Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dell Mini 10v?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Dell Mini 10v?

Ik zit er aan te denken een netbook voor mijn vrouw te kopen voor onder de boom. Ze zal er naar verwachting >95% van de tijd mee internetten en <5% Word (heel af en toe dus) op gebruiken.

De Dell Mini 10v lijkt me wel wat voor haar (in het roze, hehe).
    http://www1.euro.dell.com/content/pr...hs1&l=nl&s=dhs
    Is dat inderdaad ook goede?
    Je gaat het pas zien als je het door hebt

Als ze het niet erg vind om naar een mini schermpje van 10.1" te kijken tijdens het interpretten: gewoon doen.

Wanneer ze zo'n mini schermpje niet te pruimen vind, moet je eens in dit draadje loeren: http://www.gummen.org/forum/showthre...ghlight=laptop

Maybe kan John nog wat roepen over de roze laptop van mevr. John en of ze nog steeds tevreden is over het apparatus.

Comment

Mijn vriendin heeft zo'n ding, niets mis mee. Volgens mij is die van haar nog met 512Mb RAM geleverd (kan nu niet meer) en dat is echt te weinig. Verder wel wennen aan kleine schermpje.
      2019 Volvo V60 T6

Comment

Ze worden nu geleverd met 1GB.
        Ze leveren hem ook met Win7 Starter. Draait dat enigszins?

Comment

Starred: Win7 draait op dergelijke netbooks prima; naar mijn idee zelfs beter dan XP. Ik heb zelf een Asus eee, qua hardware vergelijkbaar met die Dell en die gaat als een speer :)
          Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

En er kan OSX op! ;)

Comment

10" is prima voor internetten en Word. Zelfs foto's bewerken kan af en toe nog wel, ik heb 8.9" en het enige echte nadeel is dat 1% van de websites niet geschikt is voor de lage hoogte van deze netbook schermpjes en je op die sites niet naar beneden kunt scrollen, zowel met IE als Google Chrome (firefox weet ik niet).

Verder blijft 't zaak om goed te kijken naar de accuduur, door even reviews te lezen van gebruikers, ipv de fabrieksopgave. Als ze zeggen 8 uur, dan betekent dat dat je met alleen Word al na 2 uur aan 't infuus moet. Net te kort om je levensverhaal in een park of op terrasje op 'papier' te zetten...

Met Wifi en internet (vooral Youtube) aan gaat 't helemaal rap met je accu.

Comment

Is dat niet een beetje overdreven, Dennis? Zes uur werken op een nieuwe netbook haal je *makkelijk*. Misschien dat je batterij op z'n end loopt?

Comment

Welke zou je kiezen, de Dell Mini 10v (E279) of toch deze Asus Eee 1008 HA(E259) en waarom?

http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=LUiLXJyf53i17Dmh

Comment

Ik heb voor Asus en niet Dell gekozen een paar maanden geleden, omdat ik mezelf een strikt budget gesteld had en Dell nou eenmaal wat duurder is. Support van Dell is wel beter, dus misschien dat je dat het extra geld waard vindt. Hardware is praktisch hetzelfde...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                      Is dat niet een beetje overdreven, Dennis? Zes uur werken op een nieuwe netbook haal je *makkelijk*. Misschien dat je batterij op z'n end loopt?
                      Ik zeg alleen maar dat je erop moet letten, want die van mij doet 't maar 2 uur en dat wist ik van tevoren, omdat ik dat in de reviews had gelezen. Acer claimt 8 uur, maar het is gewoon een hele kleine accu, die op te waarderen is tot n die 3 keer zo lang mee gaat en dus ook 3 keer zo groot is. Dan haal je die 6 uur ook.

Comment

Dit een een goede kanshebber: de Asus 1008HA. Lekker dun, goede specs, mooi design. En dan in Pink, omdat dat wat aparter is en dus leuker als kado. Dit is trouwens 1 van de weinige modellen met een wit kader om het scherm ipv een zwart kader.

Wat ik me alleen nog afvraag of 10" niet toch net te klein is om te internetten? Of hoef je niet constant horizontaal te scrollen?

Comment

Ik vind 10" aan de kleine kant ja, zeker als er langer achtereen op werkt. Maar 'F11' is een handige optie op je browsert :)

Comment

Je kan d'r een winnen/wensen via http://dellmini.kijkditnouaktie.nl/

Comment

Je hebt tegenwoordig ook 10" schermpjes met een resolutie van 1280x720 ipv de gebruikelijke 1024x600 resolutie.

Iemand ervaring daarmee? Is daar goed mee te werken?

Comment

Heb net een Acer 1810tz gehaald. Ideaal want:

- 100% toetsenboord
                                - geen scrollen met 1366x768
                                - toch handzaam met 11,6 inch diagonaal
                                - Zeer ok touchpad

Kleiner dan 1280x720 is niet aan te raden idd.

Comment

Dat is inderdaad een ideaal ding, blijkt ook uit de testen.

Maar ik wil echt GEEN zwarte als kado geven, moet dus een lekker kleurtje hebben. Bij voorkeur roze

Comment

Yoooo, nu is vrouwlief al een paar maandjes in bezit van dit gaaf ding.
                                    Maar goed buiten de kleur stelt ze heel weinig eisen:-)

Deze dus:
                                    http://zoek.dell.nl/1/1/10846-flamin...45-laptop.html

Maar serieus, werkt voortreffelijk, zit er zelf ook vaak achter omdat m'n DVD station het dus nog steeds niet doet.
                                    2 x ouwe premium meuk
                                    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Trouwens bewust niet eentje genomen met een nog kleiner scherm.
                                      Ben zelf gewend aan mijn 22" scherm en dan is die stap terug naar 15" al groot zat.
                                      2 x ouwe premium meuk
                                      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                        Trouwens bewust niet eentje genomen met een nog kleiner scherm.
                                        Ben zelf gewend aan mijn 22" scherm en dan is die stap terug naar 15" al groot zat.
                                        Valt wel mee denk ik. Heb zelf een 24" op m'n werkkamer maar zit het vaakste achter m'n zakelijke laptop met 12" scherm. Met die laatste valt uitstekend te werken. Zou niet meer groter willen. En mijn vrouw wil dus eigenlijk ook zo'n soort laptopje (liefst nog iets kleiner) maar dan een leuke roze..
                                        Ik denk dat 11.6" the max is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                          Yoooo, nu is vrouwlief al een paar maandjes in bezit van dit gaaf ding.
                                          Maar goed buiten de kleur stelt ze heel weinig eisen:-)

Deze dus:
                                          http://zoek.dell.nl/1/1/10846-flamin...45-laptop.html

Maar serieus, werkt voortreffelijk, zit er zelf ook vaak achter omdat m'n DVD station het dus nog steeds niet doet.

Prima ding i.d.d., maat van mij heeft onlangs zo eentje aangeschaft. Bizar veel waar voor je geld ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Starred Bekijk bericht
                                            Ze worden nu geleverd met 1GB.
                                            Ze leveren hem ook met Win7 Starter. Draait dat enigszins?
                                            Mijn ervaring, Windows 7: minimaal 2Gb. Kost geen drol extra en draait absoluut sneller.
                                            Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Starred Bekijk bericht
                                              Je hebt tegenwoordig ook 10" schermpjes met een resolutie van 1280x720 ipv de gebruikelijke 1024x600 resolutie.

Iemand ervaring daarmee? Is daar goed mee te werken?
                                              Ik heb een Acer D250 netboekje met 1024x600. Prima ding, maar ik merk idd dat die 1024x600 af -en toe nt te weinig is. Mocht je de pegels hebben voor zo'n 720p schermpje, doen.
                                              Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Het is een Acer Aspire 751H in het roze geworden. Betaalbaar, heeft een 11" HD schermpje, en is lekker dun. Absoluut geen snelheidsmonster, maar wel geschikt om relaxed te internetten op de bank. Keyboard schijnt prima te zijn.

En een leuk muisje erbij met bijpassend velletje :-)

Comment

Working...
                                                X