Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MP3 streamen via Wifi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• MP3 streamen via Wifi

Ik heb geen fatsoenlijke stereo in de woonkamer en wil graag de mp3's van mijn pc (staat boven) kunnen afspelen daar.
    Dus iets met MP3-streamen.
    Ik wil gemakkelijk liedjes kunnen selecteren/zoeken/playlist maken in de woonkamer, dus niet heen-en-weer naar de pc boven rennen.

Nu kwam ik deze tegen :

De Philips Streamium NP2900 bv :
    http://www.twenga.nl/prijs-Streamium...steem-493648-0

Iemand ervaring hiermee? Is all-in-one, dus speler EN luidsprekers.
    Ik heb een vrijstaand huis dus wil muziek hard kunnen spelen en dan moet het wel goed klinken.

Heeft iemand alternatieven?? Ik wil geen losse versterker etc kopen, maximaal een apparaat EN luidsprekers.
    Maar als er dus een goed kant-en-klaar systeem is, vind ik dat fijner.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Harry: de Squeezebox van Logitech! Ik heb er twee (een standalone in de keuken en een gekoppeld aan de hifi-installatie in de woonkamer) en ze zijn, met name voor wat betreft de geluidskwaliteit, subliem!

Zie http://www.logitech.com/index.cfm/sp...tems/&cl=nl,nl
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Oke, heb ik ook al naar gekeken idd.
      Welke heb je? Die squeezebox boom? Is dat geluid goed?
      Die kost nog geen 200 euro bij BCC.

Kun je ook los luidsprekers aansluiten of moet het via versterker?

Alfa Giulia 1300 (1966)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
        Welke heb je? Die squeezebox boom? Is dat geluid goed?
        Kun je ook los luidsprekers aansluiten of moet het via versterker?
        De boombox is standalone en klinkt erg goed. Je kunt er nog een subwoofer op aansluiten, maar ik vind dat niet noodzakelijk; het gaat er om dat ik mee kan bleren met Steve Earle als ik sta te koken :-)
        In de huiskamer heb ik de voorganger van de Touch, en die is aangesloten op m'n Marantz/Kef installatie. Supergeluid. In dat apparaat zit versterker noch speakers, in de Boom dus wel.

Comment

is dit niet een veel goedkopere oplossing:

http://www.apple.com/nl/airportexpre.../airtunes.html

voor maar 89 euro en werkt met Windows. Moet je wel iTunes gebruiken natuurlijk :)
          Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Volgens mij wil je alleen maar een alles in één oplossing uit gemakzucht. Zodra je wat serieuzer met geluid wordt, ga je onderdelen uit elkaar trekken en kies je voor een losse versterker, een losse bron en voor losse boxen. En elk onderdeel in de beste prijs-kwaliteit verhouding.
            Ik heb totaal geen beeld bij boxen van logitech (of eigenlijk wel: namelijk computerspeakers). Paar houten kistjes van 100euro het stuk zullen waarschijnlijk oneindig veel beter klinken dan logitech ooit kan maken. En een net a/v center met versterker functionaliteit is ook beter dan wat logitech kan maken. Blijft alleen de streaming functionaliteit over, die ik wel aan logitech durf toe te vetrouwen. Ware het niet dat er zat media streamers van andere merken zijn
            Enige nadeel: uitzoeken van alle onderdelen is flink wat meer werk, dan blind zo'n filips of logitek ding kopen
            Last edited by ingmar; 21-01-10, 18:32.
            When men were men

Comment

Ik heb geen fatsoenlijke stereo in de woonkamer

[...]

Ik heb een vrijstaand huis dus wil muziek hard kunnen spelen en dan moet het wel goed klinken.
              Je duidt toevallig op de bovenstaande tegenspraak, ingmar? :)
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

:-)

Ik ga morgen naar de BCC even luisteren naar die Philips en Logitech.
                Redelijk geluid vind ik niet goed genoeg iig. Dus het moet heel goed zijn en anders kies ik een andere oplossing.
                Ik hou alleen niet van al die losse shit in de kamer. Maar ja..

Alfa Giulia 1300 (1966)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Hier al een paar aar een Roku (Pinnacle) Soundbridge. Werkt prima, staat uren per dag aan.

Comment

iTunes gebruik ik en is heel erg fijn, maar niet handig hiervoor.
                    Als je een library shared, kun je elders geen playlists etc gebruiken en maken. Leuk om losse liedjes te spelen of alle liedjes achter elkaar, maar dat wil ik niet natuurlijk.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

^ Nou dat weet ik zo net nog niet. Hier draait 1 iTunes library op 5 computers en alles draadloos. Dus volgens mij heb je het niet helemaal bij het rechte eind.
                      Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Tja 'k hier nog zo'n oud bakbeest (versterker) staan van 17 kilo. Vind het zelf knap als ze 't zelfde geluid uit een printje van 10 bij 10 centimeter kunnen krijgen en een voedinkje van 50 watt. Maar als je d'r niet om geeft of als 't "goed genoeg" klinkt geldt 't zelfde met autos die je met 1.2 tot 8.2 liter motoren kan krijgen.

Comment

Knappe versterker met optische ingang en dan AirPort expres eraan (zie link hierboven). Airtunes en Apple remote voor je iPhone of iPod touch downloaden en je bent klaar.

Of als je tv voldoende geluid levert een Apple TV daarop aansluiten dan kan je ook de films uit je library op je TV kijken.
                          ------------------------------------------------
                          We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

zeg, een mp3 heeft toch totaal niet dezelfde geluidkwaliteit als een echte cd? Waarom is MP3 dan zo interessant om in de huiskamer te horen?
                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AJB Bekijk bericht
                              ^ Nou dat weet ik zo net nog niet. Hier draait 1 iTunes library op 5 computers en alles draadloos. Dus volgens mij heb je het niet helemaal bij het rechte eind.

Op mijn PC boven staan alle MP3's in itunes library. (geshared naar netwerk)
                              Via Wifi kan ik daar beneden met laptop bij, maar kun je minder.
                              De Itunes DJ (liedjes random spelen) werkt bv niet en dat vind ik stom.
                              Maar misschien gaan ze dit nog oplossen hoor.
                              Last edited by Harry; 22-01-10, 07:22.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                zeg, een mp3 heeft toch totaal niet dezelfde geluidkwaliteit als een echte cd? Waarom is MP3 dan zo interessant om in de huiskamer te horen?
                                De ene MP3 is de andere niet. Hoe beter ze ge-encodeert zijn, hoe dichter de geluidskwaliteit bij het origineel komt.
                                Zeker voor streaming over wifi is gecomprimeerde muziek (dus bijv. MP3 of Apple's AAC formaat) ideaal, vanwege de geringe hoeveelheid data die verzonden wordt.
                                Overigens is de kwaliteit van de spullen waarmee je mp3's afspeelt juist wel van belang en het is dan ook slim dat Harry niet zomaar wat koopt, maar eerst wat advies inwint en gaat luisteren.

Comment

Ach, boven de 35 gaat je gehoor toch achteruit....
                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Wat zeg je?

Comment

Op mijn PC boven staan alle MP3's in itunes library. (geshared naar netwerk)
                                      Via Wifi kan ik daar beneden met laptop bij, maar kun je minder.
                                      De Itunes DJ (liedjes random spelen) werkt bv niet en dat vind ik stom.
                                      Maar misschien gaan ze dit nog oplossen hoor.
                                      Als je op je laptop de library van je PC als standaard library aangeeft (op een Mac kan dat door bij het opstarten de Alt toets ingedrukt te houden kan je een andere Library kiezen. Als je dan ook nog eens in iTunes onder de voorkeuren aangeeft wat de locatie is van die library kan je via je PC nummers toevoegen aan die Library. Gaat wel trager uiteraard maar het werkt wel.

Comment

@AJB : ik begrijp niet wat je probeert te zeggen :-)

MP3's toevoegen (beheer van mijn verzameling) doe ik op de pc.
                                        Het gaat mij alleen om het handig en met goed geluid afspelen van MP3's in de woonkamer. Toevoegen, namen wijzigen etc etc doe ik boven op de pc natuurlijk.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Wat ik bedoel te zeggen is dat je het zo in kan richten dat je vanaf welke computer dan ook je CD's in 1 en dezelfde bibliotheek kan toevoegen. Je kan dus met multiple computers werken met 1 en dezelfde bibliotheek. Dat is wel zo handig en doet volgens mij precies wat jij eigenlijk zoekt. Dat met een goedkopen Airport Express zorgt ervoor dat je volledige functionaliteit hebt voor 90 euro over je stereo installatie via je AUX ingang

O ja, en als je je PC niet uitzet kan met een de remote app van een iPhone de boel ook nog eens aansturen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                            Ach, boven de 35 gaat je gehoor toch achteruit....
                                            dan snap ik 'm, ik ben 34
                                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Nee, ik zoek het volgende :

Een apparaat dat mijn MP3's (die ALLEEN boven op mijn PC staan) goed kan afspelen.
                                              Goed afspelen is het volgende : makkelijk kunnen zoeken, playlistjes maken (op DAT apparaat) en het geluid moet goed zijn (kwaliteit) en goed hard kunnen.

Ik heb geen ipod of iphone en wil dat ook niet.

Zo'n Airport express kan dat allemaal niet volgens mij. Daar zit geen scherm op, geen afstandbediening etc etc. Dat ding geeft alleen de muziek door die je elders hebt gekozen.
                                              Edit : En idd, kun je bijna niets mee. Behalve als je de halve Applestore al in huis hebt :-). En dat is bij mij niet het geval. En zoals ik al aangaf, heb ik ook geen fatsoenlijke stereo in huis waar ik die Airport op aan zou moeten sluiten, dus daar kan ik echt helemaal niks mee.
                                              http://www.apple.com/nl/airportexpre.../airtunes.html

Zo'n Philips-ding of die Logitech is dus precies wat ik zoek, alleen denk ik dat ik toch aan een losse versterker en speakers moet voor echt goed geluid.
                                              Last edited by Harry; 22-01-10, 11:02. Reden: Zie je wel :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Gewoon voor echt goed geluid, is zeker ook een draadloze variant van.
                                                En dan kun je 'm zo hard zetten als je wilt, doof ben je volgens w220l toch al...:)

Comment

lul, ik ben pas 34! :-)
                                                  En hoe kom je aan die foto van Extaxi?

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Harry, zet dan beneden een simpele pc neer en hang die aan een stereo. Dan kun je later evt nog uitbreiden met films en met internet. Nadeel: geen afstandbediening.

Wat zou ik het liefst hebben? Dat je op de afstandbediening door playlists en directories kunt bladeren.

Trouwens. De schermpjes op die dingen is ook armoe volgens mij. Die zijn zo klein dat je aan de afstandbediening ook niks hebt. :)
                                                    You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                      Harry, zet dan beneden een simpele pc neer en hang die aan een stereo. Dan kun je later evt nog uitbreiden met films en met internet. Nadeel: geen afstandbediening.
                                                      Afstandbediening is in principe wel mogelijk overigens. Desnoods via een mobieltje(en niet alleen de iPhone :-)). Je kan als je niet te zwaar aan films tilt ook een netbookje neerzetten. Kost veel minder ruimte, weinig stroom, je hebt meteen je scherm(hoef je ook niet je TV aan te zetten of een extra scherm in de kamer) en rekenkracht voor muziek is (veel)meer dan genoeg. Als je hem op een slimme plek zet kan je hem ook zo nu en dan gebruiken om te internetten o.i.d.

Qua beeld vreten ze overigens het meeste onder de HD standaarden ook wel. Ga je voor bijvoorbeeld een ION chipset lukt zelfs HD prima(kleine tip, gebruik XBMC).
                                                      Every second of your life is a part of your song

Comment

Ach, nettop achter je flatscreen is voldoende..

Comment

Ja, dat kan inderdaad ook, maar voor beeld(is soms wel handig) moet je je flatscreen dan aanzetten en daar zit niet iedereen op te wachten. Zeker niet als het vooral om muziek gaat. Als dat geen probleem is zou ik inderdaad voor die optie gaan. Dan maar meteen zo'n ION ding en je kan praktisch alles afspelen voor weinig.
                                                          Every second of your life is a part of your song

Comment

Yep, en zo goed als onzichtbaar... :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                              Wat zou ik het liefst hebben? Dat je op de afstandbediening door playlists en directories kunt bladeren.
                                                              Squeezebox Duet met WIFI AB: http://www.logitechsqueezebox.com/pr...ebox-duet.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                                                                Juist. Gewoon even MP afstruinen, kan je hem goedkoop op de kop tikken. Is ook te combineren met de Boom volgens mij.

Comment

Working...
                                                                X