13 leert me dat dat een gegenereerde barcode is op basis van een input. En dan heeft een simpel font in Word niet zo veel zin denk ik inderdaad.

Comment

betaald programma:
              http://www.idautomation.com/generator/

De online gratis versie doet namelijk alleen in 96DPI. Voor de EAN13 code gebruik ik zelf een PHP functie die dan de PDF genereerd (pakbon/orderbon) maar daar heb jij denk ik niet zoveel aan. De output kan je wel resizen maar moet je veel aan sleutelen denk ik...

Comment

Working...
              X