Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Backup progje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Backup progje

Wie heeft een goede tip voor een back-up programma dat niet een simpele periodieke back-up maakt van alle geselecteerde mappen, maar periodiek checkt welke files in de tussentijd zijn gewijzigd en alleen die backupped?

Cobian Backup kopieert netjes de hele 120gig aan fotos en documenten, en zo is mijn 1tb schijfje snel vol :-)
    Let's kick some ass and chew bubblegum...
    ----------------------------------------------------------------------------
    '71 Alfa Romeo Giulia Super
    '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
    '00 BMW E39 528iA Touring
    '06 BMW Z4M Roadster
    '96 BMW E36 328i trackracer
    '07 Aprilia Tuono Factory

Die optie heet incrementele backup en zit in vrijwel elk fatsoenlijk programma.

Zo ook Cobian hoewel 't wat afhankelijk is van een bitje:

http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup_faq.htm#38

Comment

LOL, anders kijk ik eerst even goed naar de opties voordat ik een draadje open....:-)

Thnx M4
      '06 BMW Z4M Roadster

Comment

Syncback werkt super. Kan ook comprimeren en in gecomprimeerde mappen kijken. Maakt jobs aan en schedulet deze in Windows voor je.

Comment

Ik heb Backup & Synchronize.

Daarmee maak je zelf een soort macro's aan waarin je vastlegt welke mappen naar welke locatie gebackuped moeten worden. En dat backuppen kun je definiŽren: alles domweg kopiŽren en overschrijven of alleen de verschillen kopiŽren, of data vanaf een bepaalde datum kopiŽren zelfs dacht ik. Het werkt simpel, overzichtelijk en vooral doeltreffend.
          Oliestoken voor het goede doel

Comment

Synctoy doet het bij mij nog steeds prima.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
              Ik heb Backup & Synchronize.

Daarmee maak je zelf een soort macro's aan waarin je vastlegt welke mappen naar welke locatie gebackuped moeten worden. En dat backuppen kun je definiŽren: alles domweg kopiŽren en overschrijven of alleen de verschillen kopiŽren, of data vanaf een bepaalde datum kopiŽren zelfs dacht ik. Het werkt simpel, overzichtelijk en vooral doeltreffend.
              Dat doet Cobian ook allemaal netjes, maar had ik natuurlijk weer niet gezien :)
              '06 BMW Z4M Roadster

Comment

Working...
              X