Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe desktop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe desktop

Alright, ik ben op zoek naar een PC (desktop).

Ding wordt vooral gebruikt voor internet en Office-toepassingen, maar er wordt soms mee gegamed (dus fatsoenlijke videokaart nodig en RAM) en er gaat veel mee ge-Skypt worden (microfoon, boxen, webcam). Ik heb hier al een HP 19 inch breedbeeld scherm, dus die heb ik niet nodig.

Budget is zo'n 400 euro. Wat zijn zoal de mogelijkheden? Tips?

Is dit bijvoorbeeld wat? http://www.paradigit.nl/info.php?group=&art=10021621
    2019 Volvo V60 T6

Niet bepaald een snelle processor en videokaart (wel meer dan 256mb! ;-))
    Kijk ook eens hier:
    http://tweakers.net/reviews/1429/twe...mber-2009.html
    En dan met name:
    http://tweakers.net/reviews/1429/2/t...issysteem.html
    Even wat onderdelen schrappen die je niet nodig hebt en upgraden naar het basis systeem en je hebt een mooie pc.

Comment

Maar die moet ik zelf in elkaar zetten? Gaat geen succes worden ;-)
      2019 Volvo V60 T6

Comment

Nee dat kan je gewoon laten doen. Voeg de spullen toe aan je mandje en zoek de shop die (bijna) alle onderdelen op voorraad heeft en geef bij de bestelling montage als optie mee.

Comment

De tijd dat ik zelf die handel in mekaar schroefde is ook allang voorbij hoor. :-)

Comment

Asus eee box?

http://www.informatique.nl/cgi-bin/i...ee%20box&G=186
            http://www.alternate.nl/html/summary...2=099&cat3=067

Mac Mini?
            Oud model (458 euro inc BTW): http://www.mailamac.nl/index.php?act...0ceca3ebb34d23

Nieuw model is duurder (545 euro):
            http://www.mailamac.nl/index.php?act...0ceca3ebb34d23

Heb je wel een superstil handzaam kastje en Mac OS X :-)
            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Ja, leuk om mee te gamen, zo'n Appel met OS-X...
              Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Zoiets zou het dan kunnen worden (via Alternate)? Volgens mij mis ik nog iets om draadloos te kunnen internetten. Verder aardig compleet? Comments?

Attached Files
                2019 Volvo V60 T6

Comment

Je mist een OS. Of ga je Linux draaien?
                  All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Als je er zelf niet handig mee bent, net zoals ik, doe dit dan NIET via internet!

Als er wat mee is, moet je dat ding in de auto kunnen gooien en even bij je leverancier langs kunnen gaan. Geen geklooi met opsturen en 4 weken kwijt zijn.

Dus ga niet voor de goedkoopste internetaabieding, maar haal hem gewoon waar je woont.

Dit is gebaseerd op een ervaringsbericht. Kan 75€ goedkoper zijn, maar je hebt er zoveel irritatie van, als het ding het niet goed doet.
                    You know that reality is immaterial

Comment

Ga anders ff langs bij Informatique Spinnemans! Lekker dichtbij en die gasten hebben echt kennis. Niet de allergoedkoopste shop maar daarentegen kun je wel vlot langs zoals Schnitzelman dat hierboven zo goed beschrijft :)

Ik wil je desnoods wel helpen hoorrrr. Mits je me gaat golfen de 19de... ;-)
                      Aprilia RSV Mille '01

Comment

Goed punt. Ik ga er eens over nadenken.

OT: Golfen de 19de? Weinig kans ;-) 's-avonds kan ik trouwens sowieso niet.
                        2019 Volvo V60 T6

Comment

Wááát..??? You're kidding..?! :(

Pleur dan ook maar op met die compu van je! ;-)
                          Aprilia RSV Mille '01

Comment

Zo'n toko als paradigit of computerland (behoorlijk wat zaken verspreid over heel NL) hebben over 't algemeen redelijk wat inhoudelijke kennis.

Zo'n Radeon HD4000 gaat 't bijvoorbeeld niet worden als je ook maar 1 spel wilt spelen. Dat kan een kaart van 4 tientjes gewoon niet. Punt.

Gelukkig heb je voor niet al teveel meer, zeg 100 piek, wel iets fatsoenlijks, voor de casual 3D gamer die niet op 1920x1200 8xanti-aliases spellen als Crysis wil spelen. Of een COD:Modern Warfare II. Want dat draait gewoon zelfs niet eens op een kaart van 100 piek. Minimaal 200 piek en een superduper CPU en geheugen anders is 't gewoon de allerlaagste resolutie en hopen dat ie wil starten. De lat ligt hoog tegenwoordig !

Om je een idee te geven hoe extreem 't verschil is met high-end videokaarten; http://service.futuremark.com/hardwa...radeon_hd_4350

Het 4e balkje met getal "570" zegt 't wel zo'n beetje. De 4350 is de 250 cc 'brommer'-motor daar waar je toch wel minimaal een 2 liter turbootje of V6 nodig hebt om op 't game-circuit mee te kunnen doen.

Alternatief ; 4670/512 Mb van 62,90 scoort "1870" link (dus 330% sneller dan die 4350)

Liever nog de 5750 (119 euro) scoort 9166 d.w.z. 1600% sneller dan 4350 en 490% sneller dan de 4670.

Op de totaalprijs maakt het 70 euro uit maar voor elk spel is 't 't verschil tussen "het werkt niet" en "hey dat is leuk".

Geheugen (4gb) is prima, van de disk (500 mb) zou je misschien toch 1 Tb willen maken (amper paar tientjes en dan gelijk dubbel zoveel) en soms ook wat sneller. CPU is niet heel snel zie deze enorme lijst ;

http://www.cpubenchmark.net/cpu_look...hlon+II+X2+245

(die X2 245 staat op onderste 1/3 van de pagina)

Ik persoonlijk ben iets meer fan van Intel cpus ; die kun je wat makkelijker opschroeven (in geval van de nieuwe Intel Celeron E3200 (42 euro) ging dat snel tot de 4 Ghz terwijl hij uit de doos maar op 2.4 Ghz loopt, da's even 66% extra pk's en dat merk je -zeker- als je een spelletje speelt. Standaard zou ik dat ding op zeg 3 Ghz laten lopen dwz 25% meer power. Het is te vergelijken met de turbodruk met 0.2 bar opvoeren ; gaat prima, pas na 3 ton merk je d'r wat van. Tegen de tijd dat die PC 5 jaar oud is en dan 'problemen zou gaan krijgen' is 't ding toch al waardeloos geworden maar heb je wel 5 jr lol gehad van de extra snelheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                              Ja, leuk om mee te gamen, zo'n Appel met OS-X...
                              Handig he, bootcamp. Kan je gewoon toch nog windows voor games installeren. En voor het echt werk gewoon OS X gebruiken. Geen gezeik met virussen, malware en andere shit.
                              Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                Zoiets zou het dan kunnen worden (via Alternate)? Volgens mij mis ik nog iets om draadloos te kunnen internetten. Verder aardig compleet? Comments?

En het valt niemand op dat meneer een AM2 moederbord combineert met een AM3 processor?

- Ja, je mist een draadloze netwerkkaart
                                - Een 4 tientjes videokaart is idd crap voor games
                                - Er staat nergens vermeld of er wel een voeding in die behuizing zit (ik gok van niet, voor dat geld)

En M4 is helemaal gek als hij adviseert een opgeklokte celeron in te zetten voor games. Naast het feit dat celerons de 'trekkracht' missen (gebrek aan cache) hebben de stock koeler + cheapo kastje en dito voeding niet de power- of stroom reserves voor een overklokpoging. Voor gaming is die AMD CPU prima geschikt want gaming leunt net zo zwaar op geheugen / chipset en zeer zwaar op de videokaart.

Maat van me heb ik voor inkoopprijs een redelijke gamepc verkocht met 1gb Geforce 9600GT erin, 4gb, 500gb schijf en Dualcore intel en was 600 euro kwijt met Vista basic legaal erop.
                                Last edited by htt-thalan; 09-12-09, 15:15.
                                Good. Bad. I'm the guy with the gun.

Comment

http://www.databyte.nl/98.JUM7Z.T7N

Hier. Nog steeds crappy videokaart maar het systeem is compleet werkend, hoef je niks aan te doen. In plaats van garantie per onderdeel heb je nu garantie op de hele bak tegelijk (ze halen hem op en brengen hem terug). Kun je leuk instappen en op termijn snellere kaart erin proppen.

Bovendien krijg je bij deze bak firewire en draadloos internet kado :-)

Comment

Sorry htt maar die cache op die celeron boeit voor geen meter. Die discussie voer ik al 15 jaar met allerlei lui. In de praktijk boeit cache geen zak omdat vrijwel elke applicatie groter is dan de cache op de CPU. Alleen bij langdurige repetitieve handelingen met kleine algoritmes merk je -iets- van een kleinere cache, in de praktijk is een winst van 10% dankzij een veel grotere cache al veel. Seeing is believing dus hier een artikel van tomshardware ; http://www.tomshardware.com/reviews/...er,1709-7.html

Verder is die Celeron E3200 een gloednieuwe processor die niet te vergelijken is met de oude, heb je de specs al gezien ? Zit VT in , is gewoon een moderne dual core CPU met 45nm technologie dus zuinig maar gewoon lekker goedkoop gemarked. Zeg maar de Golf VI met 1.4 TSFI moteur. Je krijgt wel een hele Golf en kan vlot van A naar B, maar betaalt niet de prijs van de VR6.

Lees een review/benchmarktest/overclocking-test ; http://www.xbitlabs.com/articles/cpu...n-e3300_9.html

't Ding haalt met normale lucht-koeling al 4 Ghz dus op een wat gematigder tempo is 3 Ghz dus geen enkel probleem.

De videokaart in 't systeem dat je adviseert scoort dit : http://service.futuremark.com/hardwa..._geforce_9200_

Factor 2 trager dan wat floris_s al had bedacht. En factor ziljard minder dan iets fatsoenlijk van rond de 80-110 euro.

Voortaan even jezelf beter informeren, junior-assistent pre-sales technician ;)

Comment

Draai jij maar een Sweex voeding, overgeklokte Celeron met slurpkaart in elkaar :-) dan zien we wie het laatste lacht.

Dat jij er misschien veel vanaf weet, betekent niet dat een ander automatisch niks weet. De cache bij een CPU (en altijd al een bottleneck bij de Celeron, hence de prijs) is altijd de cache. Ja, elke applicatie is groter dan de cache, maar daarvoor is de cache ook niet bedoeld. Applicaties worden in je ram geladen, de cache dient voor korte uitwisselingen tijdens berekeningen. Omdat sommige data door de cache heen van en naar het ram worden geschreven, bepaalt de hoeveelheid cache indirect ook hoeveel effectief gebruik je van je geheugen kunt maken. Kleiner is dus minder.

Ergo, voor gaming kies ik eerder een 'volledige' amd dan een geknipte intel.

Verder gaf ik al aan dat de kaart in die Acer volwaardig kut is, het voordeel is niet de kaart maar het feit dat het een compleet systeem is, met volledige garantie, inclusief OS, binnen het gevraagde budget. De enige die niet voldoet is de kaart, en dat kan later altijd nog uitgebreid worden.

Het overklokken van je processor is als het verhogen van de redline op je toerentellen (om in gummen-analogie te blijven). Het kan verdomd veel extra performance opleveren ALS je de rest van je 'systeem' er ook op aanpast/inricht en de kleinste fout kan rampzalig zijn. Bovendien worden de toleranties dunner en moet je voor een hele stevige (en stabiele) voeding zorgen (wanneer je vcore teveel gaat pieken terwijl je al tegen het dak loopt, sloop je de boel), moet je i/o controller en ram de hogere FSB aankunnen (bij mijn weten hebben de celerons nog steeds een gelockte multiplier) en moet je koeling goed zijn. Dat betekent niet alleen een leuke koeler op het blok zelf maar ook de kast waar hij in hangt.

Dit alles dient te worden uitgevoerd door iemand die weet waar hij mee bezig is, en is dus niet interessant voor een leek.
                                      Last edited by htt-thalan; 09-12-09, 16:32.

Comment

Je hebt helemaal gelijk.

Comment

Lol..
                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

/me kan me de tijd van de dual celeron 300a's op Abit mobo's zich nog prima voor de geest halen. Of die dual PII 266, dik vet overgeklokt naar 300 echte megahertzen.

Ohja, die Dual Cellie was van M4, die dual PII van mij. Kan me zelfs nog mn Pentium90 draaiende op 100 echte megahertzen herinneren.

Vertel nog eens htt-tralala, hoe werkte dat overklokken ook alweer?

Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht
                                            En het valt niemand op dat meneer een AM2 moederbord combineert met een AM3 processor?
                                            En dus?

http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=daNjn5iQIh14MVvN

De M4A78-VM ondersteunt prima AM3 cpu's..........................
                                            Last edited by _Arthur; 10-12-09, 07:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door htt-thalan Bekijk bericht

- Ja, je mist een draadloze netwerkkaart
                                              - Een 4 tientjes videokaart is idd crap voor games
                                              - Er staat nergens vermeld of er wel een voeding in die behuizing zit (ik gok van niet, voor dat geld)

En M4 is helemaal gek als hij adviseert een opgeklokte celeron in te zetten voor games. Naast het feit dat celerons de 'trekkracht' missen (gebrek aan cache) hebben de stock koeler + cheapo kastje en dito voeding niet de power- of stroom reserves voor een overklokpoging. Voor gaming is die AMD CPU prima geschikt want gaming leunt net zo zwaar op geheugen / chipset en zeer zwaar op de videokaart.

Maat van me heb ik voor inkoopprijs een redelijke gamepc verkocht met 1gb Geforce 9600GT erin, 4gb, 500gb schijf en Dualcore intel en was 600 euro kwijt met Vista basic legaal erop.
                                              Euh, die lijst is voor 85-90% die tweakers best buy. Volgens hen moeten het genoemde moederbord en processor samen kunnen werken (EDIT: zie Arthur's linkje). Daarnaast heeft die behuizing een 350W-voeding meegeleverd.

Verder allemaal abacradaba in dit draadje. Ik wil gewoon een goeie en duidelijke oplossing ;-) Kijk, 500 euro is ook prima, gaat me even om een richtprijs.
                                              2019 Volvo V60 T6

Comment

zoiets misschien:

Mini
                                                Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Heb al een paar jaar Dells.
                                                  Prima prijs/kwaliteit verhouding.
                                                  Bijv. zoiets, nu met behoorlijke korting: http://configure.euro.dell.com/dells...5_headless_rec

Prijs per eenheid Incl. BTW € 1.072,00
                                                  Profiteer van € 473 inclusief BTW korting op geslecteerde Desktops
                                                  (Vervalt dinsdag 22 december 2009)
                                                  TOTAAL Incl. BTW: € 599,00

Windows® 7 Home Premium 64 Bit
                                                  4.096 MB 800 MHz Dual Channel DDR2-geheugen [4 x 1.024]
                                                  1.024 MB NVIDIA GeForce GT220 grafische kaart
                                                  1 TB SATA-harde schijf (7.200 rpm)
                                                  Dvd+/-rw-station (cd/dvd lezen/schrijven)
                                                  Geïntegreerde high-definitionaudio
                                                  Intel® Core™ 2 Quad-Core Q8300 Processor (2.50GHz, 4MB cache, 1333MHz FSB)
                                                  Je gaat het pas zien als je het door hebt

Comment

Tsja, ik heb nu een Dell, die zonder problemen werkt. Een 2.4GHz Dimension 4450 met 512Mb RAM en Windows XP. Lijkt me niet waard om nog in te investeren?

Oh ja, ik wil geen Mac (ondanks groot fan van mijn iPhone v1)
                                                    2019 Volvo V60 T6

Comment

Die Dell die ik bedoelde is gewoon een compleet systeem, hoef je niks voor in elkaar te schroeven, wordt gewoon volledig geinstalleerd thuis bezorgd.
                                                      Je gaat het pas zien als je het door hebt

Comment

Gebruik zelf ook als jaren Dell. Geen geschroef en gezeik maar wel enige invloed op de hardware (je kunt het met zwaardere videokaart of meer geheugen e.d. bestellen).

Comment

Euh, die lijst is voor 85-90% die tweakers best buy. Volgens hen moeten het genoemde moederbord en processor samen kunnen werken (EDIT: zie Arthur's linkje). Daarnaast heeft die behuizing een 350W-voeding meegeleverd.

Verder allemaal abacradaba in dit draadje. Ik wil gewoon een goeie en duidelijke oplossing ;-) Kijk, 500 euro is ook prima, gaat me even om een richtprijs.
                                                          En als je later wilt upgraden, is het inderdaad geen slecht idee om op even te kijken wat voor voeding er standaard wordt meegeleverd. Daar kwam ik achter toen ik mijn '06 Acer ging upgraden met een 9600 GT en geen beeld kreeg. Bleek dus dat er een 250W voeding in zat terwijl die kaart 300W nodig had. Maar niet getreurd, nu heb ik er ook een extra stille en sterke voeding in zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Starred Bekijk bericht
                                                            Die Dell die ik bedoelde is gewoon een compleet systeem, hoef je niks voor in elkaar te schroeven, wordt gewoon volledig geinstalleerd thuis bezorgd.
                                                            Begrijp ik, wilde alleen aangeven dat ik in het verleden ook Dell gekocht heb tot volle tevredenheid. Toen kwam eigenlijk bij mij op of het wellicht waard was om mijn huidige systeem te upgraden, lijkt me beetje lost money.
                                                            2019 Volvo V60 T6

Comment

Tsja, ik heb nu een Dell, die zonder problemen werkt. Een 2.4GHz Dimension 4450 met 512Mb RAM en Windows XP. Lijkt me niet waard om nog in te investeren?

Die doet het hier (na acht jaar!) nog altijd zonder problemen, na een geheugenupgrade en een verse harddisk. Reden genoeg om vervanging met weer een jaar uit te stellen. Maar ja, geen games hè, dat scheelt.
                                                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                                Die doet het hier (na acht jaar!) nog altijd zonder problemen, na een geheugenupgrade en een verse harddisk. Reden genoeg om vervanging met weer een jaar uit te stellen. Maar ja, geen games hè, dat scheelt.
                                                                Idem hier, ding is 7 jaar oud, nog de eerst HD zelfs (alle relevante zaken zijn backed up via externe HD). Ik game op dit moment dus ook niet, maar als er toch een nieuwe komt is een modaal videokaartje wel leuk.
                                                                2019 Volvo V60 T6

Comment

Working...
                                                                X