Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Web-applicatie laten bouwen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Web-applicatie laten bouwen

Ik zoek een bedrijf dat maatwerk webapplicaties kan bouwen. Je weet wel, zo'n programma wat zich automatisch installeert wanneer je de website bezoekt. Dan komt er een balkje boven in je browser te staan waar je dan akkoord moet geven voor de installatie. Microsoft activeX werkt hier bijvoorbeeld veel mee, of java.

Weet iemand hier misschien wat meer over, of heeft (goede) ervaring met een bepaald bedrijf?
    Forza!

Je bedoeld een RIA?

Wat wil je precies laten bouwen daarmee?
    Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

http://www.sogeti.nl

:-)

Comment

Ik denk dat je eerst de vraag moet stellen: dit is mijn idee in welke oplossing het beste te bouwen en niet andersom (techniek stelt niet zoveel voor). Want er zijn jsp prutsers en .net prutsers etc etc.

Wat moet het ongeveer doen, aantal gebruikers etc etc?

Comment

zoeken op http://www.webguide.nl/

@denheer heeft niets met RIA te maken.

Comment

D'r zijn allerlei soorten Scudetto ; van ActiveX (alleen Microsoft platform dus geen Mac, Linux of gebruikers die alleen met Firefox kunnen/willen werken) , Java (applets) die ook niet overal worden ondersteund omdat niet elke browser standaard meer de java-runtime in zich heeft en bv AIR van Adobe wat praktisch Flash-for-the-desktop is met wat extras. Met die laatste zou ik je kunnen helpen maar belangrijker is misschien eerst even nadenken wat je wil, voor wie het is, waarom het perse 'installeren via het web' moet worden etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boris Bekijk bericht
              zoeken op http://www.webguide.nl/

@denheer heeft niets met RIA te maken.
              boris=Scudetto?

Veel bedrijven willen juist een applicatie via de browser laten draaien welke als een windows applicatie aanvoelt. Voordeel is centrale aansturing en opslag en dat met een snelle, responsieve GUI. Tools hiervoor zijn o.a. Air, Silverlight en JavaFX.

Vroeger werd hier ook wel ActiveX voor gebruikt.

Vraag blijft dus nog steeds wat de OP eigenlijk precies wil.

Comment

nee, boris is niet scudetto :)

Handige site trouwens, dat webguide. Maar ik zal even uitleggen wat ik zoek. We hebben een webshop, die draait ook al een tijdje. Hiernaast wil ik via een dom scannertje EAN-codes de webshop in kunnen importeren. (dit, zodat klanten zelf hun voorraad op kunnen nemen en kunnen importeren via dat scannertje)

Dat importeren vanaf de scanner, de webshop in, gaat via die webapplicatie. Die moet dat regelen, zodat er alleen maar op een knop 'import' geklikt hoeft te worden.
                Forza!

Comment

Zo'n scanner (Barcode lezer?) kun je toch tussen keyboard en pc hangen zodat ie bij het scannen gewoon een lang getal uitpoept ?

In dat geval kan je gewoon in website aan aparte pagina aanmaken die met wat slim javascript de focus op een invoerveld zet, na het ontvangen van een getal direct een query doet op database en bij correct getal de voorraad aanpast.

Of is de scanner die je in gedachten hebt zo'n mobiel ding waarmee je los naar je magazijn gaat en dan 2000 artikelen scanned en daarna de data overhevelt naar PC en die dan gaat verwerken ? Ook in dat geval lijkt me dat bestandje uploaden naar de website en daar via een server-sided script (asp / php etc) verwerken nog steeds makkelijker dan een losse app.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                    Zo'n scanner (Barcode lezer?) kun je toch tussen keyboard en pc hangen zodat ie bij het scannen gewoon een lang getal uitpoept ?

In dat geval kan je gewoon in website aan aparte pagina aanmaken die met wat slim javascript de focus op een invoerveld zet, na het ontvangen van een getal direct een query doet op database en bij correct getal de voorraad aanpast.

Of is de scanner die je in gedachten hebt zo'n mobiel ding waarmee je los naar je magazijn gaat en dan 2000 artikelen scanned en daarna de data overhevelt naar PC en die dan gaat verwerken ? Ook in dat geval lijkt me dat bestandje uploaden naar de website en daar via een server-sided script (asp / php etc) verwerken nog steeds makkelijker dan een losse app.
                    Helemaal mee eens...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht

ja, zo'n scanner inderdaad. Maar de handeling na het scannen mag niet uit meer bestaan dan een USB kabeltje tussen de PC en de scanner hangen en daarna in de webshop op 'import' klikken. De eerste keer een driver installeren is ok, maar bestandjes op een PC zetten en dan importeren in een website is geen doen. Teveel handelingen.
                      Forza!

Comment

K. Dan zou ik me eerst even verdiepen hoe je die data uit die scanner kan plukken want als dat niet standaard gaat zul je dat eerst moeten uitdokteren voor je kan besluiten of je Activex, Javafx, Air oid kan gebruiken.

Comment

nou ja, ik word gelukkig niet door enige programmeer kennis gehinderd, dus ik hoop dat ik zoiets wel kan laten uitzoeken/maken. Naar zo'n persoon/bedrijf zoek ik nu.
                          Forza!

Comment

Working...
                          X