Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe PC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ik zit te kijken voor een nieuwe laptop. Veel uitverkocht of even niet beschikbaar. Nog steeds genoeg keuze, maar het valt wel op.
    8.2 met supercharger?

Comment

• Met alle thuiswerkers is er inderdaad wat krapte aan laptops. Zakelijk heb ik er in de afgelopen maanden een stuk of 100 moeten bestellen om de mensen thuis aan het werk te krijgen / houden.

Comment

• Nu het draadje toch een schop kreeg. Ik gebruik mijn PC eigenlijk voor Flight simulator het minst (terwijl ik hem daarvoor primair kocht). Dit omdat de framerate op alles ultra settings gemiddeld rond de 15-20FPS zit. Nu weet ik nog van FS-X dat het ook een drama was totdat er een accelerator pack uitkwam. Toen maakte Microsoft namelijk de code wat beter en ook de video performance voor iedereen, ik wacht daar maar op dan. Op high settings is het wel goed speelbaar 30-40FPS, maar ik kan niet zo goed wennen aan de nieuwe interface en knoppen die ik al 30 jaar gewend ben om te flightsimmen.

De spellen die wel zeer goed met hoge FPS draaien en mooie Raytracing en DLSS zijn: Red Dead 2 en Metro Exodus (die speel ik dus als er wat tijd over is). Qua racegames zijn Raceroom en Project Cars 2 mijn favoriete geworden. Alleen online is er niet veel te beleven bij die race spellen.
        ----------------------------------------------------
        F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

• 100? Zit je in de IT?
          8.2 met supercharger?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Minuteman Bekijk bericht
            Met alle thuiswerkers is er inderdaad wat krapte aan laptops. Zakelijk heb ik er in de afgelopen maanden een stuk of 100 moeten bestellen om de mensen thuis aan het werk te krijgen / houden.
            Herkenbaar, heb voor de afdeling (primair beroep niet afhankelijk van een PC) extra laptops besteld (15 stuks). Zijn pas in 2021 beschikbaar, maand geleden besteld...

Comment

• Bij HP Laptopje gekocht voor één van mijn medewerkers. Was vrij snel binnen. Mooi ding hoor. Rest van de PC's niet trouwens. 2 maanden wachten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ar Bekijk bericht
                100? Zit je in de IT?
                Onder andere inderdaad. Overigens zijn er voor wat standaard kantoorwerk ook prima wat 2e hands jong gebruikte laptops beschikbaar.

Comment

• Gaat 3 dagen geleden mijn ultrawide stuk (1 helft donker), nog 3 maanden garantie (van de twee jaar) te gaan dus terug naar Coolblue. Maar geen doos meer... Ik besef me nu dat hij natuurlijk al sinds maart minimaal 8 uur per werkdag aan heeft moeten staan.. Repareren kan weken duren, zolang kan ik niet wachten.

Snel reviews gelezen en toen maar een nieuwe Ultrawide besteld (met on site garantie) en de kapotte met die doos terug (Carry in garantie). Maar de nieuwe is dus goedkoper (onder de 500 euro) en zoveel beter (dan wat ik 2 jaar geleden kocht), wat er echt uitspringt is de 144 hertz en HDR, dit maakt alles zoveel vloeiender (bij racegames) en mooier qua kleur (de zonlicht reflectie in FS2020 is fenomenaal). Echt een aanrader! -> iiyama G-Master Red Eagle GB3466WQSU-B1

Comment

• iiyama brengt de laatste jaren mooie schermen uit! Goede keuze lijkt me zo te lezen, overweeg er zelf ook een. Al heb ik dit jaar een mooie LG 27UL500 gekocht om 4K te kunnen gamen.
                    Over gamen gesproken, hier draait nu een verse game PC:
                    - i9 10700kf
                    - Z490 moederbord
                    - m.2 SSD 1 TB
                    - 500gb sata SSD
                    - 64gb 3200 mhz geheugen
                    - 700 watt titanium PSU
                    - Fractal Design Define S
                    - Nvidia 1080 GTX (was nog over van de vorige)
                    - 2x 1 TB harde schijf (was nog over van de vorige) als backup schijven
                    rete snel! En nu opzoek naar een goede koop voor een videokaart met meer dan 8 gigabyte geheugen, anders lekker doorgaan met deze.
                    Nieuwe kast is onder vollast 10 dB stiller, heerlijk!

Comment

• Mooie samenstelling, wel bijzonder 64GB geheugen?! Ik merk bij de mijne dat ik nauwelijks over de 16GB ga. Alleen als ik HyperV gebruik dan is meer memory nuttig.

Verder gebruiken de meeste spellen 4GB, ik zie zelden de volledige 8GB in gebruik tijdens games.

Comment

• Is op het randje en meer richting de toekomst gericht. Piek ligt nu op 20 gigabyte als ik goed mijn best doe.

Comment

Working...
                        X