Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Router probleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Router probleem

Aangezien de KPN helpdesk en ik er niet uitkomen, stel ik de vraag maar op Gummen :)

Het probleem is heel simpel, mijn laptop herkende op een gegeven moment de router niet meer. Bellen met helpdesk, opgelost, later weer zelfde verhaal. En zo nog een keer of 4. Nieuwe router zou het probleem moeten oplossen. Ook die geinstalleerd, met behulp van de KPN helpdesk want ook dat ging wederom niet zoals gepland.

Resultaat is nu een laptop die helemaal geen netwerken meer kan detecteren, nadat ik op advies van de KPN medewerker de software van m'n Wifi kaart heb gedeinstalleerd en daarna weer heb geinstalleerd. Dat zou volgens de KPN medewerker het probleem opgelost moeten hebben. Hij wenste me nog veel succes.

Maar nu zit ik dus met een kabeltje aan m'n laptop, te internetten. Een andere laptop die we hier hebben liggen, kan wel verbinding maken met de nieuwe router, dus daar ligt het niet aan. Heb de Dell website al uitgeplozen, maar die verwijzen gewoon naar de standaard "help" van Windows (Vista). Dat bied ook geen oplossing.

Ik denk dat ik alles al heb geprobeerd, maar als er Gummers zijn die nog een mogelijkheid weten die ik (en m'n helpdesk vriend) niet geprobeerd hebben hoor ik het heel erg graag.

Als ik m'n boerenverstand gebruik, zou ik na alle stappen die ik heb gedaan, concluderen dat m'n Wifi kaart is overleden.

Zie je de kaart nog wel in Device Manager? En wel zonder kruisjes/uitroeptekentjes/etc?
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Oftewel je wifi kaart moet opnieuw geinstalleerd worden. Is niet zo moeilijk. Wat is het merk/type laptop en OS?

Comment

Ja, die Wifi kaart moet opnieuw geinstalleerd worden. Dat is wat ik gisteren gedaan heb geloof ik. Laptop is een Dell Inspiron 1520 van zo'n 2 jaar oud. En euhm... OS? Ben niet zo'n enorme computerkenner ofzo..

Comment

Tommy wil weten welke Windows-versie je draait :-)

Comment

Ah ok. Die vraag had ik niet verwacht, omdat dat al in de openingspost staat ;) Vista dus.

Comment

Probeer deze driver eens voor je wifikaart. Heb je de nieuweste rechtstreeks van intel

http://downloadcenter.intel.com/Deta...18410&lang=eng

Comment

Alvast bedankt voor de hulp! Ik ga vanavond eens kijken of de link van Tommy de oplossing is.

Comment

Helaas bied de link geen oplossing. Heb het bestand gedownload, geinstalleerd en het enige dat veranderd is dat de laptop nu wel netwerken herkent. Dit was voor het installeren niet. Alleen ik krijg nog geen verbinding met de router :(

Comment

stel de beveiliging op je router eens anders in. Wil ook wel eens helpen. Lijkt me in ieder geval geen hardware probleem

Comment

Heb zojuist het kanaal veranderd. Die stond maandag (laatste keer dat ik het bekeek) nog op een ander kanaal dan hij nu stond. Heb nu handmatig een ander kanaal ingesteld en warempel, heb draadloos internet!

Nu afwachten hoe lang het goed blijft gaan...

Bedankt voor de adviezen nogmaals!
                      Last edited by Tijmen; 21-04-10, 19:49. Reden: Gelukt!

Comment

Mooi dat het weer werkt!

Routers gaan wel eens kapot (ook niet heel vaak). Maar die wifi kaartjes in laptops heb ik nog niet meegemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tijmen Bekijk bericht
                          Heb zojuist het kanaal veranderd. Die stond maandag (laatste keer dat ik het bekeek) nog op een ander kanaal dan hij nu stond. Heb nu handmatig een ander kanaal ingesteld en warempel, heb draadloos internet!

Nu afwachten hoe lang het goed blijft gaan...

Bedankt voor de adviezen nogmaals!
                          Ah dan heb je buren gekregen die ook een wifi router hebben gekocht en nu , door jouw kanaalwissel , opeens ook beter wifi hebben ;)

Comment

Precies! Nog maar 's dit linkje: http://www.metageek.net/products/inssider

Comment

Working...
                            X