Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smartphone: welke provider?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Smartphone: welke provider?

Ik ga binnenkort aan de smartphone, waarschijnlijk een HTC Desire, maar iPhone twijfel ik ook nog over.

Welke provider heeft de beste snelheid voor het dataverkeer?

Als ik ze vergelijk heeft Vodaphone het snelste netwerk met 3,75mb/s.
    T-Mobile's iPhone abbo's hebben 2mb en de rest komt niet verder dan 1mb.

Iemand ervaring hiermee in de praktijk? Wat is aan te raden?

T-Mobile is in ieder geval niet aan te raden. Zeer matige 3G dekking en haperende netwerken all over.
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Momenteel zit ik bij T-Mobile en qua bellen geen problemen, maar dat betekent natuurlijk niet automatisch dat dan internetverbinding ook stabiel is. Ze hebben toch wel recentelijk verbeteringen aangebracht?

Maar goed, T-Mobile krijgt alvast 1 minnetje :-).

Comment

Ik heb een HTC desire en KPN als provider. Tot nu toe nog 0 storingen gehad, dus die kan ik aanbevelen.
        Forza!

Comment

Lenny: ik heb ook qua bellen problemen, vooral tijdens drukke evenementen (Sail, bijvoorbeeld) geeft de boel regelmatig niet thuis. Het is echt onder de maat, verbeteringen of niet.
          Last edited by netraam; 03-09-10, 09:42.

Comment

Okay, ik moet toch iets nieuws, dus eventueel overstappen geen punt nu. Ik hecht net zoveel waarde aan mijn provider als mijn provider aan mij :-).

KPN krijgt een plusje dus.

Comment

ben bezig met de overstap van T-Mobile naar Vodafone.
              Reden: leuke aanbiedigen en ontevreden over datanetwerk van T-Mobile
              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Leuke aanbiedingen inderdaad nu.

Alleen wel maf, als ik online aanbiedingen bekijk heb je een Vodafone Bel+SMS WEB 275 met toestel voor 32,50/maand (2 jaar).
                Ditzelfde boden ze me gisteren ook aan bij the Phone House, maar als ik in de folder kijk die ze me gaven, is dat weer niet incl. dataverkeer. Foldertje achterhaald?

Comment

Lennart, kijk even naar GSMeasy.nl
                  niet de beste webshop, wel de mooiste aanbiedingen

Comment

Het netwerk van T-mobile is zwaar ontoereikend icm met de Iphone. Op veel plekken geen ontvangst (handig als je met pech staat, zoals ik laatst) en de 3G dekking is slecht. Gewoon niet doen. Voorheen met T-mobile zakelijk altijd een perfekte dekking gehad trouwens.
                    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                      Lenny: ik heb ook qua bellen problemen, vooral tijdens drukke evenementen (Sail, bijvoorbeeld) geeft de boel regelmatig niet thuis. Het is echt onder de maat, verbeteringen of niet.

Met Sail lag KPN ook meer dan een uur plat....
                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Gisterenavond een HTC Desire besteld via Vodaphone bij gsmeasy. Was nog 2,5 euro/maand goedkoper dan eergisteren en ik blijk er ook nog zo'n Wii-onzin ding kado bij te krijgen :-).
                        Gaat me 2 jaar lang 30 euro/maand kosten en daarvoor toestel + Wii + 270 belminuten en 400sms + onbeperkt 3,6mb/s internet. Ben benieuwd of het nu allemaal soepel gaat verlopen met deze order. Fingers crossed..
                        Bij GF ging het op zich allemaal goed vorig jaar. De digitale camera bleek die er als kado bijzat bleek achteraf echter niet meer leverbaar en ze kreeg toen als alternatief per direct 250 euro op haar rekening gestort. Ik vond dat erg netjes.

Comment

Lennart je kan ook een ander kado kiezen he! Ik heb een XBOX 360 gekozen.....

Comment

Weet ik, maar de dames in huis begonnen direct te stuiteren bij het horen van de naam 'Wii".
                            Ik speel nooit spelletjes, dus een spelcomputer is niet aan mij besteed. De rest van de zaken, digitale camera's, senseo's, etc, etc, heb ik allemaal al in meer of mindere vergelijkbare vorm :-).
                            Maar bedankt voor de tip natuurlijk!

Comment

Net telefoontjes gehad, volgende week dinsdag wordt het spul afgeleverd. Kon eerder, maar dan zit ik nog in Monza :-). Gaat best vlotjes moet ik zeggen.

Comment

Gisteren is het spul allemaal keurig netjes afgeleverd. Ik had gisterenavond nog ff een uurtje kunnen vinden om het spul allemaal even te proberen en de eerste indrukken zijn positief. Contract is nog niet actief, maar toch leuk om al even met het toestel te spelen. En er zit al een hoop op :-).

Comment

Even een vraagje over die HTC Desire. Ik heb dat ding dus nu binnen inclusief SIM-card. Het contract is echter nog niet actief, dus internet kan ik nog niet op. Alleen, wanneer ik mijn navigatie wil gebruiken, lukt dat niet. Er wordt geen locatie gevonden. Is GPS soms nog niet actief als je contract nog niet loopt? Het lijkt mij vreemd, want een TomTom doet het toch ook zonder een abonnement?

Comment

Je moet denk ik effe aan de instellingen van de telefoon friemelen, misschien dat de GPS uitgeschakeld staat. Er staat waarschijnlijk ergens een optie met GPS aan, uit of laten bepalen door aplicatie ofzo. Laatste moet je hebben.

Kijk ook bij de instellingen van de navigatieprogramma, vooral bij gps instellingen, wat voor programma is het trouwens?

Je gebruikt geen google maps toch ? Want daar heb je internettoegang voor nodig.

Over dat GPS, van wat ik weet (lees dat goed he :p) heeft zo een ding a-gps, en het is best mogelijk dat ie op het telefoonnetwerk vertrouwd om een gps fix te krijgen. Dan kan het langer duren voordat ie GPS bereik heeft, ik zou zeggen ga een rondje rijden met de auto met gps/navigatie aan, misschien pakt ie dan het signaal op.
                                    Last edited by EG; 16-09-10, 11:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                      Even een vraagje over die HTC Desire. Ik heb dat ding dus nu binnen inclusief SIM-card. Het contract is echter nog niet actief, dus internet kan ik nog niet op. Alleen, wanneer ik mijn navigatie wil gebruiken, lukt dat niet. Er wordt geen locatie gevonden. Is GPS soms nog niet actief als je contract nog niet loopt? Het lijkt mij vreemd, want een TomTom doet het toch ook zonder een abonnement?
                                      De GPS van je Desire kan gebruik maken van een datafile waarin de positie van de satellieten staat tov je huidige locatie (gemeten dmv de GMS-paal waarmee je phone contact heeft), dit zorgt ervoor dat je al binnen luttele seconden een fix hebt. Maarja, voor die datafile heb je wel een dataverbinding nodig om het op te halen (gebeurd automatisch als je een dataverbinding hebt). ;)

Nu heb je dus te maken met een cold start en dat kan wel even (tot wel 10-15 minuten) duren. Dus GPS aan laten staan met zicht op de wolken en via de app 'GPS status' kijken hoever je bent met het localiseren van de satellieten.

Andere optie is om met je Desire via Wifi te werken, dan kan je wel dat databestand ophalen.
                                      Last edited by denheer; 16-09-10, 12:37.
                                      Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Een aantal zaken had ik uiteraard al gecheckt, zoals of de GPS aanstaat en die staat gewoon aan.

Het navigatieprogramma wil niet opstarten, vanwege het feit dat er nog geen dataverkeer mogelijk is.

De app GPS-status heb ik niet, dus die kan ik niet gebruiken. En natuurlijk ook nog niet downloaden.

Gisterenavond op woensdag toch buiten een aantal keer geprobeerd verbindingen te maken, maar geen kwartier lang. Zou het echt zolang moeten duren dan 'de eerste keer'?

Comment

Een aantal zaken had ik uiteraard al gecheckt, zoals of de GPS aanstaat en die staat gewoon aan.

Het navigatieprogramma wil niet opstarten, vanwege het feit dat er nog geen dataverkeer mogelijk is.

De app GPS-status heb ik niet, dus die kan ik niet gebruiken. En natuurlijk ook nog niet downloaden.

Gisterenavond op woensdag toch buiten een aantal keer geprobeerd verbindingen te maken, maar geen kwartier lang. Zou het echt zolang moeten duren dan 'de eerste keer'?
                                          Ook zonder aluhoedje geprobeerd? :-)

Maarre, kan kloppen, duurt soms vrij lang. Had 't ook toen ik de eerste keer een Navigon navigatie-unit opstartte.
                                          Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Wanneer ik de navigatie inschakel, begint die met zoeken naar sattelieten. Na een minuut schiet hij in stand-by modus en wanneer ik hem dan weer ontgrendel, is het zoeken gestopt :-/. Zou hij om stroom te besparen stoppen met zoeken? Dan moet ik dat misschien ergens kunnen uitschakelen.

Comment

Ja, zou sowieso die stroombesparing even uitzetten. Kan me nog herinneren dat bij HTC (o.a. S710) er aardig wat energie-instellingen waren.
                                              Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Die stroombesparing staat nu uit en hij is nu al 15 minuten aan het zoeken, zonder resultaat overigens nog :-).

Comment

Die stroombesparing staat nu uit en hij is nu al 15 minuten aan het zoeken, zonder resultaat overigens nog :-).
                                                  Echt nergens Wifi bij jou in de buurt?

Comment

Nee, geen wi-fi, hier op het werk niet en thuis ook niet. Hij heeft een half uur gezocht en toen heb ik 'm afgebroken. Straks als ik naar huis rijd, ga ik het nog een keer proberen.
                                                    Ik ben voornamelijk benieuwd of en hoe de GPS dus werkt, zonder dat je dataverbinding gebruikt. Dat was hetgeet wat ik aan het testen was. Dit omdat je er dan in het buitenland ook wat aan hebt, zonder dat je enorme kosten voor de kiezen krijgt.

Comment

ik heb vodafone destijds gekozen vanwege de grote bandbreedte en de goeie dekking. Werkt erg goed. bv streaming TV kijken gaat prima. betaalbaar ook nog. soms zelfs goedkoper als een normale kabel aansluiting thuis.

anderen hebben dat ook ontdekt...dus wat deden ze? Oude thuis aansluiting provider opzeggen, mobiel aan laptop hangen en mobiel als vodafone modem gebruiken. Of een speciale Vodafone dongle gebruiken.
                                                      Vodafone werd dus de hoofdinternet toegang , ook voor thuis surfen op de laptop. (films en muziek downloaden, YouTuben, etc)
                                                      Deze kleine groep zorgt dus voor extreem veel dataverkeer op dat netwerk en verziekt het op die manier voor de normale mobiele gebruiker.
                                                      Want vodafone gaat dus nu dataverkeer limiteren...

Comment

dat hoorde ik ook van een telecomverkoper vanmorgen inderdaad. 'onbeperkt' gaat terug naar een aantal GB om dat misbruik tegen te gaan.
                                                        Forza!

Comment

Nee, geen wi-fi, hier op het werk niet en thuis ook niet. Hij heeft een half uur gezocht en toen heb ik 'm afgebroken. Straks als ik naar huis rijd, ga ik het nog een keer proberen.
                                                          Ik ben voornamelijk benieuwd of en hoe de GPS dus werkt, zonder dat je dataverbinding gebruikt. Dat was hetgeet wat ik aan het testen was. Dit omdat je er dan in het buitenland ook wat aan hebt, zonder dat je enorme kosten voor de kiezen krijgt.
                                                          Heb je dit binnenshuis geprobeerd of buiten? Binnenshuis kunnen die dingen bijna nooit GPS signalen ontvangen.

Comment

Beiden denheer. Inmiddels denk ik dat hij wel de sattelieten vindt, maar vervolgens niet kan navigeren, omdat daar dataverkeer voor vereist is. In het begin staat er namelijk de melding 'zoekt locatie' en later verandert die melding in 'controleert beschikbaarheid navigatie'. Misschien even Sygic erop zetten. Dat zou wel zonder dataverkeer moeten kunnen werken.

Comment

Wat voor malle nav app is dat dan ?

Comment

Geen idee, symbooltje is een blauwe cursor. Zit er standaard op.

Comment

Working...
                                                                X