Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC vs console

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• PC vs console

Ik heb een PS3 en een redelijk goed gespeccede PC.
    Wat me opvalt is dat een hoop console games op slechts 720p draaien, terwijl ik hetzelfde spel op de PC op de volle 1080i kan draaien.
    Als je daarbij optelt dat de PC versie vaak goedkoper is en ik ze via Steam kan downloaden (erg makkelijk), dan merk ik dat ik steeds vaker voor de PC versie kies.

Fpsen moet je so wie so op de PC spelen.
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Mee eens is me ook tegengevallen alhoewel je dichtbij de tv moet zitten om echt verschil te zien. Bij een PC zit de monitor veel dichterbij dan is resolutie belangrijker.

GT 5 Prologue is 1080P, ben benieuwd of de uiteindelijk versie het ook heeft.
    ----------------------------------------------------
    F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
    ----------------------------------------------------

Comment

Elk spel dat ik voor de PC kan krijgen(indien ook be3schikbaar voor de PS3) neem ik ook voor de PC. De PS3 krijgt alleen eventuele exclusives of spellen die veel te laat op de PC(GTA IV, AC2 :-( ) verschijnen te eten. De spellen voor de PC zijn (veel) goedkoper, vaak (veel)mooier en flexibeler(qua input mogelijkheden,(uitgebreide) modificaties, maar ook bijvoorbeeld stereoscopisch 3D). Ook hoef je niet 10 generaties oude computers in je huis te hebben om oude spellen nog eens te kunnen spelen(mijn PS3 speelt alleen PS1 spellen en daar zit voor mij niks tussen). Al kan je met de PC probleemloos tot de PS2 emuleren(gna gna).

Bovendien heeft de console inmiddels aardig wat nadelen van de PC overgenomen. Vastlopers zijn bijvoorbeeld voorafgaand aan de eerste patches ook bij consoles geen uitzondering meer en bij spellen die iets online doen kan het zo zijn dat je eerst even 10 minuten of veel meer MOET wachten tot alle updates verwerkt zijn(GT5P) als je een tijdje niet hebt gespeeld, ook als je gezellig met zijn tweeën 'even' een spelletje wil spelen(was na één patch-loop dus ook een quit). Daarna nog even LBP, zelfde verhaal. Ja, heel handig en gebruikersvriendelijk zo'n console. :-)

Enige nadeel van de PC is die rottige copy protection in alle geuren en kleuren die me als betalende klant vaak nogal storen. Vooral degenen met een x aantal activations. Maar ik heb het idee dat de uitgevers beginnen te leren. Het is al weer minder erg dan een jaar geleden.

Ik game al meer dan 20 jaar, maar van de dominatie van de consoles word ik eerlijkgezegd niet blij. Heel eerlijk had ik liever dat ze inmiddels verdwenen waren.
      Last edited by MN-Power; 24-12-09, 02:21.
      Every second of your life is a part of your song

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
        Ik game al meer dan 20 jaar, maar van de dominatie van de consoles word ik eerlijkgezegd niet blij. Heel eerlijk had ik liever dat ze inmiddels verdwenen waren.
        Ditto hier. Je merkt ewoon dat de meeste spellen generieke console ports zijn. Daarmee is er vaak ook geen verschil meer tussen de PS3 en de xbox360.

Gisteren touwens weer een nadeel gevonden van dePC. Een aantal spellen (Dirt2 oa.) herkent mijn stuurtje niet onder Win7.
        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Pc gebruik ik eigenlijk alleen om spellen uit te proberen. Illegaal downloaden en als het bevalt koop ik hem voor de xbox.

Het argument van vastlopers en 10-minuten durende updates herken ik niet. Vastlopers nog niet meegemaakt, echt nooit. En updates is af en toe en duurt slechts enkele seconden.

Pc is leuk maar die gebruik ik liever om andere dingen op te doen. Als ik speel wil ik gewoon een cd erin doen en verder geen gedoe. Mensen die ik ken zijn ook geen pc-gamers dus online spelen moet sowieso via de xbox. En inderdaad zijn de kopieerbeveiligingen behoorlijk irritant.

Maar het belangrijkste argument voor mij is exclusieve spellen (Gears of War 2, forza 3 bijv).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jersey951 Bekijk bericht
            Pc gebruik ik eigenlijk alleen om spellen uit te proberen. Illegaal downloaden en als het bevalt koop ik hem voor de xbox.
            Tja, vandaar de slechte naam van het PC platform voor ontwikkelaars. Shame on you. Proberen is best, maar koop hem dan ook op de PC als je het leuk vindt. ;-)(maar toch ook :-( ) Laat anders die xdoos ombouwen :-)

Het argument van vastlopers en 10-minuten durende updates herken ik niet. Vastlopers nog niet meegemaakt, echt nooit. En updates is af en toe en duurt slechts enkele seconden.
            Nou geloof het maar, een console is ook een computer en bij diverse spellen komt het bij meerdere mensen zelfs reproduceerbaar voor(enkele voorbeelden, zonder zoeken: GTA IV had het, Uncharted 2 kon volgens mij ook vastlopen en dat geldt ook voor Assassin's Creed 2).

Pc is leuk maar die gebruik ik liever om andere dingen op te doen. Als ik speel wil ik gewoon een cd erin doen en verder geen gedoe. Mensen die ik ken zijn ook geen pc-gamers dus online spelen moet sowieso via de xbox. En inderdaad zijn de kopieerbeveiligingen behoorlijk irritant.
            Tja ik gebruik hem ook als(favoriete) game platform. De basis aanschaf heb je toch, dus valt het met de game specifieke kosten best mee. Zeker als je de veel lagere prijs van de spellen incalculeert. En met een platform als bijvoorbeeld Steam heb je die archaïsche schijfjes niet eens nodig. Is ook nog eens goed voor de laadtijden(groot nadeel van consoles IMHO). Online gaat op de PC ook prima(wel vreemden over het algemeen, maar dat boeit niet), is daar zelfs begonnen, maar ik moet ook eerlijk dat ik liever voor de singleplayer ga.

Maar het belangrijkste argument voor mij is exclusieve spellen (Gears of War 2, forza 3 bijv).
            Zoals gezegd, dat zijn de enige spellen die ik voor de console koop. Ik kan jammer genoeg niet anders(en dat weten die vervelende uitgevers ook :-() als ik ze toch wil spelen.
            Every second of your life is a part of your song

Comment

Working...
            X