Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

8 mm film digitaliseren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 8 mm film digitaliseren

Ik ben binnenkort van plan om oude 8 mm filmpjes te laten digitaliseren.
    Een optie is om dit via een oude filmprojector op een scherm af te laten spelen en dat met een videocamera op te nemen, maar de kwaliteit zal niet geweldig zijn en de kans op doorbranden is groot. Er zitten zeer oude filmpjes bij (vanaf eind jaren 60 tot begin 80). Zeg maar het pre video tijdperk.
    Het gaat om ca. 60 rolletjes film van elk ca. 3 min.

Zit erover te denken om dat hier professioneel te laten doen:

http://www.trigger.nl/site/index.php

Heeft iemand ervaring met het digitaliseren van 8 mmm en zoja is het resultaat goed?
    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Ha, die Cobraman;

Mijn zwager heeft wat oude (jaren '60 en '70) super-8 filmpjes door een fotograaf op DVD laten zetten en dat is echt van een heel behoorlijke kwaliteit. Minstens zo goed als het origineel.
    Scherven brengen gelul.

Comment

Probleem is wel dat ik niet weet hoe ik al die korte filmpjes op chronologische volgorde moet zetten. Niet dat je eerst een puberende CM ziet en vervolgens CM in de luiers :-)
      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
        CM in de luiers
        Willen we dus eeeeecchtt niet zien CM:-)
        2 x ouwe premium meuk
        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Da's toch chronologisch juist, CM? Die luierparty was toch op jullie parenclub, vorige week?
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Nja beetje een poormans tip maar als je met een video-camera op een statief gaat werken en dat mikt op een geprojecteerd beeld dan kun je een eind komen.

Echte tip ; projecteer op een hard wit scherm waar je een beeld op projecteert van amper 1x1 meter. Dat is veel helderder/contrastrijk dan als je op een groot scherm van 2x2 of 3x3 gaat projecteren.

Videocamera zo plaatsen dat je niet hoeft in te zoomen (dan minder lichtopbrengst) en gaan met die banaan.

Als je videocamera fullHD aan kan (dingen zijn niet zo heel duur meer, onder de 750 moet je wel wat kunnen vinden, let op soms is 1440x1080 ook al "fullHD bij o.a. Sony) dan heb je zelfs betere kwaliteit dan het PAL gebeuren dat trigger aanbiedt.

De prijzen daar kwamen op ongeveer 1 euro per minuut uit. Met hun uurtarief van exact 60 euro per uur klopt dat aardig. Als je zelf uuuuren materiaal hebt kun je dus uitrekenen wat je bespaart. Wellicht dat je zelfs een nieuwe fullHD videocamera kan terugverdienen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
              Da's toch chronologisch juist, CM? Die luierparty was toch op jullie parenclub, vorige week?
              lol
              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

8mm film conservering bij Freyee Film en Video

Om de 8mm film te laten digitaliseren zou ik naar Freyee Film en Video gaan .http://www.freyee.com
                Hier nemen ze rustig de tijd om eerst goed te bespreken over hoe de 8mm film gedigitaliseerd moet gaan worden en in welke vorm u de films wilt hebben op harddisk om zelf te gaan monteren of kant en klaar op dvd.

Cheers Yuri

Comment

Echt? Ik hoor anders niet zulke beste verhalen over Freyee Film en Video!
                  Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freyee Bekijk bericht
                    Om de 8mm film te laten digitaliseren zou ik naar Freyee Film en Video gaan
                    Goh Freyee, hoe weet je dat ze zo goed zijn?
                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Draadje over TM en films. Obligate link: The Mission First Blood!!! :)
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

laat het doen door een professional

Hallo,

Begin hier niet zelf aan, je loopt gegarandeerd tegen meerdere problemen aan, knipperend beeld doordat de film met 15, 18 of 24 beelden per seconden is opgenomen, een digitale camera neemt op met 25 of 50 beelden per seconde. Dit krijg je met de beste wil niet volledig weg. Verder zal het een groot probleem worden om het beeld scherp te krijgen, etc., etc.

Erg objectief ben ik niet, dat geef ik direct toe, maar als je het door ons laat verzorgen, dan krijgt u de beelden perfect digitaal, direct op DVD, of als AVI op en harddisk zodat u zelf verder kunt gaan bewerken op de PC. Onze techniek zorgt voor het beste resultaat de film wordt echt Beeld-voor-beeld gescand en de prijzen zijn heel scherp, geen opstartkosten, kosten per spoel, etc.

Kijk maar eens op onze site: www.scanit.nl

Succes!

Scanit
                        Zevenbergen
                        www.scanit.nl

Comment

Nou, daar zal ie blij mee zijn....
                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Wat een wanhopig volk.
                            ------------------------------------------------
                            We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Working...
                            X