Zelfs Intel doet het niet:
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Je bent een rund, als je met Vista stunt!
Collapse
X
-
Zo slecht vind ik Vista niet. Snap eigenlijk niet waarom zoveel mensen er problemen mee hebben. Ik ben het er wel mee eens dat het tov XP niet echt een vooruitgang is. Het heeft eigenlijk te weinig te bieden, meer wat eye-candy en wat kleine zaken die iets logischer in elkaar zitten. Voor Vista geschikte hardwaredrivers waren voor mijn pc geen probleem; kan me voorstellen dat het erg vervelend is als zaken niet goed werken (al ligt dat meer aan de support van de hardwarefabrikant).
-
-
Sinds een tijdje heb ik Vista op een aantal PC's van mij staan (Werk PC, Game PC en HTPC) en ik moet zeggen dat ik er eigenlijk best wel happy mee ben. Alles gaat rapper dan met XP, ik heb geen enkel driverprobleem gehad en de nieuwe hardware werd in Vista zelfs beter herkend dan onder XP. Ik draai met Vista32 en Vista64 en beide doen het echt prima.
Ik ben vooral dol op de prefetching van Vista, Visual Studio 2008 start na een reboot gewoon in enkele seconde op, op dezelfde machine maar dan met XP duurt dat minimaal 15 seconden. En zo gaat dat met alle programma's die ik gebruik.
Het probleem met Vista is denk ik dat je er wat betere hardware voor moet hebben. Een bubs geheugen en een leuke videokaart doen wonderen. 4GB intern en een simpel DX10 kaartje hebben we het dan over, oftewel 75,- voor 4GB geheugen en zo'n 30,- voor een minimalistisch DX10 kaartje.
Met SP1 en de huidige driverondersteuning durft ik te stellen dat Vista prima te doen is.Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter
Comment
-
-
Het probleem met Vista is dat mijn pc-parkje te oud is om te upgraden. Wat extra geheugen en een video-kaartje zijn niet de kosten.
En om nu al die ouwe zooi te gebruiken voor Linuxen, of ze voor wenâg aan de straat te zetten, tja.
Dan werkt 2000/XP gewoon te goed.* Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
* Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.
Comment
-
Comment