Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC crash: "verifying DMI pool data" wat te doen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• PC crash: "verifying DMI pool data" wat te doen

Mijn Acer T180 desktop (3 jaar oud) heeft een serieuze crash te pakken. Bij het opstarten krijg ik alleen de memorycheck en daarna "verifying DMI pool data...update succes" . Maar er is weinig "succes" aan want het ding doet daarna niets meer.

Ik heb al e.e.a gevonden: http://www.computerhope.com/issues/ch000474.htm . Het komt er dus op neer dat of het moederbord, of de HD naar z'n grootje is. Heeft iemand dit wel eens gehad? Wat is wijsheid. Maar eens een ander moederbord proberen?

zou beginnen met moederbord te resetten (met jumper op moederbord).

Harde schijf probleem kun je makkelijk uitsluiten door met iets anders op te starten. Of zonder harde schijf te starten (gewoon stekker deruit)
    ----------------------------------------------------
    F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
    ----------------------------------------------------

Comment

Als je de kast open hebt zou ik ook even de geheugen chips aandrukken.
      http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Eerst de HD even testen inderdaad. Het feit dat 'ie een success melding geeft en dan niet doorgaat doet vermoeden dat het een HD issue is.

Echter zou ik dan een melding verwachten dat er niet geboot kan worden omdat er geen OS gevonden kan worden.

Kan je wel de BIOS van de machine in komen en zo ja, staan alle devices daar nog in de lijst?
        ------------------------------------------------
        We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

@ Martijn: ja, devices staan er nog in. 's kijken of ik met een bootable USB kan starten. Dit weekend maar even proberen. Bedankt voor de raad tot zo ver.

Comment

Schop.
            Ik had het probleem even laten liggen, maar inmiddels ben ik erachter dat de HD gaar is. Booten met een bootable CD lukt namelijk wel. M'n bestanden heb ik nog wel, maar ik had geen backup van Windows XP :( . Nu wilde ik toch upgraden naar W7 en Office 2010, dus zo'n ramp is dat niet.
            Ik wil ook best een legale versie van W7 kopen. Alleen is de "upgrade" een eurootje of 80 goedkoper dan de full-version.
            Ik had dus Windows XP OEM, maar die is dus foetsie. Of zou deze te redden zijn met datadiscovery?

Volgens mij moet ik nu dus aanschaffen:
            -Nieuwe interne HD, 4 tientjes
            -Windows 7, 190 Euro
            -Office 2010, 120 Euro

Of natuurlijk een nieuwe desktop met W7 OEM. Echter de rest van m'n systeem (Atlon 3800+) doet het nog prima, hij is nog snel zat.

Comment

Als het een OEM versie is moet er op het apparaat in kwestie een licentiesticker zitten met de code die je nodig hebt voor de herinstallatie.

Maar volgens mij hoer je niet op een bestaande installatie van WXP te installeren. Als je van 32bits naar 64 bits gaat kan dat niet eens. Het hebben van de key is dan genoeg. Zou je bij Microsoft moeten kunnen vinden.
              ------------------------------------------------
              We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Goeie tip Martijn, die sticker zit er inderdaad op. Zal eens navragen bij Bill!

Comment

Nou gummen.org draait prima op m'n nieuwe Windows 7 install, whoei! :)

Wel een paar merkwaardige zaken tijdens de installatie. Ik had dus de (goedkopere) upgrade versie gekocht. Aangezien ik 'm op een lege (en geformatteerde) harddisk ging installeren, gebruikte ik de DVD met W7 erop als bootCD. Ging prima. Terwijl de installatie draaide las ik de on-line help en daarin stond dat je met de upgrade CD helemaal niet kunt booten?? Het zal wel. Kom ik bij het scherm waarin ik de Product Key moest invoeren. Dus ik de code van de doos invoeren. "this code is invalid" WTF? Nog een keer goed lezen en invoeren. Hetzelfde. Oh wacht, het moest natuurlijk de code van de oude XP software zijn. Ook niks! GVD... Ik bellen met Microsoft US. MS NL is dicht op zaterdag, want welke gek gaat er nu in het weekend met zijn PC aan de slag? Ik bel 1800-9365700. Na een aantal spraakgestuurde menu's krijg ik een callcenter in (zo te horen) India aan de lijn. Ik leg het probleem uit. " Problem with your Product code Sir? You have to call 18667401256 sir, thank you Sir" Goed dan.. ik bellen. "please enter your product code." AAARGHH.
                  Uit wanhoop begin ik het hele installatieproces maar opnieuw. Wie schetst mijn verbazing? De code van W7 werkt nu wel. En W7 draait nu als een zonnetje. Maar ik heb nergens de oude XP code hoeven invoeren. Misschien komt dat over 30 dagen of zo? Overigens weet ik nu niet of er een verschil is tussen een product KEY en een product CODE.
                  Last edited by Taeke; 09-01-11, 12:12.

Comment

Je kan nu ook gewoon een werkende kopie torrenten (als je nog een andere pc hebt). Voor je geweten hoef je het niet te laten, want je hebt toch al een origineel gekocht :)

En die versies werken meestal feilloos.

Comment

Voorlopig heb ik maar 1 PC, maar ik ga zeker niet nog eens geld stukslaan op Windows 7 :). Hoogstens nog voor Office 2010.
                      Last edited by Taeke; 09-01-11, 12:42.

Comment

Nog een tip:

http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download

Comment

Working...
                        X