Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mobiel kaduuk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mobiel kaduuk

Wellicht zijn er gummers die verstand hebben van kapotte mobiele telefoons?

Het volgende is het geval: december 2008 een enorme golf water over me heen gehad, stond tot m'n middel in de Middellandse Zee, zeiknatte telefoon dus. Na veel prutswerk (lees: uit elkaar, in elkaar met een torx-schroevendraaiert) de boel weer werkend gekregen.

Nu heb ik steeds vaker klachten dat ik niet goed verstaanbaar ben, oftewel ik verdenk de microfoon. Helemaal omdat ik die klachten nooit in de auto heb waar de microfoon van de carkit gebruikt wordt.

Gisteren naar het Nokia repair point, er zit nog garantie op dat ding. Wordt echter alleen kosteloos gemaakt wanneer er geen val- of waterschade wordt geconstateerd....

En dat is dus mijn vraag: hoe constateren ze dat? Ik heb dat ding he-le-maal uit elkaar gehad, alles schoongemaakt (want zout blijft vocht aantrekken), hoe zouden ze alsnog kunnen zien dat dat ding echt wel even zwemles heeft gehad...? :)

Dat gaan ze wel kunnen zien.
    Je kan het eenvoudig zien door middel van vlekken op de printplaat.
    Er zit dan een soort aanslag op.
    En als er ook maar 1 mm zichtbaar is, zeggen ze al snel waterschade -> geen garantie.

Je kan vele Nokia onderdelen ook op internet bestellen. Dus eventueel zou je het zelf nog kunnen proberen als het via Nokia niet lukt.

Comment

Oké, dank je.
      Dan ben ik de l*l dus want de E51 ging op voor zwemdiploma C...:)

Breng 'm morgen weg, en vraag ze mij te bellen indien dat ding naar Nokia opgestuurd moet worden (en ik 'm dus 3 weken kwijt ben...).

Dan ga ik zelf wel losse onderdelen bestellen en een beetje prutsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
        En dat is dus mijn vraag: hoe constateren ze dat?
        Er zit tegenwoordig meestal een stripje in dat verkleurt bij teveel vocht.
        ------------------------------------------------
        We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Working...
        X