Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

webhoster gezocht (zakelijk)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• squadracorse
    replied
    Het voldoet niet aan al je wensen, maar noem hem toch maar:

http://aws.amazon.com/ec2/

Voor diverse klanten zetten we statische content op de S3 en voor webapps in beginstadium op EC2 vanwege de schaalbaarheid en lage kostenstructuur. Wil je iets in NL en lekker duur (maar wel goed): http://www.bluedome.net/

Leave a comment:

• MartijnL
    replied
    BIT is een goeie inderdaad. Zelf maken wij zakelijk gebruik van de diensten van Interconnect in Den Bosch maar dat is alleen maar hosting/housing en geen beheer (da's namelijk de business van een van onze business units, echter vnl. op Windows gebied).

Volgens mij doen ze ook aan managed services voor webservers maar de hoed en de rand weet ik daar niet van.

Leave a comment:

• Guest's Avatar
    Guest replied
    Ik vergeet natuurlijk bijna www.bit.nl ; een van de beste in de Nederlandse markt maar ook wel eentje in 't premium-segment. De mensen die je spreekt aan de telefoon zijn wel allemaal top-gasten. Hebben recent een 2e eigen datacentrum gebakken. Er hebben een aantal mensen gewerkt die ik ken en dat waren en zijn allemaal echte ouderwetse professionals. Als je daar met 2 jaar ervaring + HBO binnenkomt mag je daar de eerste tijd kabels trekken en schroeven vastdraaien. Ze focussen heel erg op uptime en failover voor hun eigen infrastructuur.

Bit is overigens imho >> Nxs tbh.

Leave a comment:

• slibbe
    replied
    Dank je wel, M4.
    Ik weet het, als je het goed gemanaged wilt hebben, kost het klauwen met geld en of dat voldoende opweegt tegen de baat blijft een lastige afweging.
    Wel duidelijk is dat de huidige webhosting-partner niet levert/wil leveren waar wij behoefte aan hebben, terwijl we ons product verder willen uitrollen. Dat is nu dus een slechte match.

Leave a comment:

• Guest's Avatar
    Guest replied
    www.nxs.nl heb ik 2 jr geleden mee gewerkt op een project met een 4-tal servers (3 x content , load-balanced + failover, 1 database met (toen) erg dure 15k sas disks in raid-5) welke 2 gbit/s traffic moesten kunnen uitspugen op top-momenten (1.2 Gbit gehaald trouwens). Die jongens waren redelijk meewerkend maar dat kwam ook door de prijs en de contracten ; 3 jaar contract en 1200 euro per maand.

Qua managen daarna doen ze niet echt veel (pro-actief) tbh maar dat doen de meeste ISP's zo min mogelijk ; alleen patchen indien nodig want voor je 't weet sloop je als ISP de functionaliteit v/d klant.

Ik draai nu m'n eigen VM's op (rented) dedicated servers die ik uit armoede maar zelf beheer want of het kost bergen geld of je krijgt praktisch geen 'management' anders dan dat iemand eens per dag op een grafiekje kijkt of je server nog pingt. En nee da's niet genoeg. Heb een externe partij die m'n servers monitored en automatisch een server uit de pool haalt (via een foolproof realtime round-robin dns-oplossing die niet duur is).

Fallback, loadbalancing en failover zijn altijd mogelijk maar zijn sterk afhankelijk van de structuur van je applicatie. Je kan niet zomaar een kopietje maken van een database(server) en zeggen ; kijk nu heb ik er 2 dus 2 x zoveel capaciteit en als en eentje plat gaat heb ik nog de andere over.

't Probleem is dat je met dit soort vragen heel snel buiten de mogelijkheden van de reguliere ISP komt die normale prijzen vraagt. Voor je 't weet zit je op 300-800 euro per maand voor 1 enkele managed server met hele beperkte bandbreedte/traffic/specs.

Leave a comment:

• slibbe
    started a topic webhoster gezocht (zakelijk)

webhoster gezocht (zakelijk)

Heren,

heeft iemand ervaring met een webhoster qua managed servers op Linux?
    Het gaat om zakelijk gebruik.

Van belang zijn zaken als communicatie met de klant, proactief beheer van servers qua hardware, proactief beheer qua server software (MySQL, PHP, Apache) zowel als Linux-kernel, efficient geautomatiseerde domein administratie, service window binnen & buiten kantoortijden, fall-back scenario's, schaalbaarheid, beschikbaarheid, enz.

Prijs is natuurlijk ook van belang maar als dat het belangrijkste criterium is, moet je het hele voorgaande rijtje natuurlijk laten vallen.

Roept u maar! PM kan natuurlijk ook.
Working...
X