Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E-book Sony reader

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• E-book Sony reader

Als kerstcadeau een Sony reader gekregen, een E-book.
    Pa gaat dus vanaf nu digitaal lezen.
    Ideaal mee te nemen als je reist lijkt me.
    Via Bol.com besteld, de software liet zich wat lastig installeren, maar vanwege kerst was mijn persoonlijke systeembeheerder (Rohl) op bezoek en die had dat kunstje zo geflikt.
    Vanmorgen mijn 1e 10 boeken gedownload en dat ging als een speer.

Zou ik het gevoel en de reuk van papier gaan missen, Dutch en Brun ??
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Zit er geen reukverspreider op dan? Die heb je namelijk ook.

Comment

passen al die rallyfoto's uit die fotoboeken wel op zo'n schermpje Pa? :-)
      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

maar even zonder gein, gaat dat goed? die kleine lettertjes boven de 50? Het zou namelijk ook wel wat voor mijn pa zijn, die leest zich suf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
          maar even zonder gein, gaat dat goed? die kleine lettertjes boven de 50? Het zou namelijk ook wel wat voor mijn pa zijn, die leest zich suf.
          Lettergrootte is helemaal instelbaar Dick, je moet dan wel meer omslaan natuurlijk. Ik lees op formaat M, S is me iets te klein. Maar je hebt nog grotere letters indien je dat wenst.
          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

nou laat maar eens weten als je een paar uur hebt gelezen......

Comment

Ik lees ook redelijk wat boeken en ben benieuwd hoe zo'n E-book bevalt. Volgens mij zou ik een beetje het gevoel krijgen of ik vanaf een laptop wat aan het lezen ben :)

Comment

nou ik ben al even flink aan het lezen over die apparaten maar men is er erg positief over. Leuk!

Comment

Zou ook wel wat voor mijn ma zijn denk ik. Krijg je geen beelschermogen van zo een ding? Zo een trillend ooglid zegmaar? Heb ik nog weleens als ik erg veel werk.
                  BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Heb zelf enkele maanden een e-book. Een bebook om precies te zijn. Werkt prima en nee beeldschermogen krijg je er niet van omdat het geen beelscherm is. Althans niet in de tradionele zin. Het beeld wordt gevormd door e-ink en ziet er net zo uit als normaal papier. De eerste keer dat je het ziet denk je waarschijnlijk dat het nep is...

Ik ben er meer door gaan lezen eigenlijk. Studieboeken e.d. gaat wat minder vanwege plaatjes enzo. Het aantal grijstinten is beperkt en pagina's met plaatjes laden ook langzamer.

Comment

Sowieso ben ik wel eens benieuwd hoeveel mensen er hier lezen. Ik ben echt een bar slechte lezer........vind het eigenlijk best wel jammer. Ben jaloers op mensen die zo een hele avond kunnen zitten lezen op de bank.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                        Sowieso ben ik wel eens benieuwd hoeveel mensen er hier lezen. Ik ben echt een bar slechte lezer........vind het eigenlijk best wel jammer. Ben jaloers op mensen die zo een hele avond kunnen zitten lezen op de bank.
                        Nah, ik heb al een boek. ;-))

Groet
                        GJ

Comment

Hele dag ook wel, als het een goed boek is.

Comment

Speciaal voor ExTaxi ; http://www.gummen.org/forum/showpost...7&postcount=10

Eerste linkje kijken voor de boekenliefhebbers ;)

Comment

Oei, Pa, ik ben jaloers. Ik kijk ook al heel lang naar zo'n ding. Weliswaar houd ik van echte boeken, maar als je vaak onderweg bent en leest, is zo'n e-Book wel erg prettig. Scheelt weer gewicht in de tas.

Kun je makkelijk nieuwe boeken vinden om te downloaden? Of zijn 't alleen wat oudere uitgaven die elektronisch verschijnen?
                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

brun, hier zie je oa wat je bij BOL kunt kopen
                                http://www.bol.com/nl/l/nederlandse-...419/index.html

Comment

Qua lezen is het erg fijn zo'n E-book.
                                  Neem wel eentje zonder touch-screen, want dat scherm is minder mooi en minder scherp door de extra dikte.

En er zijn nog heel veel kinderziektes. De DRM beveiliging zuigt bijvoorbeeld. Je betaalt voor een boek en mag hem dan 5 keer installeren. Als die 5 keer op zijn, moet je het boek nog een keer kopen.
                                  Dus als je e-book een paar keer crashed of je zit zelf te klooien.

Daarnaast zijn er nog diverse standaarden. Ook niet handig.

@brun : bijna alles komt ook uit als e-book. Wordt heel hard aan gewerkt (hier).

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Toch haalt het veel van de charme weg.
                                    Ja, er is een zekere mate van gemak, maar ook veel ongemak: een boek dat valt is niet kapot en ook minder waardevol als je het verliest of het gestolen wordt. Ook zijn boeken makkelijker te verstouwen, want niet breekbaar, etc.

Wel grappig dat als er iets nieuws is men alleen maar oog lijkt te hebben voor de voordelen en niet de nadelen :)
                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Nadelen zijn er natuurlijk ook. Qua aanschaf is het apparaat best duur en kwetsbaar. DRM-beveiliging is irritant maar als je een boek legaal komt kun je die er ook afhalen (redelijk eenvoudig met wat scriptjes van Internet). Echt veel goedkoper zijn e-boeken niet.

Qua charme mis je ook wat, speciale boeken of boeken met veel foto's koop je liever fysiek.

Comment

De hele wereld is er razend enthousiast over (gezien de verkopen van die dingen) en PACO komt weer met de nadelen aan, zuurpruim! Natuurlijk heeft een e-reader ook nadelen. Maar noem je ook de voordelen van pen en papier tov een computer? :-P

Ik denk dat het vooral erg handig is als je veel boeken leest en veel op reis bent. Dat je niet boeken hoeft mee te slepen.

De beschikbaarheid van boeken is wel van belang. Mijn pa leest oa Dan Brown en daar is dan maar 1 boek van beschikbaar bij BOL.

Comment

E-books zijn idd net zo duur ongeveer.
                                          Komt ook door de BTW. Op boeken zit 6%, op E-books nog 19%.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Wat weet jij er nou van, Dick?
                                            Je gaf eerder aan dat je nog nooit van je leven een boek van dichtbij gezien hebt ;)

En de hele wereld razend enthousiast? Er zijn ook hele volksstammen enthousiast over Britney Spears en Dancing with Stars, maar daar wordt het niet beter van.

Ik zie eBooks eigenlijk meer als een vervanging van vluchtige papiermedia, zoals kranten en tijdschriften. Die hebben over het algemeen een lagere 'bewaarwaarde' dan boeken. Scheelt weer een hoop papier. Zou ook mooi aansluiten op het online karakter dat deze media meer en meer krijgt. Tenminste, als ze eens mee durven gaan met hun tijd.
                                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Webwinkel Amazon heeft met kerst voor het eerst meer eBooks verkocht dan gewone boeken. Ideale van een eBook is nou juist dat je zowel vluchtige media kan lezen, en daarnaast altijd een hele trits aan gewone boeken bij de hand hebt.

Zal niet lang duren voordat mainstream kranten en tijdschriften in NL ook aanhaken voor zover ze dat al niet doen. Ze moeten ook wel want ze kampen al jaren met teruglopende omzetten en verliezen. Ik lees dat gebruikers zich al kunnen abonneren op de digitale versies van een groot aantal Amerikaanse kranten, El Pas, Le Monde, de Frankfurter Allgemeine en The Daily Telegraph, zowel per abonnement als losse nummers. Die lijst zal snel groeien.

Daarnaast, geef het nog een jaartje of wat en de prijzen van eBooks zullen heftig gedaald zijn, worden ze ng veel populairder. Een gevulde boekenkast is leuk en mooi 'voor de heb' maar voor veel mensen vreet het ook gewoon ruimte.
                                              Last edited by floris_s; 28-12-09, 09:21.
                                              2019 Volvo V60 T6

Comment

Het bij de hand hebben is een groot voordeel. Als je zoals ik vaak veel te vroeg vertrekt als je een afspraak hebt (om niet te laat te komen) kun je lekker zo'n ding openklappen inde auto en je hebt als je boeken bij je. Een boek neemt erg weinig ruimte in, en zo'n e-reader kan zeer lang doorgaan op een accu.

Comment

Ander nadeel is dat al je boeken op 1 ding staan.
                                                  Als je dus met 2 personen bent, kun je niet tegelijk lezen. Of je moet nog een E-reader kopen en daar ook de boeken op zetten.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                                    Webwinkel Amazon heeft met kerst voor het eerst meer eBooks verkocht dan gewone boeken. Ideale van een eBook is nou juist dat je zowel vluchtige media kan lezen, en daarnaast altijd een hele trits aan gewone boeken bij de hand hebt.
                                                    Uh, ze hebben gedurende n enkele dag meer eBooks verkocht dan normale boeken, voor de rest wint de papieren variant het nog steeds. Dat wordt nogal eens weggelaten in dit berichtje :)

Comment

ik denk dat het met name bij de paperbacks, de lichte kost dus, een groot voordeel biedt. Die bewaar je doorgaans toch niet omdat ze op pleepapier gedrukt zijn en je kunt er meerdere per vakantie uitlezen en dan bespaar je een hoop gezeul. Nadeel is idd als je met zijn tween bent en dus niet makkelijk boeken kan delen zo.

Tot slot denk ik dat het " ik kan 20 boeken tegelijk meenemen" een leuke gimmick voor de pats is. Een beetje zoals camera's met 14 of meer megapixel in de handen van een amateur die hem nooit van de volautomaat afhaalt en niet weet wat diafragma met de scherptediepte doet. ;-))

Groet
                                                      GJ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                        Uh, ze hebben gedurende n enkele dag meer eBooks verkocht dan normale boeken, voor de rest wint de papieren variant het nog steeds. Dat wordt nogal eens weggelaten in dit berichtje :)
                                                        I know, maar dat doet niets af aan het feit dat het noemenswaardige ontwikkeling is. Een jaar of twee geleden had bwvs niemand van een eBook gehoord, en nu lijkt het grote publiek (ipv alleen de gadgetfreaks) meer geintereseerd in de apparaten, ondanks de nog best wel hoge prijs.

Trouwens, zo'n eBook lijkt me zakelijk gezien ook best wel praktisch. Hoeveel wordt er jaarlijks wel niet geprint omdat dat niet lekker van een computer leest en daarna gelijk de prullebak in geknikkerd?
                                                        2019 Volvo V60 T6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                                          Trouwens, zo'n eBook lijkt me zakelijk gezien ook best wel praktisch. Hoeveel wordt er jaarlijks wel niet geprint omdat dat niet lekker van een computer leest en daarna gelijk de prullebak in geknikkerd?
                                                          Tja, dat vraagt dus om innovatie op het gebied van beeldschermen. Zal ook wel komen.

Hoe is het eigenlijk gesteld met die oprolbare schermen? Vond ik ook wel een leuke gimmick.

Comment

net ff dat ding bekeken bij de Mediamarkt, maar het leest echt zoals een boek, ziet er niet uit als een schermpje. Gaaf zeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht

Hoe is het eigenlijk gesteld met die oprolbare schermen? Vond ik ook wel een leuke gimmick.

Ja, je hebt nu ebooks waar je ook mp3's etc mee kunt afspelen en dat wordt alleen maar erger. Om boeken te downloaden moet je hem nu nog aan de pc hangen (downloaden via pc, dan op ebook zetten). Straks kan dat met het ebook zelf natuurlijk.
                                                              Nog even en je kunt er ook mee bellen.

Kortom : eigenlijk wil je geen ebook, maar wil je een oprolbaar scherm in je Iphone oid waar je dan boeken mee kunt lezen.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                                Ja, je hebt nu ebooks waar je ook mp3's etc mee kunt afspelen en dat wordt alleen maar erger. Om boeken te downloaden moet je hem nu nog aan de pc hangen (downloaden via pc, dan op ebook zetten). Straks kan dat met het ebook zelf natuurlijk.
                                                                Nog even en je kunt er ook mee bellen.
                                                                Ja, dan nog een keyboardje en een modem eraan en je hebt...
                                                                ow wacht, dat is er al ;)

Comment

Working...
                                                                X