Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPad

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• iPad

Uitgebreide review van de iPad op Tweakers, voor de liefhebbers en critici ; http://tweakers.net/reviews/1629/1/a...inleiding.html

Mooie grondige review, en met een hele duidelijke conclusie. Ik hoef hem iig niet....
    Last edited by Jeroen; 08-05-10, 16:54.
    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Goede review. En het is een mooi ding zo'n iPad, alleen wat moet je ermee. Ik heb een full-spec 12" laptop en een iphone, en dat voldoet prima voor internetten op de bank, in bed, op de wc of weet ik het waar. Spellen zie ik mezelf niet doen op een iPad. E-readen, leuk maar lees nu ook amper boeken en zo kunnen we nog ff doorgaan. Leuk ding voor de gadget-freaks, dat wel.

Comment

mmm, was net van plan er overzees eentje te bestellen (voor erbij om wat te mailen, foto's te kijken en wat websurfen op de bank voor GF). Echter ben nu aan het twijfelen, na het doorlezen van alle 19 reviewpagina's in de link hierboven...

iemand suggesties voor een goed netbook?

Comment

Netbooks zijn passé... Iedereen die ik ken die er het laatste anderhalf jaar eentje heeft gekocht, is het ding zat omdat het te traag is.
          2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
            Netbooks zijn passé... Iedereen die ik ken die er het laatste anderhalf jaar eentje heeft gekocht, is het ding zat omdat het te traag is.
            Wat ik ook zo irritant vind (bij alle netbooks die ik gezien heb) is dat er nog steeds zo'n lompe adapter bij zit. Heb je zo'n kekke slanke netbook en dan zeul je nog steeds zo'n baksteen mee.
            ------------------------------------------------
            We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
              Mooie grondige review, en met een hele duidelijke conclusie. Ik hoef hem iig niet....
              +1

Netbook is beter alternatief. Zeker als je een relatief snelle netbook op de kop tikt. En argument van adapter is wel grappig. Net alsof zo'n iPad op water loopt :P

Comment

maar de adapter van een iPad is meen ik niet zo heel erg groot. Afgezien van het feit dat je hem kan opladen via de USB van een computer. Dus als die in de buurt is (en waar is dat niet tegenwoordig) kan je volstaan met alleen een USB draadje voor je iPad die meegeleverd wordt.

Verder denk ik dat de build quality van een iPad 1000x beter is dan willekeurig welke netbook. Heeft ook geen bewegende onderdelen dus die kunnen ook niet kapot.

Maar anyway, ik type dit gewoon op mijn MacBook en zal dat ook nog wel een tijdje doen schat ik zo in.
                Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Ik moet binnenkort toch naar de US en denk er eentje mee te nemen.... Volgens mij voor ons de perfecte oplossing! (Ja, review hierboven gelezen....). We hebben beide een laptop van de zaak, boven staat een goede desktop waar we alle prive werkzaamheden op doen. Wat we nu met onze prive oude trage laptop doen is surfen, mailen, filmpjes kijken.... Alles op de bank :). Wanneer werk nodig is, doen we dat nu ook al gewoon boven (omdat de laptop zo traag is), dus dat gaat het verschil niet zijn.

Comment

Ik zit volgende week weer in de VS en denk dat ik er maar eentje meeneem nu de dollar nog betaalbaar is.

Zijn er nog recentere ervaringen of is iedereen op basis van de recensies afgehaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skipper Bekijk bericht
                      Ik zit volgende week weer in de VS en denk dat ik er maar eentje meeneem nu de dollar nog betaalbaar is.

Zijn er nog recentere ervaringen of is iedereen op basis van de recensies afgehaakt.
                      Waarvoor wil je hem gaan gebruiken?

Comment

Vooral een beetje internetten. Verder de krant lezen en een beetje het gewone huishoudelijke gebruik. Ik gebruik nu ook een ipod touch om muziek aan te sturen via "remote", ik neem aan dat dat wel met een ipad kan.

Verder zou ik er eigenlijk ook muziek mee willen streamen via Airtunes. Dus vanaf het geheugen van de iPad. Dat doe ik nu ook met de laptop en ik vraag me eigenlijk af of dat kan. Weet iemand dat?

Comment

^^ Denk het niet. Denk dat je hem alleen maar kan gebruiken als remote net als je iPod Touch
                          Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Lijkt me wel een aardige e-reader. Met een full-spec-netbook ernaast natuurlijk om echt wat te doen.
                            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                              Tja, heb een nieuwe zakelijke laptob van de baas mogen ontvangen. Met Windows7P niet merkbaar minder traag dan de voorganger op XPPro.

Maar wat mij op viel, Windows7 Prestatie index 3,4. Terwijl mijn netbook in dezelfde index 3,1 scoort. Dan is zo'n Netbook toch zo gek nog niet?
                              * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                              * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Ik vind zo'n iPad steeds interessanter worden.

Maar nou krijg ik net van Mediamarkt een dagaanbieding (klik) voor een Macbook Pro, 13,3 inch. EUR 899,- lijkt me best scherp en een Macbook is misschien net iets praktischer dan een iPad.
                                is dit wat? En kan er op Windows op?
                                Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Windows draait er erg goed op maar waarom zou je :-)

Comment

Omdat ik na 15 jaar Windows geen tijd en zin heb om me te verdiepen in de Apple-doctrine. :-)
                                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Eddie: Mac OS X is geen enorm onoverbrugbare hindernis, hoor. Ik heb sinds kort vanwege professionele redenen een Macbook Pro (15"), en die bevalt me eigenlijk uitstekend. 't Besturingssysteem heeft z'n voor- en nadelen t.o.v. Windows; de hardware zelf is uitstekend. Wel duur.
                                      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Ik chargeer, maar ben wel een Windows-gebruiker.

Die Apple Macbooks zijn wel aan de prijs, maar deze valt mee. Allen is dit een end-of-life model of zo? Wat is jullie beleving?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slibbe Bekijk bericht
                                          Tja, heb een nieuwe zakelijke laptob van de baas mogen ontvangen. Met Windows7P niet merkbaar minder traag dan de voorganger op XPPro.

Maar wat mij op viel, Windows7 Prestatie index 3,4. Terwijl mijn netbook in dezelfde index 3,1 scoort. Dan is zo'n Netbook toch zo gek nog niet?
                                          Sloom apparaat. M'n desktop heeft een prestatieindex van 7,5. :-p
                                          All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Gister avond met een iPad mogen spelen. Mooooooi.....en zwaar. Hoog "Hebbe hebbe" gehalte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                              Sloom apparaat. M'n desktop heeft een prestatieindex van 7,5. :-p
                                              Is wel een beetje een rare index. De score die je krijgt is geen gemiddelde, maar de waarde van het onderdeel met de minste score. In slibbe's geval kan het best zijn dat de bedijfslaptob een langzame videokaart(score: 3,5) heeft, maar voor de rest flitsend snel(score 7,9). En voor de meeste zakelijke applicaties zal dat dus geen echte bottleneck zijn. De netbook kàn allround traag zijn(dus alles op 3,1).

Volgens mij heb ik een score van 7,4 , 'bottleneck' is de videokaart.
                                              Every second of your life is a part of your song

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                                                Volgens mij heb ik een score van 7,4 , 'bottleneck' is de videokaart.
                                                Idem hier, slome GTX285 zit er in.

Disk meuk is dan wel weer 7.7. For what it's worth.

Comment

Vandaag de 32gb 3g gekocht. Leuk apparaat en ik zit nu lekker te typen op mijn iPad. Toch in de VS gekocht, ik was er toch.....
                                                  Nico

"Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

Comment

Voor de Hypotheekshop is een aplicatie geschreven voor.....de iPad. Gelijk maar even besteld.

Comment

Hier zijn de ipads ook geland.
                                                      Ideaal voor te mailen, internetten en een stuk handiger als die minilaptops.
                                                      Samen met een iPhone werkt het gewoon heel goed.

Wij hebben de 16gig wifi en dmv je iPhone en het programma myfi heb je altijd en overal internet tot je beschikking via 3G. Ik kan hem iedereen in ieder geval aanbevelen voor het reguliere internetten en mailen op locatie. Batterijen zijn bij normaal gebruik goed voor een volledige dag waar de minilaptop na 2 uur zijn beste tijd wel heeft gehad
                                                      Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
                                                      Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
                                                      Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
                                                      http://www.fineline-imports

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naughty Bekijk bericht

Wij hebben de 16gig wifi en dmv je iPhone en het programma myfi heb je altijd en overal internet tot je beschikking via 3G. Ik kan hem iedereen in ieder geval aanbevelen voor het reguliere internetten en mailen op locatie. Batterijen zijn bij normaal gebruik goed voor een volledige dag waar de minilaptop na 2 uur zijn beste tijd wel heeft gehad
                                                        Je bedoeld MyWi? Moet je wel je iPhone jailbreaken trouwens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naughty Bekijk bericht

Lukt dat echt, een hele dag op een kleine accu met zo'n reuzenscherm?
                                                          Mijn netbookje met ledschermpje houdt het een uur of 8 uit in ieder geval, daarvoor zou ik niet naar een ipad die 2-3x zo duur is willen overstappen.

Comment

MyWi inderdaad en je moet inderdaad jailbraken maar dat is zo gedaan.

En wij gebruiken de ipad zo'n 6-8 uur tussendoor met mailen, internetten,spelletjes e.d.
                                                            Wat ook handig is, is dat hij altijd meteen bij de les is en niet eerst een minuut aan het opstarten vanuit een slaapstand. Ik vind het in ieder geval een goede aanvulling en sleep nu de ipad overal mee heen ipv zo'n minilaptopje.

Ik heb de laptops in Amerika gekocht overigens dus zo duur waren ze nu ook weer niet ;)
                                                            Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
                                                            Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
                                                            Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
                                                            http://www.fineline-imports

Comment

Vrijdag dus in de winkel

Comment

Zit er aan te denken om zonder 3G te nemen daar ik overal lees dat ze iPad data flink gaan doorbelasten. Maar wat is nu het verhaal met MyWi? Kan dat ook via een BB waarbij ik een onbeperkt gebruik internet abbootje heb?

Comment

Working...
                                                                X