Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Philips - beeldformaat aanpassen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Philips - beeldformaat aanpassen

Ik heb sinds enige tijd een Philips LCD-TV met daaraan geknoopt (via een HDMI kabel) een AVR-3803 versterker van Denon en DVD 1940. Bij de meeste DVDs heb ik hinderlijke zwarte balken boven en onder en kan ik alleen kiezen tussen een wide-screen en unscaled beeldformaat (4:3 en 16:9 etc zijn "grijs" en niet selecteerbaar).

Volgens kan je deze formaten idd niet selecteren bij HD uitzendingen. Mijn DVDs zijn echter geen HD-dvds, iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
    Let's kick some ass and chew bubblegum...
    ----------------------------------------------------------------------------
    '71 Alfa Romeo Giulia Super
    '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
    '00 BMW E39 528iA Touring
    '06 BMW Z4M Roadster
    '96 BMW E36 328i trackracer
    '07 Aprilia Tuono Factory

Ik ken jou probleem, met mijn Pioneer HDD recorder. De truuk zit hem in t upscalen van de HDD recorder.

Op 576I resolutie van de HDD recorder kan ik wel alle formaten kiezen op de Philips LCD. Op 576P, 1080i & 1080P dan heb ik ook last van zwarte balken links/rechts en/of boven/onderbalken.

Ik heb meer vertrouwen in de Philips upscaler dus staat de HDD recorder bij mij op 576i. Dus hopelijk kan je wat instellingen op de DVD speler veranderen.

Met de PS3 via HDMI heb ik nergens last van, ook niet met gewoon analoog TV of een DVD speler via SCART.
    ----------------------------------------------------
    F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

Dat kan ik wel aanpassen, eens kijken. Wellicht is het de moeite waard om eens te kijken hoe de beeldkwaliteit is als ik de DVD speler met een scart aan de TV hang?

PS3 komt later dit jaar :)
      Let's kick some ass and chew bubblegum...
      ----------------------------------------------------------------------------
      '71 Alfa Romeo Giulia Super
      '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
      '00 BMW E39 528iA Touring
      '06 BMW Z4M Roadster
      '96 BMW E36 328i trackracer
      '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

SCART (RGB) moet goed gaan, of die 3 kleuren RGB kabels schijnen bijna net zo goed als HDMI te gaan. Volgens mij is een S-VHS kabel ook een aardige optie.

Een DVD speler is toch maximaal 480P als ik het goed heb.

Als je geluid toch optisch of digitaal naar je versterker gaat, heb je HDMI voor het geluid al niet echt nodig.

Suc6 (maar het blijft stom dat de TV het niet gewoon oplost)
        F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍