Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Control Center Virus

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Control Center Virus

Goed begin van het nieuwe jaar, grrr. Ik start mijn PC op en krijg deze pop-up.

Hoe kom ik hier vanaf? Ik heb wel een uitleg gevonden HIER en HIER maar het probleem is dat bij opstarten deze pop-up gelijk opkomt, ook in safemode. Experts hier die me kunnen adviseren?
    2019 Volvo V60 T6

Ik geloof dat ik het virus kwijt ben :-)
    2019 Volvo V60 T6

Comment

Dan kan je nu het beste alles netjes backuppen en een re-install doen. En gelijk Windows7 installeren :-)

Comment

Gisteren heb ik ook zo iets meegemaakt...
        Vrienden van mijn ouders vroegen om PC-hulp. Ze hadden een soort nep-anti-virus-software erop: Securitytool. Verschrikkelijk irritant. Na 2 uur klooien was ik nog geen steek verder!
        Bij alles wat ik probeerde kreeg ik een pop-up dat er een infectie was, en dat je zo snel mogelijk de geld moest betalen voor de licentie van Securitytool.
        Wel een flesje wijn gekregen voor de moeite...
        Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet 130 sport 2006
        Lancia Thema 8.32 1988
        Bimota SB6 1995
        Suzuki GSX-R750 1985
        Suzuki GSX-R750 1985
        Suzuki GSX-R50 1987

Comment

Weet toch niet helemaal zeker of alles weer ok is. Internet is traag (met name Gummen trouwens) en ik krijg sporadisch vreemde pop-ups (o.a. van typhone.nl??). Nog maar eens AntiVir opstarten *zucht*
          2019 Volvo V60 T6

Comment

Eerst even malwarebytes draaien in veilige modus. Daarna nog even combofix er overheen. Dan ben je er vanaf. Met alleen antivirus software lukt het niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
              Dan kan je nu het beste alles netjes backuppen en een re-install doen. En gelijk Windows7 installeren :-)
              Ik kwoot mijzelf maar even...

Comment

Ok ok, windows 7 installeren ;)

Maar ja, reinstall is niet altijd een optie he..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                  Weet toch niet helemaal zeker of alles weer ok is. Internet is traag (met name Gummen trouwens) en ik krijg sporadisch vreemde pop-ups (o.a. van typhone.nl??). Nog maar eens AntiVir opstarten *zucht*
                  Antivirus moet je altijd hebben draaien in plaats van wanneer een probleem al binnen is.

En draai voor de zekerheid ook nog iets als Spyware Search and Destroy.
                  ------------------------------------------------
                  We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                    Antivirus moet je altijd hebben draaien in plaats van wanneer een probleem al binnen is.

En draai voor de zekerheid ook nog iets als Spyware Search and Destroy.
                    Antivirus draaide al (Ik had AVG, up-to-date ook), Had daarvoor Avira Antivir, dat er gelijk weer opgezet, werkt beter. Malwarebytes werkt trouwens prima.
                    2019 Volvo V60 T6

Comment

Working...
                    X