Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rampsoftware

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Rampsoftware

Onze organisatie heeft nieuwe software aangeschaft. Deze software is helemaal geintergeerd (?) in onze dagelijkse werkzaamheden maar het is echt een ramp.

Als organisatie hebben we wel inspraak maar de basis van het programma blijft ongeloofelijk log maar ook gebruiksonvriendelijk en echt alleen geschreven door programmeurs en niet door mensen die er mee moeten werken.

Software wordt ook bij andere organisaties gebruikt maar dat zijn grote bedrijven. Wij hebben 188 kleine maar ook verschillende bedrijven.

Heel deprimerend. Noem het ook onze eigen Noord Zuid Lijn. Kunnen ook niet meer terug.

Morgen "moet" ik weer naar een vergadering maar heb aangegeven er gewoon niet meer in te geloven. Nog nooit zo'n stuk gebruikersonvriendelijk stuk software gezien. Collega's klagen over depri personeel die er mee moeten werken. Andere willen weer hun eigen weg op gaan.

Dan kijk ik op mijn eigen computer naar bijvoorbeeld iTunes (ik weet het...sommige mensen hebben er een hekel aan....) en dan denk ik....tja. Zo kan het natuurlijk ook. Toch niet zo'n groot verschil tussen klanten beheren en muziek beheren?

Voor Mac OSX's software nog nooit gebruiksaanwijzing doorgelezen. Hier moeten we ons door hele boekwerken heenwerken.

Nou ja..... "Hoe kan software je leven verpesten....."

iTunes is een zaadprogramma!!!! Maar wel succes met je softwarepakket, natuurlijk. :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Jullie hadden toch altijd Geldplan ofzoiets. Wat je dan op je eigen netwerkje draaide of een aansluiting op het citrix platform. In mijn herinnering werkte dat Geldplan altijd wel aardig.

Comment

Ho ho...wie is Tommy588? :-)

Geldplan was een ontwikkeling van bijna 10 jaar. Super pakket en met ASP (Citrix) werkt het ook prima.

Maar.....hoe weet jij dat nou?

Comment

Ik heb een aantal jaar systeembeheer gedaan voor de Hypotheekshop in Arnhem. Heb Geldplan dus vanaf het begin meegemaakt, toen er nog elke maand een cdtje werd gestuurd met updates :) Later heb ik de boel aangesloten op dat citrix platform, dus toen was er niet zoveel meer te doen voor mij. Kom er nog heel af en toe.

Comment

Zonde trouwens dan dat ze daarmee gestopt zijn dan.

Comment

iTunes is echt het werk van de duivel.
              Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

MediaMonkey is the shizzle....
                Veritatis simplex oratio est

Comment

Kleintje,

Wat je daar neerzet komt in heel veel bedrijven voor.
                  Softwaretoko krijgt opdracht om iets te maken en uiteindelijk is het een onwerkbare ramp. Ik heb het meerdere keren meegemaakt.
                  Van die software die bepaald hoe jij moet werken.

Ik schrijf alle software voor mijn ondereming zelf. Met kennis van alle logistieke stromen en gebruikte technologieen.
                  Aansturing van machines, webinterfaces, logistieke databases, userinterfaces, alles.

Het is geen visueel gelikt pakket, maar debuggen gebeurt on the spot en kan zeer snel op de markt reageren.

Oke.... mijn onderneming is 5 man 8-)
                  Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Tja, dit gebeurt bijna altijd als degene die de functionele eisen opstelt, geen contact heeft met de eindgebruikers, en vervolgens de club die het bouwt geen eens weet heeft van eventuele eindgebruikers.

De rigide top-down benadering. We weten al jaren dat dat niet prettig werkt, maar dat is natuurlijk geen reden om het anders te doen. Geld verdienen over de rug van de eindgebruikers.

Er is software die zichzelf verkoopt, en er is software die opgedrongen wordt.

Ik neem aan dat jullie grof betalen voor deze software waar je niet om gevraagd hebt?
                    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Ik hoorde van de week dat de softwareboer vreselijk op zijn lazerus heeft gekregen. Wij zijn een grote afnemer van het pakket (onze organisatie) maar ook andere organisaties werken er mee. Van de week was dus de eerste gebruikersvergadering op hoog nivo (dus directies etc). Was niet mals.

Comment

Het struikelblok is altijd communicatie. Middlemanagers die zich geroepen voelen om de bouw van zo'n project op zich te nemen zonder dat ze de techniek van ICT snappen maar ook terwijl ze geen feeling meer met de praktijk hebben.

De programmeurs willen echt heel graag iets maken dat voor alle eindgebruikers goed werkt. Alleen door 17 lagen tussen de programmeurs en de eindgebruikers (stel je voor dat je ze naast elkaar zet, doooodeng !) gaat alles in de soep.

Comment

wel mooi hier te lezen op basis van de ongevraagde iTunes recensies die Mac gebruiker en wie Windows gebruiker is :-)
                          Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

iTunes en Quicktime zijn de Windows equivalenten van Flash voor de Mac.

;-)
                            Every second of your life is a part of your song

Comment

Net nog een quicktime filmpje geconverteerd van MOV (Quicktime) naar FLV (Flash) .. Filmpje ging van 90 Mb naar 4 Mb met behoud van kwaliteit. Best goed dat Quicktime je hebt er alleen zo'n zware Mac voor nodig :)

Comment

en dat terwijl er van zie k*t videokaarten in zitten ;-)

Anyway gaat hier over andere software meen ik.
                                Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Hoezo offtopic ? Digitaal + Rampsoftware. Klopt toch helemaal met Quicktime ? :) Inhoudelijk had ik hierboven al gereageerd.

Comment

Ach tis maar net achter welke computer je zit. Hier geen klagen over iTunes dan wel Quicktime. Alhoewel ik wel bij Quicktime 7 blijft :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                      Net nog een quicktime filmpje geconverteerd van MOV (Quicktime) naar FLV (Flash) .. Filmpje ging van 90 Mb naar 4 Mb met behoud van kwaliteit. Best goed dat Quicktime je hebt er alleen zo'n zware Mac voor nodig :)
                                      Quicktime is een containerformaat... Kan best zijn dat je daar ongecompresseerde HD video in had steken :).
                                      2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

MOV is een containerformaat.

Quicktime is malware.

;-)
                                        Every second of your life is a part of your song

Comment

D'r werd gebruik gemaakt van de codec QuickTime RLE ( http://wiki.multimedia.cx/index.php?..._QuickTime_RLE ) .. Behoorlijk inefficient en op 5 Mbit gecodeerd.

Technisj ; Filmpje is omgezet naar VP6 van On2, verpakt in een FLV (idd container). Belangrijkste reden om om te zetten was dat die FLV gestreamed kan worden via internet via een simpele Flash-video-player (a la Youtube, Vimeo, Dumpert, GS etc) zonder dat mensen codecs moeten installeren etc etc etc. Kan 't ook omzetten naar H.264 maar de winst was al zo groot dat VP6 goed zat was.

Comment

Working...
                                          X