Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autostoel voor racegames

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Autostoel voor racegames

Even iets voor de zaterdagavond met een biertje erbij. Ik denk al tijden erover na om een nette stoffen autosportstoel van de sloop te halen en die te gebruiken als zitje voor de racegames. Zoals als gimmick, voor de betere zit (op een bank ga ik altijd voorover leunen en natuurlijk de 'immersion'. Een stuurtje heb ik niet en de meeste stuurtjes vind ik zelf te klein, te prutserig en voor gas geven heb je iets analoogs nodig en de enige pedalenset is van die fanatec.de toko wat meteen dan 500 euro gaat kosten. Da's wel duur voor wat plezier met racen.

Kortom ; de half-modalers oplossen ; voor zeg 25 euri een stoffen sportstoel van de sloop. Is dat realistisch. Het moet een lekker zittende stoffen sportstoel worden, ik dacht aan iets uit een sport Peugeuotje ofzo, franse zetels zitten wat lekkerder dan bv die uit een oude Ford of Jappanner. Iemand suggesties ?

je moet wel ietsje meer uitgeven dan die 25,00, maar dan heb je ook wel wat http://www.playseat.nl/

Comment

Nja da's precies de reden dat ik even op de sloop wil gaan kijken want voor 250 euro minimum (ok d'r zit wat metaal bij) voor een semi-opvouwbare stoel moet je haast wel een gloednieuwe electrisch verstelbare stoel uit een zojuist gecrashte Merc AMG kunnen versieren ;)

Comment

Het lijkt me sterk dat je voor 25 euro een goede sportstoel (bijvoorbeeld recaro of sparco) kan vinden op de sloop. Als die dingen een crash overleven zonder schade worden ze volgens mij wel eruit geschroeft en voor meer geld verpatst. Wat je voor 25 euro kan krijgen zijn (denk ik) gewone autostoelen, die eventueel een profiel hebben.
        When men were men

Comment

Ik heb zelf een recaro als playseat in gebruik maar je kan net zo goed een comfortabele stoel uit een willekeurige auto gebruiken. Hou er dan wel rekening mee dat je die er zelf uit mag slopen en je jezelf een breuk gaat tillen want de gemiddelde stoel is nogal zwaar.

als je meer voor seventies vintage gaat kan je ook een oud heftruckstoeltje proberen te versieren. Die bestaan uit 2 delen waardoor de handige klusser er wel wat moois van kan maken.

Als je voor hardcore singleseater gaat doe je een hele grote dunne plastic zak in een oude badkuip die je op 30graden gekanteld hebt opgesteld. Vervolgens vul je de zak met bijvoorbeeld purschuim en ga je er een kwartiertje rustig in zitten. Daarna laten uitharden en de zaak op maat snijden en bekleden voor in je speelopstelling. Fun gegarandeerd!

Post wel ff een fotootje van het resultaat als je wilt!
          De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

ik heb nog wel een luxe autostoel uit een een sloper in de loods staan.
            Van een Omega-A geweest.

Gratis!

Comment

Mijn idee was idd geen racekuipstoel omdat die a) duurder zijn en b) niet zo comfortabel. In je huis krijg je niet direct met hoge G-krachten te maken ;)

Idee was dus
              - op naar de sloop
              - bijrijders sportstoel (zonder electrische verstelling) uit random auto slopen (weinig vraag naar en vaak in betere staat)
              - 25 (?) euro aftikken
              - breuk sjouwen (bedankt voor tip)
              - 2 houten balkjes (of 4 balkjes in een vierkant) eronder monteren
              - vilten of rubberen ronde voetjes onder de balkjes monteren

In gaan zitten en klaar is kees. Het zal een dagje prutsen zijn, op z'n minst maar dan heb je na afloop, als 't goed is, een bijzonder lekker en ruim zittende autostoel voor in de gamehoek met een bijbehorende echte goede zitpositie. In theorie ;)

PS Ruud alvast bedankt voor je aanbod ; heb je een fotootje en hoeveel km zit je van Arnhem af ? Sowieso wil ik even rondkijken op een sloop om te zien in wat voor staat er dingen worden aangeboden en tegen welke prijs.

Wat ik dus niet echt zoek is bv de hele mooie sportstoel van BMW:

want die zitten niet lekker zacht.

Maar meer iets 'simpels' (in andere kleur maar wel stof/alcantara/geen leer!) zoals

Last edited by M4; 01-11-09, 15:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                heb je een fotootje en hoeveel km zit je van Arnhem af ?
                fotootje moet ik maken, enkele reisafstand is 100 km.

Comment

Ik weet natuurlijk niet wat je postuur is maar een 2e hands kuipstoel vind ik veel prettiger dan een gewone autostoel.

Ik heb thuis een omgebouwde Sparco en een Recaro voor dagelijks gebruik om lekker comfy te zitten tijdens films of andere lange zitpartijen. Ideaal als je rug en nek weleens moeten ontspannen.
                  De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Hm, ik ben altijd uitgegaan van het feit dat kuipstoelen harder zitten, niet verstelbaar zijn en dus perfect moeten zitten en passen en anders heb je pech.

Overigens waren de fauteuils van m'n oude Peu 605 wel magnifique, nooit last gehad, lekker breed ondanks dat ik dat niet nodig heb en heerlijk zacht met soort velours bekleding. En ondanks 18 jaar waren ze nog in prima staat. Hij rust nu zacht, die Peu.

Comment

Is dit wat?

http://forum.fok.nl/topic/1363536
                      "Omdat deze 2 stoelen al enige tijd mijn zolder ontsieren, zijn ze hierbij te koop. 2 Raceland autostoelen, rode bekleding (viltachtig) met nepleren (sky denk ik) zij- en achterkant. Zijn amper gebruikt in de tijd dat ik ze in de auto had. Heb alleen snel daarna een andere auto gekocht en daar stonden ze niet echt mooi in. Ze staan nu al een jaar of 2 op zolder en ze staan me toch wel een beetje in de weg. Zoals je op de foto misschien wel ziet, zitten er kattenharen op, maar geloof mij, ik lever ze zonder

Er zit geen bevestigings materiaal bij. Aan de onderkant zitten enkele gaten waar bouten in gedraaid kunnen worden waarmee je ze zelf op het oude onderstel kan zetten.

Vraagprijs : 25 euro.
                      Gezien het gewicht en de omvang is het niet mogelijk om ze te verzenden.
                      Ophalen kan in Beilen, drenthe. Ik ben eventueel bereid ze te brengen, mits het niet verder is dan 100km en er een kratje bier klaar staat als vergoeding"
                      The American economy is getting so bad that Americans have started emailing Nigerians asking for help with wiring money.

Comment

Is zeker wat. Ik hou 't even in de gaten. Heb liever alleen stof ipv dat skai (warm zomer zweterig etc) en heb tevens via marktplaats wat leuke stoelen op 't oog.

Comment

Working...
                        X