Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

77 Windows 7 Tips

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 77 Windows 7 Tips

Op de Technet site is het veel beter leesbaar, maar hier toch ook de voorbeelden (zonder plaatjes).

77 Windows 7 tips zoals:

1. Pick Your Edition. Most business users do not need the more expensive Ultimate Edition; stick with Professional unless you specifically need BitLocker.
    2. Upgrading? Go 64-bit. As the second major Windows release to fully support 64-bit, the x64 architecture has definitely arrived on the desktop. Don't buy new 32-bit hardware unless it's a netbook.
    3. Use Windows XP Mode. Yes, it's only an embedded Virtual PC with a full copy of WinXP—but it's an embedded Virtual PC with a full copy of Windows XP! This is the first profoundly intelligent use of desktop virtualization we've seen—and a great way to move to Windows 7 without giving up full Windows XP compatibility.
    4. Use Windows PowerShell v2. More than just a shell, this is the administration tool you've always wanted: Parallel, distributed processing for administrative tasks! Manage 100 machines literally as easily as you manage one with the new Remoting feature. Windows PowerShell v2 ships for the first time in Windows 7, and within six months will be available for older versions of Windows.
    5. Use AppLocker. We've been fans of Software Restriction Policies since Windows XP, and AppLocker finally makes application whitelisting possible. Use it to enhance or even replace your anti-virus software, ensuring that only the software you want to run will run.
    6. Shift to and from Explorer and CommandPrompt. The classic Windows power toy Open Command Prompt Here is now an integral part of Windows 7 Explorer. Hold down the shift key then right-click a folder to add this option to the property menu. While you're in a command prompt, if you want to open an Explorer window with the focus of the window on the current directory, enter start.
    7. Record Problems. The Problem Steps Recorder (PSR) is a great new feature that helps in troubleshooting a system (see Figure 1). At times, Remote Assistance may not be possible. However, if a person types psr in their Instant Search, it will launch the recorder. Now they can perform the actions needed to recreate the problem and each click will record the screen and the step. They can even add comments. Once complete, the PSR compiles the whole thing into an MHTML file and zips it up so that it can be e-mailed for analysis to the network admin (or family problem solver, depending on how it's being used).

Figure 1 The Problem Steps Recorder dramatically speeds up troubleshooting. (Click the image for a larger view)
    8. Make Training Videos. Use a tool like Camtasia to record short, two to three minute video tutorials to help your users find relocated features, operate the new Taskbar and so forth. Get them excited about Windows 7—and prepared for it.
    9. Start Thinking About Windows Server 2008 R2. Some of Windows 7's more compelling features, like BranchCache, work in conjunction with the new server OS. The R2 upgrade path is pretty straightforward, so there's little reason not to take advantage of the synergies if you can afford upgrade licenses.
    10. Prepare Those XP Machines. There's no in-place upgrade from Windows XP to Windows 7, so start planning to migrate user data now, in advance of a Windows 7 upgrade deployment.
    ....

The 14 Best Windows 7 Keyboard Shortcuts
    The Windows key now performs a wide variety of functions. Here are a handful of the most useful ones:
    64. Win+h - Move current window to full screen
    65. Win+i - Restore current full screen window to normal size or minimize current window if not full screen
    66. Win+Shift+arrow - Move current window to alternate screen
    67. Win+D - Minimize all windows and show the desktop
    68. Win+E - Launch Explorer with Computer as the focus
    69. Win+F - Launch a search window
    70. Win+G - Cycle through gadgets
    71. Win+L - Lock the desktop
    72. Win+M - Minimize the current window
    73. Win+R - Open the Run window
    74. Win+T - Cycle through task bar opening Aero Peek for each running item
    75. Win+U - Open the Ease of Use center
    76. Win+Space - Aero Peek the desktop
    77. Ctrl+Win+Tab - Open persistent task selection window, roll mouse over each icon to preview item and minimize others
    Last edited by Alfisto; 09-11-10, 15:05.
    ---------------------------
    Lullen gaat beter dan rijden.

En dan mist er ook nog een shortcut die ik best vaak gebruik...

Win+P: Wisselen tussen schermen (alleen scherm 1, klonen, bureaublad uitbreiden, alleen scherm 2)
    Every second of your life is a part of your song

Comment

En natuurlijk staat hij er wel tussen, maar dan te vinden met Windows+P i.p.v. Win+P....

21. Presentation Nirvana. Press Windows+P to access the new Presentation mode, and easily turn on your projector and laptop screen at the same time. No more messing with vendor-specific utilities and arcane keystrokes. (Windows+X accesses the Mobility Center, with additional presentation options.)

Comment

Ik heb sinds gister een nieuwe laptop (Lenovo T61) en daar zitten rechts onderin ook vreemde toetsen op. Tenminste vreemd voor mijn worstvingers: continu kantel ik het scherm 90 graden of blader een pagina terug (om dan getypte tekst kwijt te raken) terwijl ik het niet wil.

Functieknoppen op de plek waar ik de Control toets verwacht zijn ook niet handig. (Daar had ik op HP trouwens ook last van.)

Comment

Ik ben anders nog totaal niet onder de indruk van de 64 bits versie van Windows7. Veel software is nog helemaal niet geschikt gemaakt voor 64 bits. Silverlight werkt dus gewoon nog steeds niet op een 64 bits machine.

We hebben vorig jaar een HP laptop aangeschaft met Windows7 64 bits en een Core 17 720m. Zelfs filmpjes (geen HD) streamen van het netwerk loopt niet soepel terwijl dat op een simpele Archos 605 WiFi wel lukt. Ik snap er echt helemaal niets van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht
            Ik ben anders nog totaal niet onder de indruk van de 64 bits versie van Windows7. Veel software is nog helemaal niet geschikt gemaakt voor 64 bits. Silverlight werkt dus gewoon nog steeds niet op een 64 bits machine.

We hebben vorig jaar een HP laptop aangeschaft met Windows7 64 bits en een Core 17 720m. Zelfs filmpjes (geen HD) streamen van het netwerk loopt niet soepel terwijl dat op een simpele Archos 605 WiFi wel lukt. Ik snap er echt helemaal niets van.
            Denk dat je trage harde schijf eerder het probleem is dan 32 of 64 bits OS.

Comment

Alfisto: haha, kom nou. Dat zou wel een serieus trage schijf moeten zijn, dan- van het type zoals ze sinds 1988 niet meer gemaakt worden :-)
              Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

HD zijn: 640 GB (2 x 320 GB) (7200 rpm), de laptop heeft 6 Gb DDR3 geheugen en over het netwerk (N) krijg ik en download snelheid van 55 Mbps.

Comment

Nou, ook maar eens de sprong gewaagd en vandaag na honderd jaar een nieuw desktopbakkie neergezet. Met Win7 dus. Even heel erg wennen, maar ik begin 't inmiddels wel prettig te vinden.
                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RutgerK Bekijk bericht
                    HD zijn: 640 GB (2 x 320 GB) (7200 rpm), de laptop heeft 6 Gb DDR3 geheugen en over het netwerk (N) krijg ik en download snelheid van 55 Mbps.
                    Hmm bij mij draait 7 64-bits echt als een tierelier. Ik zou bijna vergeten dat het een 64bits OS is(in de negatieve zin), want ik heb er echt 0 issues mee. Ik was bang dat ik gedonder zou krijgen met drivers of andere zaken(ik hou nou eenmaal van een spelletje zo nu en dan), maar niets van dat al. Maar ja ik start overigens IE bijna nooit en als ik hem start niet in 64-bits modus. Maar Silverlight(voorzover nodig.....) werkt gewoon onder FF4 bij mij en ook onder IE9, alleen niet onder IE9 64-bits. Maar volgens mij zijn er veel meer plugins die het daarin niet in doen, dus ik zou niet weten waarom je die zou willen gebruiken. :-) Ik denk dat als je de 32-bits IE start(of FF:-)) je SL probleem weg is eerlijk gezegd...

EDIT... Ik zie net dat je bericht meer dan een half jaar oud is....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                      Nou, ook maar eens de sprong gewaagd en vandaag na honderd jaar een nieuw desktopbakkie neergezet. Met Win7 dus. Even heel erg wennen, maar ik begin 't inmiddels wel prettig te vinden.
                      Beetje schrijvert heeft toch een Mac?

Comment

Nee, dat zijn vormgevers. :)
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ha, dat Kleintje;

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                          Beetje schrijvert heeft toch een Mac?
                          Je bedoelt een Remington?
                          Scherven brengen gelul.

Comment

Precies. Alles wat ik schrijf, typ ik daarna over op de computer. :)

Comment

Hier even. Mijn PC lijkt zich een dag te hebben vergist in de wintertijd? Het was toch echt 15:17 toen ik dit schreenshot nam:

wintertijd.JPG

M'n Windows Phone en Laptop met 7 Professional lopen nog wel goed, dit is Home version. Nog meer hier die dit zien? (En ja, tijdzone staat goed)

Comment

[troll] Mijn APPLE MACINTOSH MACBOOK PRO heeft UITERAARD geen last van die malle fratsen, Taeke! Superieure techniek, hè! [/troll]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                                  [troll] Mijn APPLE MACINTOSH MACBOOK PRO heeft UITERAARD geen last van die malle fratsen, Taeke! Superieure techniek, hè! [/troll]
                                  Mijn Dell met Windows ook niet. Jammer joh!!!
                                  Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Geen zorgen mensen, de tijd staat nu weer goed :)

Comment

Geen OS war...? Jammer. Ik deed nog zo m'n best...

Comment

Working...
                                      X