Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Whoei! Lekker snel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door motard Bekijk bericht
    Kreeg ongevraagd nieuw Ziggo modem+router.
    Na de nieuwe deal: iets goedkoper en 100M erbij.
    (doe maar... maar svp geen up-selling voor extra TV of bellen-dinges...)
    Merk + type router? Ik kreeg een paar maanden geleden ook een nieuwe router, merk weinig van extra bereik. Was nodig om mn nieuwe access point beter te benutten.

Op zolder heb ik nog steeds geen bereik van mn eigen WiFi, wel van beide buren (ook van aan de overkant van de oprit (10m weg)...
    '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

• modem/router is groot wit geval.
      had indruk dat hij niet eens als "router" kan fungeren
      (e.g. geen net-cable-in port ? alleen de antenne-coax "in")
      ding heet "connect" geloof ik, leek me een merkloos geval.
      Check vanavond even.

Edit: geen enkele merkaanduiding...
      witte neutrale box.
      deze : https://www.ziggo.nl/klantenservice/...m/connect-box/
      ook na aanloggen geen merk of type aanduiding.
      lijkt me iets wat voor ziggo "bespoke" gemaakt of geconfigureerd is..
      maar hij voldoet, voorlopig.

Edit2: even doorgegoogled..
      het schijnt een "Compal CH7465LG" te zijn,
      en daar is wel een en ander over te vinden..
      meeste discussies gaan mij boven de pet..
      https://tweakers.net/nieuws/105259/l...n-telenet.html
      Last edited by motard; 03-11-16, 23:00.
      It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW R1250RT (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• Hotel in Zuiden des Lands...
        als dit niet beter kan, dan valt dit hotel helaas af als werk-basis...
        (en de 4G haalt moeiteloos 30M... dus er is een workaround)
        Last edited by motard; 18-12-16, 18:24.

Brommer; BMW R1250RT (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• Zo, de nieuwe provider doet 't prima thuis. :-)

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• dat is wel ROYAAL veel sneller dan de 500Mbit die ze aanbieden!
            Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

• Inderdaad! Speciaal voor jou net nogmaals de test gedaan.

Er komt nog net geen rook uit de kabel. :-)

Nu nog het Ubiquiti LR access point installeren, zodat wifi ook goed en snel doorkomt in de keuken en de tuin.
              Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Ik heb een 150/15 lijntje via de kabel. Die snelheden haal ik momenteel heel aardig zo te zien. Kennelijk verhoogt Ziggo volgende maand graties de bandbreedte (in mijn geval wordt het 200/20Mbit/s); ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Test your Internet connection bandwidth to locations around the world with this interactive broadband speed test from Ookla
                Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Vandaag is dus de grote dag dat Ziggo-abonnees graties meer oomph krijgen. Wel even het modem herstarten (bij een zogenaamde Connectbox betekent dat: stekker er uit...).

De beloofde uploadsnelheid wordt dus gehaald, maar de downstream blijft achter. Mogelijk dat hier mijn wifi de beperkende factor is...
                  Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Grappig effect van de avondklok (en het is nog niet eens 21 uur).

Screenshot_20210126-195708.png

4G doet in Amsterdam-Oost gewoonlijk maximaal 180 Mpbs (heb direct zicht op de zendmast). Nu ruim, ruim eroverheen.
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Omdat iedereen aan zijn eigen wifi hangt, presumably?
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

• hmmm deze koperen kabel is supposed to be 300/30 geloof ik..
                        maar nog steeds lekker snel.
                        Screenshot 2021-01-26 at 20.54.53.png
                        nu even tethering..
                        Last edited by motard; 26-01-21, 20:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                          Omdat iedereen aan zijn eigen wifi hangt, presumably?
                          Vermoed ik, ja. XS4All is opvallend stroperig op dit moment. :-)
                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• de tether:
                            Screenshot 2021-01-26 at 20.59.38.png
                            Over vodaphone Red, met 45G per maand.. waar ik vorig jaar ongeveer 3G/maand van gebruikt heb, want bijna niet van huis.
                            Maar goed voor de korte trips naar Croatia, Suisse en Poland hoefde ik me dus geen zorgen te maken over data-gebruik...

Comment

• Geen last van de lockdown hoor...

Knipsel.PNG

En ja iedereen verplicht thuiswerken behalve de beroepen waar bij dat niet kan. Scholen zijn dicht.
                              paulvh

Opel Ascona B 2.4 - Opel Astra J 2.0 BiTurbo (MY2013.5)

Comment

• Ruim een week gesodemieter met de Ziggo 250/25 internetberbinding gehad. Vaak maar 15 Mbps upload, of soms 30 of zo. Ook de mediabox Next -of hoe dat ding ook mag heten- had last van een brakke verbinding. Sinds een paar dagen deed hij het soms wel goed en schoot hij meteen naar ruim 300 down en naar 30 up.

Krijg ik vanmiddag een trompetgeschald mailtje dat mijn verbinding nu 300/30 geworden is, maar dat ik wel even de router er opnieuw voor moet opstarten. Nou sukkels, dat heb ik allang gedaan. Het is handiger als jullie de volgende keer even laten weten dat de verbinding een tijdlang brak zal zijn voordat hij 20% sneller zal worden.....

Comment

• Hier dezelfde mail maar geen last gehad. Wij gaan naar 600 down geloof ik.
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Het schraap-abbo is van 50/5 naar 75/10 gegaan. Whoei! :-)

Comment

Working...
                                    X