Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wordpress goeroes!?!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wordpress goeroes!?!

Ik ben op het moment bezig met het in elkaar draaien van een nieuwe website voor een vereniging, maar loop als noob tegen een paar issues aan. Wie weet zijn er een paar goeroes op dit autoforum die mij hierbij kunnen helpen.

Het gaat om een site obv Wordpress, die deels bestaat uit statische pagina's en deels uit een blog om eenvoudig nieuws te kunnen posten. Er moet ook een ledengedeelte komen dat enkel zichtbaar is na inloggen met een persoonlijk account. Wie heeft hier ervaring mee? Als in, wat is een geschikte plugin? Heb nu member acces geprobeerd en dan kun je wel afschermen, maar de menukeuzes blijven zichtbaar, en je hebt de standaard Wordpress login pagina (zonder stylesheet) ipv bijv. een widget met login gegevens. Ook krijg je nu na het inloggen de dashboard/profiel pagina ipv dat je gerouteerd wordt naar een pagina van de site.
    Als je begrijpt wat ik bedoel dus. :-)

Oh ja, ik heb ook een RSS-plugin geïnstalleerd om een feed met relevant nieuws te importeren. Werkt perfect met standaard feeds van bijv. nu.nl, maar als ik een RSS-feed van bijv. een zoekopdracht op eBay selecteer (via RSS-icoon op die site) en die importeer, dan zie ik niks!?!

In ieder geval, hulp en suggesties zijn welkom!

edit: dat Wordpress is verder echt prima, zeg. Had al wel eens wat met Drupal gemaakt, maar dit werkt minstens zo goed.
    Last edited by Eddieee; 09-08-10, 11:16.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Ik weet wel dat Wordpress een hele actieve community heeft van mensen die zelf ontwikkelen en elkaars vragen beantwoorden. Probeer het eens daar.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Wordpress werkt inderdaad we ergl fijn. Content uploaden, aanpassen en dergelijke werken beter dan waar ook, vind ik. Met de techniek bemoei ik me verder niet, wel zo verstandig, maar ik kan je daar dus niet mee helpen.

Comment

*druipt af naar de Wordpress krochten op het web*
        Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

*komt uit de Wordpress-krochten gekropen*

Pff. Probeer 't maar te vinden. Wat wil ik? Ik heb sinds kort een statische homepage, met de blog-entries verplaatst naar een aparte 'lege' pagina. Hoe je dát moet doen, is makkelijk. Vind ik overal uitleg voor.

Maar ik wil eigenlijk (de samenvattingen van de laatste tien posts van) het blog ónder de vaste tekst op die statische homepage (en dus niet alleen de titels in de vaste zijbalk). Ik vind alleen uitleg van vier à vijf jaar oud voor oude Wordpress-versies, en of die nog deugt? En recente uitleg gaat alleen over een specifiek Wordpress-thema, Thesis.

Ben nu vijf pagina's diep in Google met 'blog posts on static homepage wordpress', maar heb het antwoord nog niet gevonden. Wie weet 't?

O ja, een dynamische homepage met de vaste tekst als sticky post is geen oplossing, want dan staat de postdatum erbij - en dat wil ik niet.
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Of is de simpelste oplossing gewoon het vaste tekstje hard in index.php zetten?
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

*praat door tegen zichzelf*

Laat maar. Het laatste geprobeerd en daar best tevreden mee.

Comment

Waar ik zo 1,2,3 aan denk, is of het kiezen van een thema dat precies doet wat jij wilt, dus met de blogposts, maar zonder alle meta-info, zoals datum/tijd.

Of een plug-in die dit voor je regelt. Even snel lezende lijkt de volgende te doen wat jij wil: http://wordpress.org/extend/plugins/...ress-contents/

Comment

Ander thema kan niet, want dit thema is zo ongeveer mijn huisstijl geworden. :)

Ik zou het thema wel zelf kunnen tweaken, en dan zo dat de datumloze post alleen voor sticky's geldt, maar daarvoor moet ik weer in die WP-krochten duiken...

Die plugin ziet er ook wel aardig uit, dank! Die ga ik even nader bekijken. Voorlopig werkt de botte oplossing wel, en zolang ik maar bijhoud wat ik allemaal heb zitten prutsen aan het thema, is dat ook niet zo heel erg.

Comment

Net als Eddieee ga ik ook een site beheren voor een kleine vereniging (klein in ledenaantal, uiteraard niet in daden). Nu vraag ik me eigenlijk af of Wordpress de meest geschikte tool is of dat er meer, of makkelijkere websitebouw-programma's zijn die flexibeler zijn dan de rigide themes van Wordpress?

Vooralsnog ga ik nu maar eens proberen of ik het logo van de vereniging in de header krijg.
                    www.carscoffeecigars.nl

Comment

Joomla? Niet altijd even makkelijk, maar in de basis zeker goed te doen :)

Comment

Wordpress is eigenlijk heel flexibel en beter dan Joomla. Maar als je een eigen layout wil gebruiken in plaats van de bijgeleverde layouts doe je er best aan om een erg simpel blanco of tutorial layout te zoeken waarop je kan bouwen.

De meeste layouts ondersteunen overigens dat je simpelweg een logo toe kan voegen via het beheerderspaneel.
                        2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                          De meeste layouts ondersteunen overigens dat je simpelweg een logo toe kan voegen via het beheerderspaneel.
                          Daarop inhakend: het is wel een jungle aan themes daarbuiten! Door de bomen zie ik het bos niet meer dus vandaar de vraag: hoe selecteer je een goede theme? Het laatste wat ik wil is dat je constant verandert, je wilt toch meteen een standaard neerzetten.
                          www.carscoffeecigars.nl

Comment

Je kiest een gratis theme, of je koopt een theme, of je koopt een theme en laat het personaliseren, of je laat een theme bouwen.
                            2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGB Bekijk bericht
                              Door de bomen zie ik het bos niet meer dus vandaar de vraag: hoe selecteer je een goede theme?
                              Eigenlijk gewoon op een rij zetten wat je kwijt wilt en dan op een velletje uittekenen hoe je het qua visueel beeld voor je ziet. Als je weet welke informatie je op welke manier wilt weergeven, dan zoek je daar je thema bij: hoeveel kolommen, hoe groot moet de header zijn, wil je een footer, wat kun je aan en uit zetten qua standaardfunctionaliteit, welke sfeer moet het hebben (qua kleuren en lettertypes, als je ook daar je vingers niet aan wilt branden), moet het gratis zijn of wil je ervoor betalen etc. Op grond daarvan zeef je er al van alles uit.

Comment

*schop*

Zijn er nog WP-goeroes in de zaal?

Heb een thema gevonden waarmee je echt heel veel zelf kunt instellen zonder meteen in de css of functions.php te knoeien. Op de lange termijn zou ik er misschien wel 8W mee willen herinrichten, op de korte termijn heeft een vriendin aangeboden om haar kookblog als testobject te gebruiken. Is al een heel stuk beter geworden in vergelijking met haar vorige thema.

Maar nu sta ik toch met een paar dingen behoorlijk paf. Dingen die je aanvinkt, gebeuren gewoon niet en vice versa. Aan de basis staat steeds één probleem: feature images die niet worden geladen. En ik kom er maar niet achter waar het aan ligt. De oorzaken die de themabouwer zelf geeft, ben ik al langsgelopen en die zijn het niet.

Zal ook wel een vraag plaatsen op het forum van het thema, maar misschien is er een gummer die het leuk vindt om even aan zoiets te puzzelen.

Comment

Welkom in de wereld van de webpage platformen.

Simpele zaken kunnen ze allemaal, maar als je meer wil loop je altijd tegen gedoe aan.
                                  Inleren in het spul kost je dagen.
                                  Ik doe het niet, te veel ergernissen...

Eigenlijk adviseer ik mijn klanten altijd om zelf iets te gaan/laten bouwen.
                                  Iets dat beheersbaar blijft, niet afhankelijk is van vage plug-ins die een keer stoppen met werken omdat het platform weer een punt-nul omhoog gaat.

Neem geen Joomla, zij lopen al te ver achter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                    maar misschien is er een gummer die het leuk vindt om even aan zoiets te puzzelen.
                                    Ha, ha, de famous last words: "ach kan jij even helpen?, kan jij er even naar kijken want het is jouw vak..." ;)

Comment

<rant on>

De tijd is voorbij dat een website een avondje knutselen was. Nu met al die social media, nieuwe content, schermformaten, data afhandeling, gebruikers nivo's
                                      is het echt aanpoten geblazen.
                                      Als ik 'ondernemers' voorreken wat er bij komt kijken, omdat ze natuurlijk web presence moeten hebben, worden ze bleek om de neus.
                                      Maar investeren ho maar..

<rant off>

Sorry... ;)

Comment

Been there, done that...

Ik brand er ook niet graag m'n vingers meer aan. Die laagdrempelige CMS'jes zijn op zich mooi, want ook de bakker op de hoek kan er iets mee, maar inderdaad de HEL om naderhand te debuggen.
                                        Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Hallo ____, hier hoef je niet iets voor te rekenen aan een ondernemer, hoor. Dit gaat gewoon om een privéblogje. Waarvan 99,9% in WP is gebouwd. Veel gummers zullen ook zo'n blogje of privé-site hebben, dus wellicht zit er eentje bij die er net even iets meer kijk op heeft.

Comment

Wat ik merkt met mijn blog - site is dat wijzigingen vaak niet real time zichtbaar zijn. Content vaak wel maar lay-out zaken, lettertypen en opmaak duurt soms zomaar een half uur tot langer.

Tot je frustratie probeer je dan van alles maar iets zichtbaar krijgen ho maar. Ook kan het soms van pagina tot pagina verschillen of je aanpassingen wel of niet ziet. Ik verwacht dat dit alles te maken zal hebben met caching / loadbalancing. Ik ben er inmiddels aan gewend dat dit zo is en wacht soms even af.

Dit is mijn blogje, die heb je vast wel eens gezien: http://rundhauber.eu/

Comment

http://www.squarespace.com. Voor als je het niet meer zelf wil uitzoeken.
                                              ------------------------------------------------
                                              We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Mijn advies: Gebruik zo min mogelijk plugins. Veel plugins zijn te triest opgezet, checken ze bv 'is_admin' en bam base64 shell script op je server. Ben je vervolgens uren bezig injectiezooi uit alles te halen. Dus zowieso je admin gedeelte dichtspijkeren ook met htaccess en regelmatig updaten. Sommige hosts doen dat automatisch op WP en zetten soms ook expoits dicht door ze onbenaderbaar te maken.

Comment

Working...
                                                X