Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met router

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem met router

Enkele weken geleden ben ik overgestapt op internet via de kabel. Voorheen had ik een adsl-vebinding waarbij ik de modem ha verbonden met een router. Dit werkte probleemloos. Nu heb ik de modem die ik van Ziggo heb ontvangen ook gebonden aan de router maar is er een probleem ontstaan. Na enkele mnuten valt de internetverbinding namelijk weg. De enige oplossing is dan om alles, pc, modem en router te herstarten. Herkent iemand dit probleem o weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Groeten,
    Maurice
    www.carscoffeecigars.nl

Hoi ik heb net ook internet van ziggo het 20 of 25Mbit abbo.
    Ik had dat ook in het begin (los van de outerinstellingen, zie ander topic)
    Toen heb ik alles uitgezet. Daarna in de volgende volgorde opgestart:

0) pc aan

*minuutje wachten ivm opstarten enzo

1) router aan

2) modem aan

3) browser geprobeerd, werkte feiloos.

Ik ben 10 jaar klant geweest bij XS4all en heb in die 10 jaar hoogstens 4x een netwerkuitval gehad. Nu met het Ziggo abonnement ligt het inernet er zeker 4x per dag uit.............maar goed het is wel 5-6x sneller dan he :-) schijnt een ziggo probleem te zijn. De harddisk decoder die erbij zit (Cisco) loopt ook regelmatig vast. Maar als het werkt is het prachtig. Zit echter nog wel vol kinderziektes vind ik.

Hoop dat je er wat mee kunt, volgens mij was de volgorde van weer aanzetten van apparaten belangrijk ivm overnemen van settings van router door het modem. Ofzo.

E

E
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Doet Ziggo aan MAC adres filtering zoals UPC? Bij UPC moest je bij het aansluiten van een nieuw apparaat altijd eerst langs de provisioning pagina om het nieuwe MAC adres te laten registreren.
      ------------------------------------------------
      We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Nee, daar doet Ziggo niet aan, misschien is hier http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php te vinden.

Comment

UPC doet daar overigens ook niet meer aan.
          Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
            Doet Ziggo aan MAC adres filtering zoals UPC? Bij UPC moest je bij het aansluiten van een nieuw apparaat altijd eerst langs de provisioning pagina om het nieuwe MAC adres te laten registreren.
            dat van upc dat klopte
            vandaag de dag kan gewoon mn laptop op het upc modem van mn vriendin buiten haar pc , dus dat is aangepast nu

wat betreft de mac adres filtering
            als je een router tussen je pc en modem hebt "ziet" de provider alleen het mac adress van de router dus je kunt zoveel pc als je wilt aan de router hangen zonder dat dat consequenties heeft in bijv het geval van de 1 mac adress policy van upc van vroeger

adsl heeft meestal een vast ip adres ipv een dhcp geleasde
            bij mn eigen adsl verbinding kan ik ook meerdere mac adressen gebruiken

de vraag is of je een kut provider hebt
            of dat je router iets niet toestaat

probeer anders eens zonder je router een poosje te internetten
            als dat net zo kut gaat ligt dat dus niet aan je spullen
            in geval met alleen problemen als de router ertussen zit
            misschien raadzaam om eens wat statistieken uit je router op te vragen
            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Modem e.d. is netjes aangesloten met het kabel-filter er tussen?

Heb je deze problemen ook wanneer je geen router gebruikt?

Ik heb een Alles in 1 Extra (120/10) tesamen met een Netgear WNDR3700 en dat werkt perfect. Waar (helaas voor hen) vele andere klagen over verbindingen die wegvallen e.d. heb ik 0,0 problemen.

Comment

Bij mijn ouders moesten wij de router vervangen nadat de snelheden bij Ziggo waren verhoogd; volgens hen trok de nieuwe snelheid de router dicht oid?!

Maar naar vervanging van de oude meuk door nieuwe meuk doet ie het weer stukken beter.

<dit is overigens mij eerste Gummen-post ooit op m'n werk... :D>
                '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                  adsl heeft meestal een vast ip adres ipv een dhcp geleasde
                  Onzin. Er is bij mijn weten in NL nog maar een (grote) ADSL aanbieder (XS4All) waarbij je een vast IP adres kan scoren.
                  Het is wel vaak zo dat je bij veel ISP's in de praktijk altijd hetzelfde IP toegewezen krijgt- via DHCP nog wel. Dat staat echter los van wat voor lijntje (ADSL, kabel of nog anders) je hebt.

bij mn eigen adsl verbinding kan ik ook meerdere mac adressen gebruiken
                  Vast, maar dat heeft niets met ADSL, DHCP of wat voor afkorting dan ook te maken :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                    Onzin. Er is bij mijn weten in NL nog maar een (grote) ADSL aanbieder (XS4All) waarbij je een vast IP adres kan scoren.
                    Het is wel vaak zo dat je bij veel ISP's in de praktijk altijd hetzelfde IP toegewezen krijgt- via DHCP nog wel. Dat staat echter los van wat voor lijntje (ADSL, kabel of nog anders) je hebt.
                    ik heb kpn gewoon vast ip adres, en XS4all maakt gebruik van de kpn infrastructuur zoals nog een paar andere
                    dus dat klopt dan maar ze zijn niet de enige

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                    Vast, maar dat heeft niets met ADSL, DHCP of wat voor afkorting dan ook te maken :-)
                    heeft er ook niets mee te maken de 2 regels na elkaar suggereren verband
                    maar zo bedoelde ik het niet
                    had wat zitten knippen plakken in mn tekst vlak voor het posten
                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                      ik heb kpn gewoon vast ip adres, en XS4all maakt gebruik van de kpn infrastructuur zoals nog een paar andere
                      dus dat klopt dan maar ze zijn niet de enige
                      XS4All is wel de enige (grote) ISP waarbij je dat IP-adres kan vastleggen (dmv een zelfgekozen reverse DNS-pointer; ik neem tenminste aan dat ze daar niet mee zullen rommelen). Dat heeft niet veel met KPN te maken.

Mijn ADSL aansluitinkje heeft ook al 2,5 jaar hetzelfde IP, maar als mijn sorry-excuse-for-an-ISP daar zin an heeft, wijzigen ze het morgen. Bij jou is dat ook zo, en er is niets dat je er tegen kunt doen...

Comment

@TSM

Ik heb je suggestie geprobeerd maar helaas: niet jouw resultaat. In de beschrijving die Ziggo heeft aangeleverd is ook vermeld dat je eerst de modem moet aansluiten en dan de router.

Ik heb het ook geprobeerd zonder router en dan is er geen enkel probleem. Wat ook opvallend is: internet via mijn iphone en met mijn "Wifi-verbinding" is ook niet mogelijk.

Ik ga eens verder kijken.
                        Last edited by MGB; 05-01-10, 18:57.
                        www.carscoffeecigars.nl

Comment

Zo, dat waren weer 10 minuten probleemloos internetten... zucht...

alleen de stroom van de router afhalen en weer opstarten blijkt voldoende te zijn. Het resetten van de modem is dus niet noodzakelijk.
                          Last edited by MGB; 05-01-10, 19:48.
                          www.carscoffeecigars.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGB Bekijk bericht
                            Ik heb het ook geprobeerd zonder router en dan is er geen enkel probleem. .
                            Ook langer dan 10 minuten?

Zoja, dan lijkt het probleem meer in je router te zitten, dan in het feit dat je je ip-adres / verbinding echt kwijt raakt.

En welke router heb je? Merk + type graag :-)

Misschien is een firmware voorhanden voor je router die deze stabiliteits problemen oplost.

Comment

De router is van Linksys model wag200G. Ik heb geen idee hoe oud hij is, ik denk een jaar of drie.
                              www.carscoffeecigars.nl

Comment

De router is van Linksys model wag200G. Ik heb geen idee hoe oud hij is, ik denk een jaar of drie.
                                Hmm, hoe heb je op dit moment dit ding aangesloten? Dus welk stekkertje waar in. Aangezien dit een DSL-modem + router in 1 is en de WAN aansluiting een RJ11 stekkertje heeft.

Comment

heb je wel zo'n blauw snoertje van modem naar router, zit toch een twist in ?
                                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Zo, dat waren weer 10 minuten probleemloos internetten... zucht...

alleen de stroom van de router afhalen en weer opstarten blijkt voldoende te zijn. Het resetten van de modem is dus niet noodzakelijk.
                                    Ubee modem wellicht? Ik heb hier zelf geen problemen mee, maar hoor mensen op GoT er wel over klagen.

Comment

Het is inderdaad een ubee modem.
                                      Ik probeer nu de router opnieuw te installeren maar daarvoor moet ik de oude installatie/driver weggooien hetgeen ook weer niet lukt... Zucht...
                                      www.carscoffeecigars.nl

Comment

Working...
                                      X